Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

cpi 12

Spørgsmål vedr. TwinHEAT samt det tilbehør der laves til TwinHEAT Stokerfyr
RLeth
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 20 jan 2007 15:02
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Sydjylland

cpi 12

Indlæg af RLeth » 20 jan 2007 15:07

Hej

Er der nogen her som har erfaringer med hvor mange kvm en Twin Heat cpi 12 kan opvarme.

Jeg overvejer at købe den til et stuehus på ca. 230 kvm der er rimelig isoleret.

Jeg har de sidste 3 år haft en M20i og har været meget glad for den. Men nu skal vi flytte og ny stoker skal der så til.....

Mvh
RLeth


Michael K
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 73
Tilmeldt: 04 jan 2007 21:01
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Nordjylland

Re: cpi 12

Indlæg af Michael K » 20 jan 2007 15:56

RLeth skrev:Hej

Er der nogen her som har erfaringer med hvor mange kvm en Twin Heat cpi 12 kan opvarme.

Jeg overvejer at købe den til et stuehus på ca. 230 kvm der er rimelig isoleret.

Jeg har de sidste 3 år haft en M20i og har været meget glad for den. Men nu skal vi flytte og ny stoker skal der så til.....

Mvh
RLeth
Hej RLeth.

Velkommen til. Jeg har skrevet et tillæg til dig på Pilleklubben, jeg turde jo ikke give dig en link hertil, jeg antyder dog lidt i den sidste linie, men godt du kunne finde det selv. Du bliver nok lige nødt til at gå tilbage til Pilleklubben en sidste gang :lol: :lol: , for at læse indlægget.
Med venlig hilsen
Michael K
(Kommende stokerfyrsejer, måske Liagros Benekov R 15).
(Det blev så ikke stokerfyr alligevel, men jordvarme).

RLeth
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 20 jan 2007 15:02
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Sydjylland

Indlæg af RLeth » 20 jan 2007 16:15

Hej igen

Ja nu har jeg lige været inde at se på R15. Den ser nu meget fornuftig ud. Den er sikkert god til korn.
Men hvordan mon den er til alt mulig andet.
Det jeg godt kan lide ved Twin Heat er, at den stort set æder alt. I min M20i har jeg indtil videre fyret med byg, hvede, havre, skovflis, hakket fineraffald, biosmuld, oliekagemix, svinefoder og træpiller. Alt dette har kørt uden problemer og (7-9-13) har den aldrig været gået ud medmindre jeg har glemt alt fylde magasinet.

Det er den alsidighed jeg gerne stadig vil have med et nyt fyr...
Men jeg tror da at jeg vil prøve at tage kontakt med Liagro.

Mvh
René

Michael K
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 73
Tilmeldt: 04 jan 2007 21:01
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Michael K » 20 jan 2007 16:50

RLeth skrev:Hej igen

Ja nu har jeg lige været inde at se på R15. Den ser nu meget fornuftig ud. Den er sikkert god til korn.
Men hvordan mon den er til alt mulig andet.
Det jeg godt kan lide ved Twin Heat er, at den stort set æder alt. I min M20i har jeg indtil videre fyret med byg, hvede, havre, skovflis, hakket fineraffald, biosmuld, oliekagemix, svinefoder og træpiller. Alt dette har kørt uden problemer og (7-9-13) har den aldrig været gået ud medmindre jeg har glemt alt fylde magasinet.

Det er den alsidighed jeg gerne stadig vil have med et nyt fyr...
Men jeg tror da at jeg vil prøve at tage kontakt med Liagro.

Mvh
René
Hej

Hvis det er så stor alsidighed du søger, er der jo lidt færre muligheder, og det er i hvertfald ikke Passat du skal se på, som var dit første indlæg. Hvis du har læst mit indlæg i Pilleklubben nævner jeg også KSM 325i. Twin Heats CPI 12 er jo heller ikke så alsidig som M20i. Benekov fyrer med alt op til 25 mm, dog ikke i melform da den ingen omrører har. Nu er du kommet til et aktivt forum, så jeg syntes du skal prøve at lægge dine spørgsmål i de respektive fora, Benekov og KSM, så du kan få brugerne frem. Der er mange Benekov-brugere, ikke så mange KSM, men et par er der da.
Med venlig hilsen
Michael K
(Kommende stokerfyrsejer, måske Liagros Benekov R 15).
(Det blev så ikke stokerfyr alligevel, men jordvarme).

RLeth
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 20 jan 2007 15:02
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Sydjylland

Indlæg af RLeth » 20 jan 2007 17:04

Hej

Nej jeg er godt klar over at cpi 12 ikke kan tage helt så meget som M20i da sneglen er mindre. Men ellers er princippet i dem nok nogenlunde det samme.

Men det kan da være at det er en god idé at få brugere af andre mærker frem fra busken....

Mvh
René


Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Indlæg af Ulrik » 20 jan 2007 17:15

Ifølge Twinheats hjemmeside:
http://www.twinheat.dk/dim-main.htm
kan det nok komme til at knibe med cpi 12'eren

Men det er nok netop det der vil gøre den til et godt valg.

Er du til problemfri kornfyring, er jeg sikker på du skal se på en af Benekov modellerne.
Der er lige sat en "tornado" i produktion som skulle gøre kornfyring lige så let som træpillefyring.
Den skal jeg uden tvivl have i min R 15.

Generelt er det bedste du kan gøre at vælge en der ligger på grænsen til at kunne følge med, og så have en brændeovn til at supplere varme i den store stue når det er rigtigt koldt.
MvH Ulrik©

RLeth
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 20 jan 2007 15:02
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Sydjylland

Indlæg af RLeth » 20 jan 2007 17:25

Hej

Ja jeg tror også at den er lige på grænsen til de 230 kvm. Men der er heldigvis en brændeovn i huset som kan hjælpe på de aller koldeste dage.

Men det ville bare være træls hvis det er for mange dage der skal fyres i brændeovnen.

For jeg har nemlig fundet ud af at det med at skulle skove brænde er altså ikke så sjovt når først man har vænnet sig til at fylde et eller andet i magasinet som kan brænde!

Men hvis der er andre brugere af en cpi 12, så hører jeg gerne fra Jer og hvor meget I kan varme op?

Mvh
René

Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Indlæg af Klaus » 20 jan 2007 21:08

Jeg har et lettere utæt hus på ca samme størrelse og har en 25KW, den er aldrig i højeste gear på nær når de store radiatorer åbner :wink:
Men jeg er glad for det ekstra overskud, og nyttevirkingen er stort set den samme over hele registeret..

Brugeravatar
Smedstoker
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 216
Tilmeldt: 29 dec 2006 09:14
Mit fyr: Benekov VL25 m. Iltstyring
Areal: 250m²
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9500
Geografisk sted: Rebild Syd
Kontakt:

Indlæg af Smedstoker » 20 jan 2007 21:48

Jeg kan da også lige sparke ind at min, som er droslet til 18kw kun har været slukket i 3 uger i sommerferien, og den er stadig ikke over 45% ydelse indtil videre, jeg gider nemlig heller ikke have en stoker som skal supleres med alternativer både sommer og vinter
Mvh Gert

Drift og installation for VL25/50, stokerdagbog,
teknisk og servicemanual til TM3006 kan ses på
http://www.familien-smed.dk

pinball
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 124
Tilmeldt: 10 jan 2007 19:00
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: vestsjælland

Indlæg af pinball » 21 jan 2007 10:12

Jeg har en cpi 12 varmer 140 m2 op er nogle svin med varmen under midel isoleret et lags glas i flere ruder og jeg troer aldrig jeg har set mit fyr i over 60% ydelse og det med korn.
Jeg er sikker på at cpi 12 også er altædende på nær flis med store grene i.
Jeg har en kamstrup måler i mit system og forbruget ligger gerne på 2-3,5 kw jeg kan se at det højeste fyret har ydet er 4,6 kw så jeg er sikker på at det også kan magte et hus på 230m2.


Besvar