Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Indregulering og drift af nyt RTB pillefyr

Spørgsmål vedr. RTB samt det tilbehør der laves til RTB pillefyret
Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Givet likes: 26 gange
Modtaget likes: 44 gange
Kontakt:

Indregulering og drift af nyt RTB pillefyr

Indlæg af H.S » 10 jan 2015 01:03

Olaf13 skrev:Ja det lyder jo godt nok men alligevel ikke, hvis alle indstillinger forsvinder af en eller anden grund, ny software, lynnedslag, styringen får hikke, en pilfinger mange service mænd ikke den samme skal passe og tilse pillefyret. Ja så 1 årlig service eller ofter vil måske være nødvendig og en løsning meen jeg vil nok vælge en fyr hvor det ikke er nødvendig med hjælp udefra det tager tid inden de kommer og det koster,,, når man står med gæster i huset og har behov for at fyret virker med det samme (læs 1/2 - 1 time). Så vil jeg måske nok vælge en anden løsning med eget måle udstyr eller måske en anden fyr.
Tror ikke helt du forstår hvad jeg skriver (måske mig der skriver det forkert)

Opstart (med iltstyring)
Piller afvejes
Fyr startes
Fyr indreguleres 10, 50, 100% (med iltstyring i VIS og holdes op mod Testo)
(det samme kan gøres uden Testo og har man prøvet det et par gange virker det også fint)
Ilt styring aktiveres (sålænge afvigelser er under +- 50% klarer iltstyring det)
hvis fyret melder ud over +- 50% udføres afvejning (jeg har kun set det en gang i lav drift at det kom udenfor de +- 50%)
Så der er ingen grund til at købe udstyr (andet end hvis man som mig har et motto Gå aldrig ned på grej ;-) og at vi vil vøre 100% på at det vi udfører er helt i top)
Årlig service er et tilvalg der giver 36 md. garanti og som med alt andet teknik
bliver det hele gået igennem således at det hele spiller MAX.

Jeg har set mange pillefyr hvor ejeren har sparet rigtig meget efter en indregulering
og det gælder mange mærker ingen nævnt ingen glemt :great:

Hvis der er spørgsmål eller jeg ikke har forklaret mig godt nok er du velkommen til at ringe til mig på 8692 9393
for en snak om pillefyr / RTB og drift osv (dette er hos os gratis før under og efter handlen i hele levetiden på produktet uanset om der er valgt årlig service = lifetime telefon support)

De andre spørgsmål har oldgaard svaret på og kan ikke siges bedre :great:
Og skulle man være udsat for pilfingre og ikke lavet notater er NBE v7 RTB v10 styringer indrettet med en log
der går tilbage til styring var ny på selve styring (online 30 dage) og der kan man se både ændring og hvornår det er gjort giver mulighed for at rette det tilbage igen og slå pilfinger over fingerene :great:
Dette sammen med mail ved fejl online betjening, online overvågning af fyret kan udføres af bruger samt NBE og evt. forhandler

har jeg ikke set fra andre end NBE til den pris (ret mig gerne;-)
Last edited by 1 on H.S; edited 10 times in total
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190


Olaf13
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 254
Tilmeldt: 02 jan 2013 19:17
Mit fyr: Passat C4 droslet ned til C2
Areal: 400 m2
Brændsel: Indblæst piller og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Dagligt forbrug: 40
Årligt forbrug: 8
Geografisk sted: Ringsted
Modtaget likes: 2 gange

Indregulering og drift af nyt RTB pillefyr

Indlæg af Olaf13 » 10 jan 2015 01:20

Jo der har du helt ret døren til fyret bliver låst. Servicemanden har nøgle. Men når så kunden fryser så få han også en nøglen som er gemt i huset da jeg eller andre ikke lige kan komme en lørdag aften (det tager 2 timer at komme dertil) servicemænd og andre er simpelthen nød til få lov til at betjene fyret. Så det er ikke holdbart at kun jeg betjener fyret jeg er der kun 1 gang om måneden. Når jeg så kommer der ville jeg godt kunne kontroller og indstille fyret og ellers bare følge det via internet. F eks. en kunde kunne selv rense fotoføleren på oliefyret efter lidt vejledning på telefonen osv
Men måske er det mere sikkert at sætte en Scotte op?

Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Givet likes: 26 gange
Modtaget likes: 44 gange
Kontakt:

Indregulering og drift af nyt RTB pillefyr

Indlæg af H.S » 10 jan 2015 01:31

Olaf13 skrev:Jo der har du helt ret døren til fyret bliver låst. Servicemanden har nøgle. Men når så kunden fryser så få han også en nøglen som er gemt i huset da jeg eller andre ikke lige kan komme en lørdag aften (det tager 2 timer at komme dertil) servicemænd og andre er simpelthen nød til få lov til at betjene fyret. Så det er ikke holdbart at kun jeg betjener fyret jeg er der kun 1 gang om måneden. Når jeg så kommer der ville jeg godt kunne kontroller og indstille fyret og ellers bare følge det via internet. F eks. en kunde kunne selv rense fotoføleren på oliefyret efter lidt vejledning på telefonen osv
Men måske er det mere sikkert at sætte en Scotte op?
Hvad foto sensor angår er der stadig samme mulighed som på scotte
Prøv at læs mit og oldgaard s indlæg igen
Og du behøver ikke at indstille på fyret det gør iltstyring :great:
kontrol om det hele er ok ved at se afvigelser mm og fysisk gennem gang samt tømning af aske
er altid en god idee
resten gør fyret og styring for dig
og igen ring til mig så tager vi en snak således der ikke er skriftlige misforståelser :)

Her kan du se mit fyr (dette er indreguleret efter styringens iltstyring og ikke andet)
http://www.stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=schack

det har nu kørt i ca 2 md og om en md. tester jeg det med min Testo for at se om det spiller
hvad jeg er rimelig sikker på icon_cheesygrin.gif
NB. kører også uden trækstabilisator på en 1,5 m 100 mm stålskorsten
nettop for at se hvordan iltstyring regulerer ind og det ser ud til at virke 100
trækstabilisator eftermonteres efter testen om ca 1 md. icon_cheesygrin.gif
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190

Olaf13
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 254
Tilmeldt: 02 jan 2013 19:17
Mit fyr: Passat C4 droslet ned til C2
Areal: 400 m2
Brændsel: Indblæst piller og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Dagligt forbrug: 40
Årligt forbrug: 8
Geografisk sted: Ringsted
Modtaget likes: 2 gange

Indregulering og drift af nyt RTB pillefyr

Indlæg af Olaf13 » 10 jan 2015 01:50

ja jeg forstår ilt styringen vil tage sig af alt i indstillingen og fyret bare virker (idiotsikkert) det er jeg nemlig også udefter, så jeg ser lige tiden an, olien er på vej ned så jeg venter med udskiftning til den igen går op.
Min gl passat her på adr. har kørt i 20 år gad vide hvornår den står af, men den tid den sorg.

Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Givet likes: 26 gange
Modtaget likes: 44 gange
Kontakt:

Indregulering og drift af nyt RTB pillefyr

Indlæg af H.S » 10 jan 2015 01:53

Olaf13 skrev:ja jeg forstår ilt styringen vil tage sig af alt i indstillingen og fyret bare virker (idiotsikkert) det er jeg nemlig også udefter, så jeg ser lige tiden an, olien er på vej ned så jeg venter med udskiftning til den igen går op.
Min gl passat her på adr. har kørt i 20 år gad vide hvornår den står af, men den tid den sorg.

Bare rolig prisen på olie skal nok komme op igen :great: :great:

Hygge :D
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190


Olaf13
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 254
Tilmeldt: 02 jan 2013 19:17
Mit fyr: Passat C4 droslet ned til C2
Areal: 400 m2
Brændsel: Indblæst piller og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Dagligt forbrug: 40
Årligt forbrug: 8
Geografisk sted: Ringsted
Modtaget likes: 2 gange

Indregulering og drift af nyt RTB pillefyr

Indlæg af Olaf13 » 10 jan 2015 01:57

Ja Puting siger det gør den om 2 år. Håber han har ret icon_cheesygrin.gif

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Indregulering og drift af nyt RTB pillefyr

Indlæg af Oldgaard » 10 jan 2015 02:00

Det eneste som du behøver atpille :lol: ved efter det er justeret ind, er afvejning af piller, ( når det passer dig, eller du har skiftet pillemærke) sætte tallet ind, og så lige være sikker på at der er plads til næste måneds aske, nemmere kan det da ikke være :wink:

Resten ville jeg lade montøren om, og nej det er ikke fordi jeg er teknikforskrækket at jeg siger sådan,nok nærmest modsat :wink:

Tror nu selv om olien lige nu er billig, så vil du se en besparelse, især i sommerhusene, hvor folk nok ikke lige vil nøjes med 18g :lol:
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Olaf13
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 254
Tilmeldt: 02 jan 2013 19:17
Mit fyr: Passat C4 droslet ned til C2
Areal: 400 m2
Brændsel: Indblæst piller og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Dagligt forbrug: 40
Årligt forbrug: 8
Geografisk sted: Ringsted
Modtaget likes: 2 gange

Indregulering og drift af nyt RTB pillefyr

Indlæg af Olaf13 » 10 jan 2015 02:12

Fyret koster jo også en god sjat med installering.
Jo da besparelse vil der nok være men da jeg ikke er helt ung ser jeg på de penge jeg skal af med her og nu besparelsen kan træffe ikke at være i min tid.

BH80
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 25
Tilmeldt: 18 jan 2013 07:44
Mit fyr: RTB 16Kw
Areal: 223
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9690
Årligt forbrug: 7

Indregulering og drift af nyt RTB pillefyr

Indlæg af BH80 » 10 jan 2015 10:21

Min kompressor rens er indstillet til 30 kg interval. Jeg har haft mit RTB kedel siden juni 2014, og er meget glad for det.
tjek stokercloud.dk
bruger bh80

paw
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 10 gange

Indregulering og drift af nyt RTB pillefyr

Indlæg af paw » 10 jan 2015 12:36

Olaf13 skrev:Fyret koster jo også en god sjat med installering.
Jo da besparelse vil der nok være men da jeg ikke er helt ung ser jeg på de penge jeg skal af med her og nu besparelsen kan træffe ikke at være i min tid.
og så kan den måske alligevel betale sig.
Når du engang vil sælge huset er det et STORT + der er sådan et fint anlæg, og dermed måske lidt mere højere pris på huset, måske.


Besvar