Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Køb af hus på tvangsauktion ?

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Brugeravatar
DBS
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 546
Tilmeldt: 17 mar 2013 17:02
Mit fyr: 8Kw Scotte VP / 16Kw Scotte pillefyr
Areal: 218m2+36m2 kælder
Brændsel: 8mm
Årligt forbrug: 5,8ton
Geografisk sted: Silkeborg
Givet likes: 16 gange
Modtaget likes: 25 gange

Køb af hus på tvangsauktion ?

Indlæg af DBS » 04 jan 2015 08:25

pendec skrev: Så reglerne er ikke korrekte ? eller kan du ikke uddybe det, mener du dette herunder er det som er korrekt?
Det er alene de prioriteter som højstbydende har budt ind i, der indgår i opgørelsen af kolonne 3 og 4. For så vidt angår den sidste prioritet, der er budt ind i, medtages højst det beløb, der er budt ind i denne prioritet.

Så hvis man giver et bud som er mindre end prioritet 1 medregnes kolonne 3 og 4 ikke.

Så da Prioritet 1 ikke er budt ind, medtages det beløb som er budt ind i denne prioritet.


Brugeravatar
Smut 25
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 637
Tilmeldt: 02 jul 2007 18:24
Mit fyr: Scotte 10 kw blackstar 1016bs v7 styring
Areal: 178 dårlig isolering
Brændsel: 6 mm Barlinek..
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 7500kg
Geografisk sted: Roerslev Fyn
Modtaget likes: 1 gang

Køb af hus på tvangsauktion ?

Indlæg af Smut 25 » 04 jan 2015 10:59

nu vil jeg også være med...
og vi har efterhånden et par stykker på bagen
vi skal selv afsted den 20 vi har kik på dette...
http://www.itvang.dk/auktion/23588

vores pris er maks 200000 cash + størstebeløb 55400 kr så prisen bliver
255400 kr og ikk en bøjet 5 øre mere.

ingen rest gæld overtages
de kan tag budet eller lade være og i de fleste tilfælde tager de det,
det er selvfølgelig svært hvis der er mange mødt op til og byde men så kan man gå op
til den pris man har bestemt sig for og sige det var det...

vi prøvede det i sommeren 13 på et som var sendt på 2 auktion højeste bus var 5000 kr
da vi mødte op var lokalet fyldt og vi måtte side i vindues karmen vores maks var 200000 kr
fordi så kunne det renoveres og sælges igen til fornuftige penge og overskud.
Dette fik vi ikke da de endte i 565000 kr til sidst.

2 eks min far købte sit eget hus i nov 12
på 1 auktion var der mødt 1 op min far han bød 5000 kr
advokaten bad om hammerslag så kan de tænke over det eller kontakte den højest bydende
for forhandlinger....
De valgte og begære 2 tvangsauktion, igen var der kun min far, fogeden og advokaten
fogeden spurgte står du ved dit bud på 5000, jep sagde den gamle
så var det advokatens tur...
han ville ikke byde min far over og handlen var ok
der var en betaling på omk 69000 + de 5000, så han fik sit hus for omk 74000kr
off vurdering er 590000 kr, danske bank og kredit foreningen havde tabt ca 650000kr til sammen,
det jagter de så forrige ejer for.

Den gl kostede ca 60000 kr på huset incl en ny pilleovn (den jeg købte ved dig søren) og det var indflytnings klar
det var en af de gode handler

Som det gamle ordsprog siger den enes død den andens brød....

levi

Køb af hus på tvangsauktion ?

Indlæg af levi » 04 jan 2015 12:31

Tak for inputs allesammen, og fedt med en der har købt på tvang før smut25...

http://www.tvangsauktioner.dk/80945 Det er dette hus hun kigger på, hvad vil du tro det kan Fåes for smut25 ?

pendec

Køb af hus på tvangsauktion ?

Indlæg af pendec » 04 jan 2015 16:34

Jeg må også lige smide en takker ind for Smut25's input er super input, til omtanke og interessen er tilbage ;)

Tak til DBS for pointen i prioriteterne og hvordan budene så dækker dem, den faldt også lige på plads.

Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Køb af hus på tvangsauktion ?

Indlæg af Ollii » 04 jan 2015 17:20

levi skrev:Tak for inputs allesammen, og fedt med en der har købt på tvang før smut25...

http://www.tvangsauktioner.dk/80945 Det er dette hus hun kigger på, hvad vil du tro det kan Fåes for smut25 ?
Jeg tillader mig da lige og byde ind her.
Der kommer knap 75000 ud over budsum. Når der afgives bud skal du som andre har nævnt stille sikkerhed ved budafgivelse. Jeg har købt mit nuværende hus på auktion og havde dengang blot 20000 kr med kontant til at dække denne sikkerhedsstillelse. Herefter havde jeg 7 dage til at indfri resterende gæld op til budsum + størstebeløb. Derfor er det meget vigtigt at man enten har pengene sparet op eller har en aftale med bank eller andet der kan hjælpe.

Netop det hus i har kig på er for mig at se ikke så interessant tvangsauktions mæssig. For det første fordi det er for nemt at gå til og der derfor må forventes stor interesse. Derudover er 1. prioritet beløbet stort hvilket resulterer i at kreditforeningen i princippet byder mod sig selv helt op til 1.5 million hvilket gør at det for dem set koster det samme om de byder 1000 eller 1 million.

Håber det gav mening?

Mvh.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.


Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 136 gange

Køb af hus på tvangsauktion ?

Indlæg af Brandsen » 04 jan 2015 18:34

Halløj i forum,

Forstår godt Olliis argument, men, ved at gå ind på Boliga.dk, kan man se mange interessante ting, blandt andet :
- at husene i postnummer 4470 sælges under den offentlige vurdering, som netop er 1.000.000 for denne ejendom
- at huspriserne pr m2 er faldet i løbet af 2014 i 4470 området
- at udbudspriserne ligger på kr 7.800 pr m2 i snit,
- at villaer ikke sælges til udbudsprisen, men med et pænt afslag, i 4470 området
- at der er et stigende antal bolier til salg i 4470 området
- osv osv

Og da det ikke er frit salg, men tvangsauktion, skal der klækkelig extra rabat, for at imødegå skjulte
fejl og mangler, og fordi man ikke kan få ejerskifteforsikring.

@Levi, ser det er i fogedretten i Holbæk, og har I ikke allerede en advokat, så er ham jeg har brugt,
senest for 2 år siden, rigtig god, og står meget tit som rekvirent af en del tvangsauktioner i Holbæk
området, så han har erfaringen i orden. Send en PB hvis du skal have flere detaljer..
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Køb af hus på tvangsauktion ?

Indlæg af Ollii » 04 jan 2015 18:46

Brandsen skrev:Halløj i forum,

Forstår godt Olliis argument, men, ved at gå ind på Boliga.dk, kan man se mange interessante ting, blandt andet :
- at husene i postnummer 4470 sælges under den offentlige vurdering, som netop er 1.000.000 for denne ejendom
- at huspriserne pr m2 er faldet i løbet af 2014 i 4470 området
- at udbudspriserne ligger på kr 7.800 pr m2 i snit,
- at villaer ikke sælges til udbudsprisen, men med et pænt afslag, i 4470 området
- at der er et stigende antal bolier til salg i 4470 området
- osv osv

Og da det ikke er frit salg, men tvangsauktion, skal der klækkelig extra rabat, for at imødegå skjulte
fejl og mangler, og fordi man ikke kan få ejerskifteforsikring.

@Levi, ser det er i fogedretten i Holbæk, og har I ikke allerede en advokat, så er ham jeg har brugt,
senest for 2 år siden, rigtig god, og står meget tit som rekvirent af en del tvangsauktioner i Holbæk
området, så han har erfaringen i orden. Send en PB hvis du skal have flere detaljer..
Det var såmænd ikke for at tage modet fra Søren's kæreste. Det er bare med at møde op til auktionsdagen og se om man er heldig at sidde der selv.:-)
Jeg tror bestemt heller ikke kreditforeningen byder en mille på det hus med fare for at brænde inde med det.

Mvh.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.

Alex fs
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 663
Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
Mit fyr: MGM comfort 15
Areal: 164
Brændsel: Træpiller + brændrn
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 25 gange

Køb af hus på tvangsauktion ?

Indlæg af Alex fs » 04 jan 2015 22:05

Jeg ville ofre et par advokat timer hvis du virkelig vil have det.
De kan hurtigt tjekke alle papirerne, så du har det på det rene.. Og hvad fu skal være OBS på.
Jeg fik en advokat på et hus jeg kiggede på. Det kostede mig 4000 kr. Så vidste jeg hvilke servitutter osv. Der var.
Her var så tale om en kvæg ejendom. Det endte også med jeg fik skidtet.. Jeg kan afsløre at prisen var omkring 20% af handelsværdien på tidspunktet.
Det er endte så med at jeg satte det til salg igen, da jeg ikke følte for et kvægbrug i disse turbulente tider, med den fri kvote osv.
Jeg blev kontaktet af en kreditforening blot 14 dage senere, en måned senere var det solgt.
Det koster Ca. 1 million at lave sådan et nummer :-) men når profitten er der efter så det jo fint.

Jeg kender flere der har købt hus på tvang, ca. Ligeligt fordelt med dem der er tilfredse og dem der er på vej på tvang igen.
Så kig dig godt for, meget godt.
Landmand og Jølrøv' af guds nåde

holberg19
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 384
Tilmeldt: 18 jul 2010 15:10
Mit fyr: Scotte 10kW
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Vestsjælland
Givet likes: 10 gange
Modtaget likes: 4 gange

Køb af hus på tvangsauktion ?

Indlæg af holberg19 » 05 jan 2015 08:17

Alex fs skrev:Jeg ville ofre et par advokat timer hvis du virkelig vil have det.
Jeg stemmer også for en håndfuld timer til en advokat med en god portion erfaring på området, der kan guide og vejlede.

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Køb af hus på tvangsauktion ?

Indlæg af Ulrik » 05 jan 2015 20:37

Troede egentligt at du havde 2 store huse Søren? :)
MvH Ulrik©


Besvar