Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

3 mdr. med RTB16

Spørgsmål vedr. RTB samt det tilbehør der laves til RTB pillefyret
Besvar
dannidines

3 mdr. med RTB16

Indlæg af dannidines » 03 jan 2015 21:35

min silo har samme bredde som kedlen, og jeg mener kun der findes 3 størrelser, så ja, jeg er ret sikker på min silostørrelse...

men det ligger på 195-210kg (indhold i poserne varierer lidt må jeg formode)

1. fyldning = 210 kg
lige kørt tom og genfyldt = 195 kg

pendec, jeg forstår ærlig talt ikke din tone
pendec skrev: haha, eller har du måske fået en 320L silo, og tror den er 220kg? :twisted:

Der var jo andre som havde samme problem med mål på silo, så det er ikke alle som kan fylde de kg på, som salgsannoncen foreskriver.
Og det er vist slået fast at træpille fylde ikke varierer så meget på vægten, så sække man smider på er jo rimelig ens, er der nævnt i andre tråde, da trykket på træpiller har en bestemt presse og derved bliver kilo altså stadig ens.


pendec

3 mdr. med RTB16

Indlæg af pendec » 03 jan 2015 21:39

dannidines skrev:min silo har samme bredde som kedlen, og jeg mener kun der findes 3 størrelser, så ja, jeg er ret sikker på min silostørrelse...

men det ligger på 195-210kg (indhold i poserne varierer lidt må jeg formode)

1. fyldning = 210 kg
lige kørt tom og genfyldt = 195 kg
Det lyder jo mærkeligt , hvis en sidder og skriver der fyldes mindre på end silo er, eller så den person fået mindre silo end forventet købt? Altså en 220L og forventede en 320L, vvs'ren kan jo have lavet lort i den og bekræfter NBE dette er 320kg, så må de jo sende en ny silo?

Eller så er fylden med 6mm måske mindre end dem som bruger 8mm? der er jo også spørgsmålet om ulige længder på dem ?

Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Givet likes: 26 gange
Modtaget likes: 44 gange
Kontakt:

3 mdr. med RTB16

Indlæg af H.S » 03 jan 2015 21:39

Min 320 kg (ja kg ja)
Kan indholde 305 kg greenwood 6 mm
Det afhænger af vægtfylde på træpiller (der findes nok også nogle hvor der kan være 325 kg af flower.gif :oops: )
Og den er meget forskellig (derfor er L nok det bedste at angive en silo i 8) :great: icon_cheesygrin.gif)
Last edited by 3 on H.S; edited 3 times in total
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190

dannidines

3 mdr. med RTB16

Indlæg af dannidines » 03 jan 2015 21:42

er det din motivation for det nærmest nedgørende svar på mit spørgsmål til trådstarter?

om forlov pendec, det er ikke god forum skik om end ikke første gang fra dig :)
pendec skrev: Det lyder jo mærkeligt , hvis en sidder og skriver der fyldes mindre på end silo er, eller så den person fået mindre silo end forventet købt? Altså en 220L og forventede en 320L, vvs'ren kan jo have lavet lort i den og bekræfter NBE dette er 320kg, så må de jo sende en ny silo?

Eller så er fylden med 6mm måske mindre end dem som bruger 8mm? der er jo også spørgsmålet om ulige længder på dem ?

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

3 mdr. med RTB16

Indlæg af HR LUCCA » 03 jan 2015 21:49

Madster skrev:
Ifølge manualen skal fotosensoren renses årligt, og har kun haft fyret i 3 måneder, så der burde have været noget tid til endnu.
I denne manual http://nbe-global.com/wp-content/upload ... V7-UK-.pdf side 21 står der for her halve år , jeg ved ikke hvad der står i din :wink:


pendec

3 mdr. med RTB16

Indlæg af pendec » 03 jan 2015 22:03

dannidines skrev:er det din motivation for det nærmest nedgørende svar på mit spørgsmål til trådstarter?

om forlov pendec, det er ikke god forum skik om end ikke første gang fra dig :)
Nu må du sgu ta grineren på i stedet for det bavl, sjovt er det jo når der ingen andre svar kom på det problem? Du blev jo selv nysgerrig uden at kende svaret? Hvis du tager det personligt fordi du ejer produktet, så undskylder jeg gerne for det er NBE's beskrivelser som der gøres grin med her.

En søgning viser mange svar på 650g/m2. Og kan træpillers fylde variere så meget når vægten er den samme?
Så kan vi jo gå tilbage til den oprindelige undren, om det er korrekt af NBE og skrive 320KG hvis fylden varierer så meget og gør det umuligt at komme 320kg i silo. Er det ikke hvorfor der bruges termer som 320L fra andre producenter?

dannidines

3 mdr. med RTB16

Indlæg af dannidines » 03 jan 2015 22:07

nuvel,

men ja, det undrede mig også kg angivelsen for rtb siloen, når der andre nbe siloer er i L - ergo checkede jeg hvor mange kg jeg fyldte i.

men enig med HS, L er en bedre angivelse for siloer, især hvis han kan have 305kg i sin og trådstarter kun 240kg...
pendec skrev: Nu må du sgu ta grineren på i stedet for det bavl, sjovt er det jo når der ingen andre svar kom på det problem? Du blev jo selv nysgerrig uden at kende svaret? Hvis du tager det personligt fordi du ejer produktet, så undskylder jeg gerne for det er NBE's beskrivelser som der gøres grin med her.

En søgning viser mange svar på 650g/m2. Og kan træpillers fylde variere så meget når vægten er den samme?
Så kan vi jo gå tilbage til den oprindelige undren, om det er korrekt af NBE og skrive 320KG hvis fylden varierer så meget og gør det umuligt at komme 320kg i silo. Er det ikke hvorfor der bruges termer som 320L fra andre producenter?

Madster
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 41
Tilmeldt: 18 jan 2014 22:16
Mit fyr: RTB16
Areal: 180m2
Brændsel: 6mm HP
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Geografisk sted: Næstved

3 mdr. med RTB16

Indlæg af Madster » 03 jan 2015 22:16

HR LUCCA skrev: I denne manual http://nbe-global.com/wp-content/upload ... V7-UK-.pdf side 21 står der for her halve år , jeg ved ikke hvad der står i din :wink:
Den manual jeg har brugt er den senest opdaterede fra deres hjemmeside: http://www.readytoburn.dk/files/manager ... 202014.pdf
Og her står der på side 22 årligt.

Strange at det er forskelligt.

pendec

3 mdr. med RTB16

Indlæg af pendec » 03 jan 2015 22:31

Mon ikke det er fordi i henviser til 2 forskellige manualer? V7 og V10? og at det er V7 til Scotte og V10/RTB manualer?
Så er der vel forskelle på sensor løsninger.

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

3 mdr. med RTB16

Indlæg af HR LUCCA » 04 jan 2015 16:45

pendec skrev:Mon ikke det er fordi i henviser til 2 forskellige manualer? V7 og V10? og at det er V7 til Scotte og V10/RTB manualer?
Så er der vel forskelle på sensor løsninger.
Den manual jeg henviste til var også til et RTB :wink: jeg tror at det kommer an på om sensoren sider i siden eller bag i brænderen , om den skal renses hver 6 eller 12 måned :wink:


Besvar