Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pillemagasin PELLUX 500 liter

Her kan du indsætte en annonce hvis du ønsker at sælge noget
Forumregler
Dette er salgsstedet for private.
Her kan du sælge alt hvad du lyster.
"Ingen debat i dette forum" "Spørg kun om relevante ting omkring varen som er til salg"
Når varen er solgt, skriver du dette i emnet samt låser det!
Brugeravatar
Rene Laursen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 27
Tilmeldt: 02 dec 2014 13:40
Mit fyr: NIBE/VØLUND Pellux 100 30KW
Areal: 341 + 94 + 151
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: 7-8,5 Tons
Geografisk sted: Slagelse

Pillemagasin PELLUX 500 liter

Indlæg af Rene Laursen » 05 jan 2015 18:37

(Larslh) Nu har du muligheden for at doble op og minimere arbejdet ;)


Larslh
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 37
Tilmeldt: 26 okt 2014 10:07
Mit fyr: pellux 100
Areal: 220 kvm
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Årligt forbrug: 7-9 tons
Geografisk sted: Årre 20 km nord øst for Esbjerg

Pillemagasin PELLUX 500 liter

Indlæg af Larslh » 05 jan 2015 19:08

Ja Rene. Det ville jeg gerne have haft for et par år siden, nu har jeg lavet en stor kasse/silo lige over fyrrummet, der kan rumme mere end et tons piller. Såå jeg har ikke så meget behov for den. På min baxi jeg havde før var der 600 liter. :P

Brugeravatar
Rene Laursen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 27
Tilmeldt: 02 dec 2014 13:40
Mit fyr: NIBE/VØLUND Pellux 100 30KW
Areal: 341 + 94 + 151
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: 7-8,5 Tons
Geografisk sted: Slagelse

Pillemagasin PELLUX 500 liter

Indlæg af Rene Laursen » 05 jan 2015 19:22

(Lars) Hvordan er du i øvrigt tilfreds med Pellux'en? Jeg har en Baxi 4.0 MH Som jeg nu udskifter til Pellux'en.... tænker om jeg bliver tilfreds ift kvaliteten og driftsiknerheden, da det er dette med at kunne rejse væk uden at tænke på det går ud og ikke kører m.m.

Larslh
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 37
Tilmeldt: 26 okt 2014 10:07
Mit fyr: pellux 100
Areal: 220 kvm
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Årligt forbrug: 7-9 tons
Geografisk sted: Årre 20 km nord øst for Esbjerg

Pillemagasin PELLUX 500 liter

Indlæg af Larslh » 06 jan 2015 09:37

Grundlæggende Jeg har været godt tilfreds.
Man skal bare gøre sig helt klart, at det ikke er en stoker der æder alt helt ukritisk, jeg fyrer med 6 mm piller, det kører helt upåklageligt.

Af fejl på fyret har været, display gik i sort, det blev helt blåt og kunne ikke læses, det er sket 2 gange, det er blev afhjulpet ved at slukke strømmen og tænde igen + Retarderede rens er ude af funktion.

Alle andre fejl har været 100% selvforskyldt :roll: Dvs. Har jeg fyret alt for store piller af, skulle ha ryddet op i noget af det brændsel, Baxien åd med velbehag.

nemocharley

Pillemagasin PELLUX 500 liter

Indlæg af nemocharley » 06 jan 2015 10:01

det med at displayet er lidt ustabilt har jeg læst om før, det lader til at problemet er lidt mere udbredt - et enkelt sted er jeg stødt på at retarderrensen ikke fungerede ordentligt, men det var vist simpelt for ham at få det i ordn igen. Enkelte tager også et par turbolatorer ud for at få optimalt træk.


Larslh
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 37
Tilmeldt: 26 okt 2014 10:07
Mit fyr: pellux 100
Areal: 220 kvm
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Årligt forbrug: 7-9 tons
Geografisk sted: Årre 20 km nord øst for Esbjerg

Pillemagasin PELLUX 500 liter

Indlæg af Larslh » 06 jan 2015 21:15

nemocharley skrev:det med at displayet er lidt ustabilt har jeg læst om før, det lader til at problemet er lidt mere udbredt - et enkelt sted er jeg stødt på at retarderrensen ikke fungerede ordentligt, men det var vist simpelt for ham at få det i ordn igen. Enkelte tager også et par turbolatorer ud for at få optimalt træk.
Ja jeg gik til smeden der havde solgt fyret til mig, han vidste selvfølgelig ikke noget om displayet, han kontaktede sin leverandør Vølund , der sagde sluk og tænd, og vuptig var det der igen.....og hvis det gentager sig ville de kikke nærmere på det. Jeg er nok lidt sløset ikke at få de par ting i orden. :roll:

Brugeravatar
Rene Laursen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 27
Tilmeldt: 02 dec 2014 13:40
Mit fyr: NIBE/VØLUND Pellux 100 30KW
Areal: 341 + 94 + 151
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: 7-8,5 Tons
Geografisk sted: Slagelse

Pillemagasin PELLUX 500 liter

Indlæg af Rene Laursen » 06 jan 2015 22:02

Det er godt jeg fik spurgt dig.... for jeg tænker netop på at beholde min 12 t silo og fyre med 8mm, men det kan beg så forstå på dig vil være en udfordring?

jeg skifter for at får en bedre pilldøkonomi ift. Mit 40kw baxi, mindre rens (aut rens), aut. påfyldning samt auto tænd/sluk..... men hvis jeg ender med nogle andre problemer ja så........

nemocharley

Pillemagasin PELLUX 500 liter

Indlæg af nemocharley » 06 jan 2015 22:09

altså pelluxén er udmærket - der er ingen pillefyr der kan se sig fri for at have startproblemer for de nye fyrs vedkommende eller engang imellem levere nogen mandagsmodeller

men du skriver du vil have auto rens - det får du altså kun delvist med pellux - alternativet er noget rtb, bioheat eller mgm

Larslh
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 37
Tilmeldt: 26 okt 2014 10:07
Mit fyr: pellux 100
Areal: 220 kvm
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Årligt forbrug: 7-9 tons
Geografisk sted: Årre 20 km nord øst for Esbjerg

Pillemagasin PELLUX 500 liter

Indlæg af Larslh » 07 jan 2015 06:29

Rene Laursen skrev:Det er godt jeg fik spurgt dig.... for jeg tænker netop på at beholde min 12 t silo og fyre med 8mm, men det kan beg så forstå på dig vil være en udfordring?

jeg skifter for at får en bedre pilldøkonomi ift. Mit 40kw baxi, mindre rens (aut rens), aut. påfyldning samt auto tænd/sluk..... men hvis jeg ender med nogle andre problemer ja så........
8 mm skal ikke været nogen problem, der står i manualen op til 10 mm.

Der hvor jeg fik problemer var med 18 mm, ja der står 18 mm piller i diameter de længste var ca 30 mm lange, det er jo på størrelse som en halv ligter.


Besvar