Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Er jeg den eneste der er ved at eksplodere????

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
nemocharley

Er jeg den eneste der er ved at eksplodere????

Indlæg af nemocharley » 09 jan 2015 22:41

kun Grimhøjmoskéen har været tavs, samtlige 12 Imamere har fordømt de her handlinger.

der er et mindretal - ligesom der er et mindretal nynazister som synes fundamentalistisk eller ekstremistisk terror er en fed ting.

eller medmindre du som jeg ser angrebskrigen som statssanktioneret terror, hvor der jo rent faktisk er et overvældende flertal, som synes terror mod civile er noget af det absolut fedeste.


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Er jeg den eneste der er ved at eksplodere????

Indlæg af HR LUCCA » 09 jan 2015 22:57

nemocharley skrev:kun Grimhøjmoskéen har været tavs, samtlige 12 Imamere har fordømt de her handlinger.

der er et mindretal - ligesom der er et mindretal nynazister som synes fundamentalistisk eller ekstremistisk terror er en fed ting.

eller medmindre du som jeg ser angrebskrigen som statssanktioneret terror, hvor der jo rent faktisk er et overvældende flertal, som synes terror mod civile er noget af det absolut fedeste.
Man ville med sikkerhed kunne finde en del på Kierulffsvej, i Slagelse ( hvis man tør bevæge sig der ud ) der syntes at det der er sket er ok :|
Så kan det godt være der er nogle imaner der tager afstand fra det , men jeg tvivler jeg på de kan nå disse mennesker .

nemocharley

Er jeg den eneste der er ved at eksplodere????

Indlæg af nemocharley » 09 jan 2015 23:03

de imamer repræsenterer den brede muslimske befolkning, som ikke er sækulariseret (for dem er der også en del af) - de er islams overhoveder og talsmænd i dk.

Alle større byer har områder hvor socialt udsatte radikaliseres - brune, som grisefarvede - netop de folk er altså stadig et mindretal. Men der kommer self. flere som er villige til at ty til vold i disse tider, hvor alting forråes.

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Er jeg den eneste der er ved at eksplodere????

Indlæg af HR LUCCA » 09 jan 2015 23:31

Ja de er i mindretal ,men det er dem folk ser og høre , og der er desværre en del medløbere , og derfor forstår jeg godt nogle bliver fremmedfjendske .
Jeg har ikke noget mod muslimer eller andre religioner, eller mennesker fra andre verdensdele , har flere nære venner af udlandsk herkomst og med forskellige religioner , jeg ser ikke på hvor folk kommer fra ,men hvordan de er som menneske , men kommer man til danmark bliver man nød til og respektere danskernes livstil .

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Er jeg den eneste der er ved at eksplodere????

Indlæg af Tom_AT » 09 jan 2015 23:32

HR LUCCA skrev: Det kan godt være det er nogle religiøse galninge , men problemet er, at mange med samme religion syntes at det der er sket er ok :|
Det er præcis sådanne udtalelser der gør at jeg skriver som jeg gør i starten af denne tråd.

Det er ren og skær snak uden reel viden bag.
Tænk på hvor mange danskere der går og siger det til hinanden dagligt. Til sidst begynder de jo at tro på det, og så har vi fremmedhadet.




Jeg synes efterhånden godt om denne engelske talemåde:
"Never underestimate the power of stupid people in large numbers" Jeg plejer så at sætte =DF bagefter.

Jeg ved godt det er en grov generalisering.
Men når det halve danmark efterhånden nærmest ukritisk giver sig til at hade en hele religion, mest af alt fordi de ikke forstå den. Så må der sgu være noget om snakken.


newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

Er jeg den eneste der er ved at eksplodere????

Indlæg af newpas » 10 jan 2015 10:29

Jeg er absolut ikke DF men Tom-AT hvilken kategori tror du at du tilhører: Large numbers eller de andre?? Hvad gør dig i stand til at kategorisere xantal mennesker??

pendec

Er jeg den eneste der er ved at eksplodere????

Indlæg af pendec » 10 jan 2015 10:43

newpas skrev:Jeg er absolut ikke DF men Tom-AT hvilken kategori tror du at du tilhører: Large numbers eller de andre?? Hvad gør dig i stand til at kategorisere xantal mennesker??
Som vidt jeg husker har DF også kun 21% af stemmerne i målinger, så tallene er heller ikke til TomAT's fordel her, rimelig forkerte.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5470
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 403 gange
Modtaget likes: 421 gange

Er jeg den eneste der er ved at eksplodere????

Indlæg af triumph » 10 jan 2015 12:53

nemocharley skrev:kun Grimhøjmoskéen har været tavs, samtlige 12 Imamere har fordømt de her handlinger.

der er et mindretal - ligesom der er et mindretal nynazister som synes fundamentalistisk eller ekstremistisk terror er en fed ting.

eller medmindre du som jeg ser angrebskrigen som statssanktioneret terror, hvor der jo rent faktisk er et overvældende flertal, som synes terror mod civile er noget af det absolut fedeste.
I går blev der slået 2000 ihjel i Nigeria. De blev slået ihjel af den samme type religiøse tosser, der lavede terrorangebet i frankrig. Men alligevel nåede nyhedden næsten ikke danske medier. Hvorfor ?
Er 12 franskmænds liv mere interessant end 2000 negeres ?

Når en tosse fra ISIS kapper hovedet af en Amerikaner, så fordømmer hele verden (med rette) denne uretfærdighed.
Men når USA bruger 150 milliarder dollars om året, på et droneprogram der slår mange tusind uskyldige ihjel hvert år. Så er der ingen der fordømmer det. Der er ikke en gang nogen der taler om det. Mest fordi det hele det hele er tys,tys.
Statsledere over hele verden ved jo naturligvis det sker. Men ønsker ikke at genere vores store allierede USA. Som man jo KUN kan være med eller imod.
Alene i Pakistan er der slået mindst 3000 ihjel ved droneangreb. Mindst 1000 var uskyldige (det blev ikke efterforsket, men konstateret fordi at det enten var børn eller gamle) USA har selv undersøgt drone angreb der havde til hensigt at dræbe 41 terrorister. For at slå disse 41 terrorister ihjel. blev over 1400 mennesker dræbt. Hvor mange af dem var uskyldige ? Selvom ikke alle de 1400 var 100% uskyldige, så er det jo i mod ALLE konventioner at bombe løs på folk der befinder sig i et land man ikke er i krig med.
De samme konventioner USA henviser til når de skal udbrede demokrati og ytringsfrihed ved at lave krig i hele mellemøsten, (sammen med garanten for demokrati og ytringsfrihed; Saudiarabien) Men istedet for, ender man med at udskifte en lille diktator, med noget der er meget være, og det man får ud af det, er 100.000 vis af døde, kaos og ufred. (191.000 døde i Syrien. 50.000 døde i Libyen)
Og når Palæstina, (der jo imod alle konventioner, har fået det halve af landet annekteret af Israel). Bruger deres demokratiske ret, til at vælge en leder fra det andet af de 2 partier der er i landet. Så bliver Palæstina boykottet fordi de har valgt en en terrororganitation til at lede landet.
Vi tager der lige igen:
Det er ok at Israel "annektere" halvdelen af Palæstina.
Det er også OK at islael laver bosættelser på den annekterede del. (hvorfor er det ikke bare besættelse ?)
Men når Hamas smider bomber ind i det annekterede område (eller Israel) Så er det terror.
Når Israel har fastsat et mål, der siger at de vil slå 10 palæstinensere ihjel for hver dræbt jøde. Og derfor kaster bomber tilbage. Så er det ikke terror, så er det selvforsvar.

Men hvorfor er det terror når Hamas kaster bomber mod Israel, men ikke ikke terror når USA gør det samme i pakistan ?

Det jeg vil frem til med alt det her sludder, det er bare at understrege at vi lever i en verden hvor vesten, og i særdelesseshed USA. undertrykker og skaber kaos i mellemøsten. Og gør det med nogen retfærdighedsbegreber der ikke kan forsvares.
Det er altså allerede dem mod os.
Derfor er det vel naturligt at man vælger side i den konflikt, hvor der tilsyneladende ikke findes nogen form for objektivitet.
Det er naturligvis ikke i orden at indfødte Franskmænd slår deres landsmænd ihjel. Hvis de syntes at Frankrig opføre sig forkert, så må de jo finde et andet sted at bo.
Men som det er idag, er det bare meget nemt for muslimer at hade vesten, og det ville unægteligt være meget nemmere at forsvare det demokratiske principper vi gerne ville stå last og brast om. Hvis vi rent faktisk selv efterlevede dem. Og prøvede at opføre os nogenlunde anstændigt og objektivt.
Last edited by 5 on triumph; edited 10 times in total

nemocharley

Er jeg den eneste der er ved at eksplodere????

Indlæg af nemocharley » 10 jan 2015 13:03

ja jeg kan jo kun tilslutte mig den kritik.

For mig er ytringsfrihed dialog, for at en sådan trives skal man lytte til modargumenter og alle oplysninger skal på bordet - så der kan debatteres på et oplyst grundlag. Set ud fra det synspunkt er de vestlige regeringer og diverse ekstremister en lige stor trussel mod ytringsfriheden, ja hele demokratiseringsprocessen (som jo har været undervejs i cirka 200 år og vel skal have 2-300 år endnu førend den kommer bredt nok ud, så vi kan tale om et ægte direkte globaliseret demokrati - medmindre projektet skal kvæles i løgne og anden ondskab).

pendec

Er jeg den eneste der er ved at eksplodere????

Indlæg af pendec » 10 jan 2015 19:29

nemocharley skrev:For mig er ytringsfrihed dialog, for at en sådan trives skal man lytte til modargumenter og alle oplysninger skal på bordet - så der kan debatteres på et oplyst grundlag.
Den holdning bryder vist bare med menneskerettighederne fra FN?
FN's Verdenserklæring om Menneskerettighederne skrev:Artikel 19.
Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed; denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse uden indblanding og til at søge, modtage og meddele oplysning og tanker ved et hvilket som helst meddelelsesmiddel og uanset landegrænser.
Det betyder vel at et trossamfund ikke skal lytte til andre og gå i en dialog, de er vel i deres fulde ret til at oplyse om deres egen, og har derved friheden til at have den opfattelse af deres tro.
Selvom du så syntes ytringsfrihed er dialog, så er det også retten til at undgå dialog, og prædike deres tro, selvom den virker gammeldags for nogen.

Når der siges danskere bliver fremmedfjendske , er det så ikke mere Islamofobi som er hvad der sker derude? Vi er jo ikke generelt fremmedfjendske overfor svenskere,grønlændere(politiet undtaget) og kinesere eller andre som sådan.


Besvar