Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Club Lintz....

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Club Lintz....

Indlæg af Landlyst » 13 sep 2014 09:55

Hehe ja nu er vi heldigvis også det sidste...... Men der for vil man jo stadig gerne gør det så godt for hende og hjælpe ... Men det er jo ikke nemt og slet ikke med andres reaktioner.... Vi skal nok klare det her også men det er hårdt..... Især uvisheden lige nu, glæder mig helt vildt til at få et svar, så man ved hvad man har at forholde sig til.....


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Club Lintz....

Indlæg af Lintz » 01 jan 2015 15:06

Landlyst skrev:Hehe ja nu er vi heldigvis også det sidste...... Men der for vil man jo stadig gerne gør det så godt for hende og hjælpe ... Men det er jo ikke nemt og slet ikke med andres reaktioner.... Vi skal nok klare det her også men det er hårdt..... Især uvisheden lige nu, glæder mig helt vildt til at få et svar, så man ved hvad man har at forholde sig til.....
Hva så - Landlyst - Er man kommet lidt nærmere på en afklaring ?
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Club Lintz....

Indlæg af Landlyst » 01 jan 2015 15:36

Tjae både og... Træner og træner... Det går lidt op og ned... Men det bliver klart bedre... :great: Men ikke godt nok til at arbejde endnu, desværre... Men det skal nok komme, men komme ikke tilbage hvor jeg var, har også lige fået fyreseddlen så nu er jeg officielt ledig også...

Men slås lidt med kommunedimsen, den ringede lige før jul og havde kigget på det med deres egen lægekonsulent og jeg kunne godt raskmeldes :shock:
Det var jeg så slet ikke enig med dem i, og det sluttede med at hun ville snakke med min fysioteapeuat, Ja det synnes jeg er en god ide :great: Men det gjorde hun ikke, men fik brev fra lægen om at de skulle lave en helbredsattest og den lavede han og han sagde også jeg ikke skal arbejde endnu... Og så har jeg ikke hørt mere til det...

Anmeldte det også som arbejdsskade, og det blev afvist fordi at jeg ikke havde haft armen over 60 grader xx antal minutter i timen x antal timer om dagen... Det har jeg anket og bad om at komme på arbejdsmedicinskklink, dette var jeg lige før jul og der ligger det nu...
Men hvis ikke det kan godkendes så ved jeg ikke lige hvad jeg skal mene, for den ortopæd som har undersøgt min skulder har direkte skrevet i min journal at jeg IKKE må lave skulderbelastende arbejde og IKKE må vende tilbage til samme job...

Så lige nu er status at jeg træner og træner og tænker over hvad jeg så skal lave, og ikke mindst hvordan jeg får kringlet mest muligt kursus ud af jobcenter i den retning jeg kan/vil....

Hvad med din arm hvordan har den det nu?

PS: ham på arbejdsmedicinsk havde sådan en vægt man skulle trække i, har kun halv styrke i højre arm i forhold til venstre :shock: :cry: Vidste godt den ikke var så godt med, men det var lidt en øjenåbner at se det på tal....

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Club Lintz....

Indlæg af Lintz » 01 jan 2015 16:36

Landlyst skrev:Tjae både og... Træner og træner... Det går lidt op og ned... Men det bliver klart bedre... :great: Men ikke godt nok til at arbejde endnu, desværre... Men det skal nok komme, men komme ikke tilbage hvor jeg var, har også lige fået fyreseddlen så nu er jeg officielt ledig også...

Men slås lidt med kommunedimsen, den ringede lige før jul og havde kigget på det med deres egen lægekonsulent og jeg kunne godt raskmeldes :shock:
Det var jeg så slet ikke enig med dem i, og det sluttede med at hun ville snakke med min fysioteapeuat, Ja det synnes jeg er en god ide :great: Men det gjorde hun ikke, men fik brev fra lægen om at de skulle lave en helbredsattest og den lavede han og han sagde også jeg ikke skal arbejde endnu... Og så har jeg ikke hørt mere til det...

Anmeldte det også som arbejdsskade, og det blev afvist fordi at jeg ikke havde haft armen over 60 grader xx antal minutter i timen x antal timer om dagen... Det har jeg anket og bad om at komme på arbejdsmedicinskklink, dette var jeg lige før jul og der ligger det nu...
Men hvis ikke det kan godkendes så ved jeg ikke lige hvad jeg skal mene, for den ortopæd som har undersøgt min skulder har direkte skrevet i min journal at jeg IKKE må lave skulderbelastende arbejde og IKKE må vende tilbage til samme job...

Så lige nu er status at jeg træner og træner og tænker over hvad jeg så skal lave, og ikke mindst hvordan jeg får kringlet mest muligt kursus ud af jobcenter i den retning jeg kan/vil....

Hvad med din arm hvordan har den det nu?

PS: ham på arbejdsmedicinsk havde sådan en vægt man skulle trække i, har kun halv styrke i højre arm i forhold til venstre :shock: :cry: Vidste godt den ikke var så godt med, men det var lidt en øjenåbner at se det på tal....
Der KAN åbenbart være et meget sejt system at komme igennem - Træls at det skal være sådan for dig.
Jeg må sige at jeg ikke har haft det store at klage over - Blev ringet op af sagsbehandler fra kommunen da jeg var gået delvist i arbejde hvor jeg fik at vide at jeg bla. bla .bla og at jeg bla. bla bla. samt at jeg selvfølgelig havde ret til en "rundbordssamtale". Evt med bi-sidder hvis jeg ønskede det.
Jeg sagde rent ud til hende (på en pæn måde) at jeg ikke kunne se hvad jeg kunne bruge det til. Jeg var bare midlertidig skubbet af hesten og var på vej op på den igen.
Jeg er jo gået på fuld tid igen men armen mangler stadig at kunne rettes helt ud samt bøjes helt- Om det nogensinde lykkes ved jeg endnu ikke, men det er da et irritationsmoment i det daglige. Det knager og brager fra leddet og min tommelfinger har sovet de sidste par måneder.
Men det værste er faktisk at man konstant er bange for at slå albuen mod noget, da der så er kontant afregning - Nok pga af skinnen som sidder der.

Hvilken retning søger du imod - Arbejdsmæssigt ?
Hvis du ikke er al for hjulbenet kunne du jo hjælpe konen med at fange grisene :lol:
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Club Lintz....

Indlæg af Landlyst » 01 jan 2015 16:54

Lintz skrev:
Der KAN åbenbart være et meget sejt system at komme igennem - Træls at det skal være sådan for dig.
Jeg må sige at jeg ikke har haft det store at klage over - Blev ringet op af sagsbehandler fra kommunen da jeg var gået delvist i arbejde hvor jeg fik at vide at jeg bla. bla .bla og at jeg bla. bla bla. samt at jeg selvfølgelig havde ret til en "rundbordssamtale". Evt med bi-sidder hvis jeg ønskede det.
Jeg sagde rent ud til hende (på en pæn måde) at jeg ikke kunne se hvad jeg kunne bruge det til. Jeg var bare midlertidig skubbet af hesten og var på vej op på den igen.
Jeg er jo gået på fuld tid igen men armen mangler stadig at kunne rettes helt ud samt bøjes helt- Om det nogensinde lykkes ved jeg endnu ikke, men det er da et irritationsmoment i det daglige. Det knager og brager fra leddet og min tommelfinger har sovet de sidste par måneder.
Men det værste er faktisk at man konstant er bange for at slå albuen mod noget, da der så er kontant afregning - Nok pga af skinnen som sidder der.

Hvilken retning søger du imod - Arbejdsmæssigt ?
Hvis du ikke er al for hjulbenet kunne du jo hjælpe konen med at fange grisene :lol:
Ja første samtale jeg havde var guld og grønneskove... Men hun ændrede det da lidt... Men Har jo ligesom ikke noget ud af at begynde at lave noget FOR tidligt... Når det er klart så skal jeg nok begynde... Men det er galt når man rammer slutning af deres kasser og statistikkerne ikke passer.... :roll:

Ja du kan jo udføre dit arbejde som før, så er der ingen grund til at bruge tid og kræfter på sådan noget bøvl...

Men du træner vel stadig for at få så meget bevægelighed i den som muligt,ik?
Ja det kan jeg tænke mig er et træls sted at have sådan en satan til at side... :oops:

Jamen det som vi er kommet frem til er at det skal være på en gravemaskine igen, det har jeg jo gjort før og der har jeg ikke de samme belastninger på skuldrene... Men skal lige have lokket nogle maskinstyrrings kursuser ud af dem, for det er godt blevet noget mere avanceret de sidst 5 år... :shock: E jo oplært med målebånd, pløkker, snor og anlægsbræt... :great:

Arh skal jeg passe dyr er jeg mere til køer.... icon_cheesygrin.gif


Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Club Lintz....

Indlæg af Lintz » 01 jan 2015 16:59

Landlyst skrev:vi er kommet frem til er at det skal være på en gravemaskine igen. Men skal lige have lokket nogle maskinstyrrings kursuser ud af dem, for det er godt blevet noget mere avanceret de sidst 5 år
Nok ikke en helt dårlig ide - Pøj pøj.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Club Lintz....

Indlæg af Landlyst » 01 jan 2015 19:21

Lintz skrev:
Nok ikke en helt dårlig ide - Pøj pøj.
Håber jeg da ikke.... icon_cheesygrin.gif Jo tak :great:

snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

Club Lintz....

Indlæg af snubbi » 01 jan 2015 20:35

Hej
hvis i skal til den rundbord samtale så tag en bi-Sider med gerne en fra fagforeningen ellers "løber/kan ikke huske" kommune fra de aftaler der er lavet.har selv prøve det efter en fald ulykke. Kommune prøve at løbe fra en omskollings aftale ,men den gik ikke pga.af bi-sidderen fra fagforeningen.
Mvh.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Club Lintz....

Indlæg af Landlyst » 01 jan 2015 20:55

snubbi skrev:Hej
hvis i skal til den rundbord samtale så tag en bi-Sider med gerne en fra fagforeningen ellers "løber/kan ikke huske" kommune fra de aftaler der er lavet.har selv prøve det efter en fald ulykke. Kommune prøve at løbe fra en omskollings aftale ,men den gik ikke pga.af bi-sidderen fra fagforeningen.
Mvh.
Det har jeg også bestemt at jeg tager ikke til møde der uden fagforeningen, for hun kunne ikke huske halvdelen af hvad hun havde sagt.... På trods af hun nok skrev 6 sider med noter... :shock:

snubbi
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 29 nov 2010 22:02
Mit fyr: hkrst 10 fsk 500
Areal: 147m2+180m2værksted
Brændsel: flis - piller.
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: 40 -60 kg flis
Årligt forbrug: 7t piller/40 m3 flis
Geografisk sted: kalundborg
Modtaget likes: 1 gang

Club Lintz....

Indlæg af snubbi » 02 jan 2015 14:36

Hej.
husk at få en kopi af alt hvad der er i din sag ,fordi det har med af blive "væk ",eller det papir har aldrig været der.
Har haft lidt dårlig erfaring med det offenlig


Besvar