Skidt Nytårsaften.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
calle

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af calle »

Landlyst skrev:Det er jo ligemeget hvor meget du forbyder noget eller breder straffeansvaret ud... Alt kan stjæles.... Alt kan smules.... Og så risikere du jo bare at det bliver noget endnu mere usikkert der kommer på det sorte markede... Eller folk finder på at lave det selv...

Du kommer det ALDRIG til livs... Der vil altid være nogen som ikke forstår hvor farligt det er... Ligesom når folk drikker en kasse bajere og køre hjem.... Det er sådan set lige så dumt og farligt...

Det var bedre at frigive noget med mere knald og så oplyse mere...
Hej Landlyst.

Det jeg hører dig sige er, at det ikke kan betale sig at forbyde spirituskørsel og ulovligt fyrværkeri, da ingen af forbudene alligevel hjælper. Man skal blot skabe oplysning om problemerne, så er de klaret. Det kan jeg som samfundsborger ikke stå model til, hvis det altså er det du mener.

Venlig hilsen :)

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af Dunas »

De krysantemumbomber er bare noget farlig skidt :evil:, man skal holde sig lang væk fra. Det er kun for professionelle fyrværkere :great:.
Krysantemumbomber findes i forskellige størrelse og alle er farlige.
Se bare denne på youtube her er vi oppe på en 16 inch shell bomb https://www.youtube.com/watch?v=XIePLIjdU0Q
Og de findes op til 48 inch, mener de ligger på omkring 400 - 500 kg for en enkelt krysantemumbomber.
Håber satme ikke, at de nogensinde bliver solgt på sortbørshandel herhjemme.... De kan næsten blæse en villavej væk...
Der bør ganske enkelt være nogle hårde straffe "rigtige store bøde" for og sælge eller besidde krysantemumbomber.
https://www.youtube.com/watch?v=OZPwtAKqjtk
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af Landlyst »

Nej i høre ikke hvad jeg siger... Jeg siger ikke at krysantemumbomber skal være lovlige... Men det er altså og har altid været spændende med noget som kan sige BANG, og da jeg var knægt var det meste der sagde bang hundepropper, der mistede folk rask væk fingre og syn fordi de lavede hjemmelavede kanonslag og sejlgarnsbomber...

Det jeg siger er; tillad noget SIKKERT som kan lave de store brag, for så bliver de fleste af dem som søger det til fredsstillet og så skrumper markedet.... Men totalt forbud mod fyrværkeri er helt sikker lig med masser af ulovligt/hjemmelavet...

Og det er jo allerede forbudt, og folk bliver straffet for det, men bøderne er bare for lave, så en han havde fået en bøde på 10.000... Mener de tog et halv ton fra ham... Det er jo for nemt at tjene ind... sæt et nul mere på...

Så så lige denne på EB.dk... Han/dem skulle satme straffes for DET er direkte åndsvagt :evil: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... en/5380079
nemocharley

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af nemocharley »

hold da op! - tror bare jeg fortsætter med at undgå større menneskemængder...
pendec

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af pendec »

Landlyst skrev:Det jeg siger er; tillad noget SIKKERT som kan lave de store brag, for så bliver de fleste af dem som søger det til fredsstillet og så skrumper markedet.... Men totalt forbud mod fyrværkeri er helt sikker lig med masser af ulovligt/hjemmelavet...

Og det er jo allerede forbudt, og folk bliver straffet for det, men bøderne er bare for lave, så en han havde fået en bøde på 10.000... Mener de tog et halv ton fra ham... Det er jo for nemt at tjene ind... sæt et nul mere på...
Det er jo lidt at modsige sig selv? tillad noget sikkert? og dårligere straffe som skal være højere?

Præcis hvor går grænsen for sikkert og mere ulovligt og hårde straffe?
Hvornår er det ok at sprænge en hånd af istedet for et ben? eller bare en lillefinger? Er det ok og sikkert nok, så længe det siger bang?

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af Landlyst »

pendec skrev: Det er jo lidt at modsige sig selv? tillad noget sikkert? og dårligere straffe som skal være højere?

Præcis hvor går grænsen for sikkert og mere ulovligt og hårde straffe?
Hvornår er det ok at sprænge en hånd af istedet for et ben? eller bare en lillefinger? Er det ok og sikkert nok, så længe det siger bang?
Nej stop nu Pendec, Nu er jeg ved at få nok af dig og dine kævlerier.... :shock: :shock:

Så længe du bare vil kævle så kan vi altså ikke forklare noget! Synes det står ret klart!

Tillad større knald, men i sikker form! Kan sagtens lade sig gøre!

Bøde straffen du får for at have ulovligt fyrværkeri er jo latterlig lav, hæv den da for pokker så at de ikke kan blive tage og stadig have tjent penge! 10.000kr for at blive taget med et ½ tons... Hvor meget tror du han har tjent på det han har solgt? Helt sikker nok til at han kommer ud af det med et NUL... Men kostede det ham nu 100.000kr, så havde han underskud, så er det ikke så attraktiv mere....

Og så må du forstå at ALT kan koste skader, hvis det bliver brugt forkert... Hvis du vil have et totalt forbud mod det fordi at det kan koste en finger, hånd, eller andet, så svare det jo til at du siger: totalt forbud mod motorsave, brændekløvere, rundsave og lignede for de koster også fingre, hænder med mere.... :shock:

Og nu gider jeg simpelhen ikke diskutere dette med dig mere hvis det skal være på det plan! Basta, Dixi Baxi, bomkarl! :great:
pendec

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af pendec »

Landlyst skrev:Og så må du forstå at ALT kan koste skader, hvis det bliver brugt forkert... Hvis du vil have et totalt forbud mod det fordi at det kan koste en finger, hånd, eller andet, så svare det jo til at du siger: totalt forbud mod motorsave, brændekløvere, rundsave og lignede for de koster også fingre, hænder med mere.... :shock:
Du taler for at gøre ulovlige løsninger, lovlige og samtidig oplyse om noget her omkring. Jeg taler for at de ulovlige løsninger gør skade , lige meget hvordan du end vender ulovligt til at gøre mere lovligt. Og så længe det er ulovligt, så er vil jeg ikke forholde mig til noget som er lovligt i den anden ende.

Du har helt ret ALT kan gøre skade, når det håndtere forkert. Knive,biler og hækkeklippere men alt dette er lige nu ikke ulovligt.
Du er fortaler for at gøre ulovligt til noget lovligt. Så blander du tingene bare fordi du mener alt kan skade. Så er der jo en vis forskel i hvordan disse midler omgås, og det er ikke ved bedre oplysning at kniven tillades i køkkenet? eller at man får kørekort for at undgå at gøre skade?
Det er almindelig fornuft som gør dette muligt. Når nogen har lovgivet omkring noget som siger BANG! fordi de mener det er farligt, så kævler man ikke bare videre på at oplyse andre bedre, så løser det nok problemet omkring diverse farligt krudt som siger BANG!

Hvis dit eneste forsvar er at nedgøre andre, fordi du ikke kan oplyse bedre, så har du ligesom kommet til grundstenen selv. At oplyse ikke virker? At du forsvarer dig på et grundlag som går langt ud over at oplyse og redegøre for det?

Og hvorfor skal liv opgøres i penge? Er dit liv kun 100.000 værd? Så straffen du henviser til forhøjes til 100.000 og så er alt godt, fordi 1 person ikke har råd? Hvad så når den anden person HAR råd, og gør det alligevel?
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af Landlyst »

:headbang:
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af Lintz »

Landlyst skrev:Nej stop nu Pendec, Nu er jeg ved at få nok af dig og dine kævlerier...

Så længe du bare vil kævle.
pendec skrev:Hvis dit eneste forsvar er at nedgøre andre, fordi du ikke kan oplyse bedre, så har du ligesom kommet til grundstenen selv.
Nu har jeg med interesse fulgt med på sidelinjen i min tråd - Men vil da godt bede om at sprogbruget holder sig i den pæne ende.

- Er det for meget forlangt ?? Drogar-Mark-02(LBG).gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
nemocharley

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af nemocharley »

note to self; - næste år ved denne tid, skal jeg afstå fra at skrive i en tråd om nytårspløkning - det er simpelthen for stressende :)

Besvar