Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Køb af hus på tvangsauktion ?

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Aussieboy
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 333
Tilmeldt: 03 feb 2010 13:03
Mit fyr: atmos dc 32s, oliefyr backup
Areal: 200
Brændsel: brænde
Geografisk sted: Falster
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 4 gange

Køb af hus på tvangsauktion ?

Indlæg af Aussieboy » 03 jan 2015 15:18

Hernede på plåten skal man have 15.000 kr med også har man en uge til at stille en sikkerhed, men en god idé og få et slags lånebevis på ejendommen inden, for man hænger jo på sit bud, kan man ikke skaffe pengene så er det en misligeholdelses auktion, og kommer der så bud under dit skal du betale differencen. Det med at overtage gæld kan Nan også være ude for, da du jo kan byde over det første pant så kan du godt risikere at 2 pant der skal pengene betales det står i kolone 4, typisk bankgæld. Byder du under første pant betaler du dit bud plus mindsteprisen som står. Typisk 30-50.000 kr som er til advokat, dommer, annoncering, diverse skatter renovation og sådan. Rådgiv dig rigtigt inden i begynder at byde. Tit kan man også få det billigt inden da kreditforeningen sparer de gebyrer til stat advokat med mere.


Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Givet likes: 101 gange
Modtaget likes: 269 gange
Kontakt:

Køb af hus på tvangsauktion ?

Indlæg af thy » 03 jan 2015 19:46

levi skrev:Huset er stadig til salg hos mægler - mon det vil være en fordel at komme med et bud inden tvangsauktionen til mægler ?........

TJA.. det sker der i hvertfald ikke noget ved,og du er mere sikret..

og hvis tvang er næste stop så tror jeg at sælger vil gå langt for afklaring..

og et godt bud er at byde ca hvad du/i ville ved tvangsauktion..
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Køb af hus på tvangsauktion ?

Indlæg af Hjemme teori » 03 jan 2015 20:25

Igen skal kreditforeningen/kreditorerne jo godkende salget, så man skal nok regne med at skulle minimum den først prioriterede hovedstol.

Desuden er der nok ikke meget mere sikkert, for dem der er på vej på tvang er jo nok skallede!

Og man kan jo som bekendt ikke klippe håret af en skallet! , men måske man kan købe en ejerskifte forsikring?
thy skrev:

TJA.. det sker der i hvertfald ikke noget ved,og du er mere sikret..

og hvis tvang er næste stop så tror jeg at sælger vil gå langt for afklaring..

og et godt bud er at byde ca hvad du/i ville ved tvangsauktion..
Mvh. Sophus

pendec

Køb af hus på tvangsauktion ?

Indlæg af pendec » 03 jan 2015 20:41

Jeg repeterer lige oprindelig spørgsmål med henvisning til præcis auktion.

Her står der nævnt nogle beløb som er kategoriseret 3. Restancer, 4Hæftelser.
Der nævner de jo "Der kan forventes overtaget" og "Der kræves indfriet"?

Så er summen af de 2 kolonner minimums beløb som skal betales?

det er denne: http://www.tvangsauktioner.dk/80902
Gæld er 4.7Mil , vurderet ejendomsværdi til 2.2.
og i 3 og 4, er der så de 1.357K som ser ud som gæld der skal indfris?

Det er vel så stadig ikke ved køb på auktion? eller?
For hvad er så købs sum? Pris på auktion + de 1.357K?

edit: Kan læse nu at [tag]Aussieboy[/tag] bekræfter dette tildels.

Ok, læste lidt mere og blev klogere, ser kun ud til at pkt. B Størstebeløbet er 54.100,- Så er det jo helt ok ;)

Brugeravatar
DBS
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 546
Tilmeldt: 17 mar 2013 17:02
Mit fyr: 8Kw Scotte VP / 16Kw Scotte pillefyr
Areal: 218m2+36m2 kælder
Brændsel: 8mm
Årligt forbrug: 5,8ton
Geografisk sted: Silkeborg
Givet likes: 16 gange
Modtaget likes: 25 gange

Køb af hus på tvangsauktion ?

Indlæg af DBS » 03 jan 2015 21:06

http://www.tvangsauktioner.dk/koebere

Under pkt 3.7 er der e,n gennemgang af udregningen.


pendec

Køb af hus på tvangsauktion ?

Indlæg af pendec » 03 jan 2015 21:14

Hjemme teori skrev:Og man kan jo som bekendt ikke klippe håret af en skallet! , men måske man kan købe en ejerskifte forsikring?
Det kan man vist ikke.
Auktionskøber skrev:Auktionskøber har således ikke de almindelige muligheder for mangelindsigelse som ved køb af fast ejendom i fri handel og har heller ikke mulighed for at tegne en ejerskifteforsikring

pendec

Køb af hus på tvangsauktion ?

Indlæg af pendec » 03 jan 2015 21:22

levi skrev:Hvis nu man f.eks giver 250`000 kr for et hus på tvang, - hvilke ekstra udgifter kommer der så på handlen ?

"Hammerslagsgebyr" ?, - overtagelse af restgæld i hus ?..........
Nå, man skal altså lige holde øje med gælden i huset, og det eksempel jeg gav har 4.7Mil i gæld (RK lån + bank)
og det ser jo sådan her ud.

Som udgangspunkt må man påregne, at alle prioriteter, man byder ind i, skal indfries omgående i forbindelse med auktionen, og kun i de tilfælde, hvor man forud for auktionen har indhentet pantebrevskreditors eller kreditforeningens forhåndsgodkendelse af en eventuel gældsovertagelse, kan man påregne kun at skulle betale de beløb, der er nævnt i kolonne 3 og 4, dvs. restancer og hæftelser, der kræves indfriet, mens man overtager lånet i kolonne 2.

Så man skal jo indfri gæld, hvis der er sådanne i huset ved køb, eller så skal auktionssalgspris altså matche gæld - beregnet nedslag som også er forklaret ;) Så er det alligevel ikke sjovt at se på alle de huse, hvis man skal overtage/indfri gælden.

Så de 4 kolonner skal altså være tomme eller have nogle små værdi'r, før det er rigtig sjovt.

denne kan jeg ikke lige se på opstillinger?
idet visse tvangsauktioner kun omhandler 25% eller 50% af den samlede ejendom, og andre indeholder en ideel andel af den samlede ejendom.
Og så tak til [tag]DBS[/tag]
DBS skrev:http://www.tvangsauktioner.dk/koebere

Under pkt 3.7 er der e,n gennemgang af udregningen.
Den var god læsning, som [tag]levi[/tag] også bør kikke på.

From
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Køb af hus på tvangsauktion ?

Indlæg af From » 03 jan 2015 22:20

pendec skrev: Nå, man skal altså lige holde øje med gælden i huset, og det eksempel jeg gav har 4.7Mil i gæld (RK lån + bank)
og det ser jo sådan her ud.

Som udgangspunkt må man påregne, at alle prioriteter, man byder ind i, skal indfries omgående i forbindelse med auktionen, og kun i de tilfælde, hvor man forud for auktionen har indhentet pantebrevskreditors eller kreditforeningens forhåndsgodkendelse af en eventuel gældsovertagelse, kan man påregne kun at skulle betale de beløb, der er nævnt i kolonne 3 og 4, dvs. restancer og hæftelser, der kræves indfriet, mens man overtager lånet i kolonne 2.

Så man skal jo indfri gæld, hvis der er sådanne i huset ved køb, eller så skal auktionssalgspris altså matche gæld - beregnet nedslag som også er forklaret ;) Så er det alligevel ikke sjovt at se på alle de huse, hvis man skal overtage/indfri gælden.
Nej, man skal ikke indfri al gæld - men hvis man på ovennævnte ejendom byder 2 millioner (og byder højest) så skal man naturligvis betale de 2 mill. + de omkostninger der skal ligges på budsummen. MÅSKE kan man få lov til at overtage det eksisterende lån i ejendommen, så man ikke selv skal optage et lån/tømme bankkontoen, men som standard skal man betale budsummen til prioriteterne fra 1. prioritet - og så langt (eller kort) som budsummen rækker.

pendec

Køb af hus på tvangsauktion ?

Indlæg af pendec » 03 jan 2015 22:26

From skrev:
Nej, man skal ikke indfri al gæld - men hvis man på ovennævnte ejendom byder 2 millioner (og byder højest) så skal man naturligvis betale de 2 mill. + de omkostninger der skal ligges på budsummen. MÅSKE kan man få lov til at overtage det eksisterende lån i ejendommen, så man ikke selv skal optage et lån/tømme bankkontoen, men som standard skal man betale budsummen til prioriteterne fra 1. prioritet - og så langt (eller kort) som budsummen rækker.
Så reglerne er ikke korrekte ? eller kan du ikke uddybe det, mener du dette herunder er det som er korrekt?
i de tilfælde, hvor man forud for auktionen har indhentet pantebrevskreditors eller kreditforeningens forhåndsgodkendelse af en eventuel gældsovertagelse, kan man påregne kun at skulle betale de beløb, der er nævnt i kolonne 3 og 4
Så budsummen bruges til indfrielsen af gæld og rækker den ikke? så? kolunne 3 og 4 skal vel også dækkes?

Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Givet likes: 322 gange
Modtaget likes: 42 gange

Køb af hus på tvangsauktion ?

Indlæg af Bri_Jac » 03 jan 2015 22:28

Som tidligere beskrevet i tråden, at budsummen skal betales, men kun sikkerhedsstillelsen. Men da restebeløbet typisk skal lånes i en kreditforening, ville jeg inden auktionsdatoen, tjekke med samme kreditforening om de ønsker at din kone kan overtage gælden/optage nyt lån.
Jeg ville også overveje HVEM som er næste panthaver efter kreditforeningen, og så kan du overveje om du vil købe denne pant INDEN auktionen, det kan være du kan den MEGET billigt. Hvis du har denne pant, så skal en "konkurrent" have et højt bud, højere end kreditforeningen + din pant, før de har budt højere end dig


Besvar