Skidt Nytårsaften.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
nemocharley

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af nemocharley »

det er bestemt ulykkeligt

....jeg kan dog ikke slippe den der med den 37årige familiefar... hvad i det hede hulen tænkte han på?

calle

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af calle »

Landlyst skrev:Calle har du hørt om andre skader end de to ulykker? Jeg har ikke endnu... Og det de legede med var jo ikke til private, men proffesionelt krudt som enten er stjålet eller ulovligt importeret....

Så synes måske lige du skyder over målet....
Hej Landlyst.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2015/0 ... 162947.htm

Lidt har der da været at se til.

Venlig hilsen
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af Oldgaard »

Lintz skrev:
IKKE hvis den ene var "uskyldig"
Den kan så vendes om : hvem er skyldig ? han der tænder lunten eller ham der står ved siden af og ikke stopper 1. person i at tænde ?
ja den skyldige i lovens tekst er ham der tænder lunten, men en rigtig ven/kammerat havde stoppet ham i at tænde den

Kan på ingen måde føle noget overfor dem som selvforskyldt kommer tilskade/mister livet, tilgængæld så gør det mig rigtigt ond for de familier som bliver berørt af det.

Calle man kan ikke lovgive sig ud af dumhed, hvis folk vil have ulovligt krudt så skal de nok få fat i det uanset lovgivningen, prisen vil så bare stige gevaldigt = større gevinst for dem som sælger det, tror du/i virkelig at hvis pengeposen er stor nok, at de så selv om der er totalt forbud vil stoppe med at skaffe det ?

Selvom jeg har haft meget ( rigtig meget ) krudt i hænderne, så har jeg altid sagt nej til krysantemum/luftbomber, da risikoen for at noget kan gå galt var for stor og selv om jeg blev spurgt om jeg ikke kunne skaffe dem og ja jeg vidste udemærket hvor jeg kunne have fået dem, så fik folk altid et stort nej!! Har tilgængæld nydt når en af mine venner som var uddannet fyrværkerimester skød en af, men så vidste jeg også at alt var i orden.
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
pendec

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af pendec »

Oldgaard skrev:Den kan så vendes om : hvem er skyldig ? han der tænder lunten eller ham der står ved siden af og ikke stopper 1. person i at tænde ?
ja den skyldige i lovens tekst er ham der tænder lunten, men en rigtig ven/kammerat havde stoppet ham i at tænde den
Der er vel kun 1 skyldig, den som sælger noget hjemmebryg og som ingen ide har omkring produktion af sådan noget, og dermed skaber en risiko for at forvolde skade. Personen som solgte dem, må man håbe bliver fundet og anklaget for ulovligt salg og medvirken til drab ud fra det kriminelle synspunkt at den gør skade på andre med følge af døden her.

Det er vel primært købere som handler i god tro, når de køber ulovligt krudt som de ved kan være produceret hjemme og kan skade andre men de skal vel ikke bære det ansvar , fordi de køber og antænder det. Der må man vel tage fat i den ende som sælger, præcis som med ulovlige stoffer, så er det jo ikke pusheren som får de store domme, det er dem som producerer det.

Lad os håbe nogle fornuftige danskere melder personen og politiet tager ham i deres varetægt indenfor kort tid.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af MichaelK »

Har også altid holdt mig fra krysantemumbomber, dog har jeg tidligere kunne skaffe en
masse "almindelige" kanonslag. Dem har jeg fyret mange af, og har aldrig været bare
tæt på et uheld. Kanonslag, er jo tilladt i andre lande, så dem kan jeg ikke se noget
problem i. Men agtpågivenhed, det skal der til!

Havde jeg haft det korrekte afskydningsrør, og en elektronisk tændingsanordning, så
ville jeg heller ikke være synderligt nervøs for at skyde luftbomber af. Jeg skal dog på
det kraftigste understrege, at jeg aldrig kunne finde på selv at "flikke" noget afskydningsrør,
eller andet hjemmelavet materiel sammen. Det er simpelthen for farligt. Det lader jo
også til, at de seneste to ulykker netop skete, fordi man har håndteret det forkert?

Jeg ser gerne at mindre kinesere/kanonslag bliver lovlige, idet det helt sikkert vil øge
kontrolmulighederne, og begrænse mængden af det kraftigere fyrværkeri. Hvorfor købe
noget ulovligt i en baggård, hvis man kunne købe noget lovligt, under kontrollerede forhold?


Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af Oldgaard »

pendec skrev: Der er vel kun 1 skyldig, den som sælger noget hjemmebryg og som ingen ide har omkring produktion af sådan noget, og dermed skaber en risiko for at forvolde skade. Personen som solgte dem, må man håbe bliver fundet og anklaget for ulovligt salg og medvirken til drab ud fra det kriminelle synspunkt at den gør skade på andre med følge af døden her.

Det er vel primært købere som handler i god tro, når de køber ulovligt krudt som de ved kan være produceret hjemme og kan skade andre men de skal vel ikke bære det ansvar , fordi de køber og antænder det. Der må man vel tage fat i den ende som sælger, præcis som med ulovlige stoffer, så er det jo ikke pusheren som får de store domme, det er dem som producerer det.

Lad os håbe nogle fornuftige danskere melder personen og politiet tager ham i deres varetægt indenfor kort tid.
Helt ærlig det med at køber er i god tro, den må du sku længere ud på landet med ;) folk ved udemærket godt hvad de køber :/
dvs. at hvis der er en som skyder ulovligt fyrværkeri af og forsager en andens død eller skade ved det, så er de uden skyld i det ?

Ja selvfølgelig så skal dem der laver skramlet have en stor straf, men tro mig der er mere end 1 mellemled i sådan en sag, hvad så med de mellemled skal de så sidestilles med en gade pusher= et klap over fingrene ?
MichaelK skrev:Jeg ser gerne at mindre kinesere/kanonslag bliver lovlige, idet det helt sikkert vil øge
kontrolmulighederne, og begrænse mængden af det kraftigere fyrværkeri. Hvorfor købe
noget ulovligt i en baggård, hvis man kunne købe noget lovligt, under kontrollerede forhold?
Giver dig helt ret :great:
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af Landlyst »

Ja har godt set der er kommet flere skader frem nu... Men stadig væk dem der har leget med krysantemumbomber HAR helt sikkert været klar over at det var ulovligt fyrværkeri de havde gang i!

Et totalt forbud vil kun gøre markede for det ulovlige meget større... Altså i må jo være en del her inde icon_cheesygrin.gif som har lavet sejlgarnsbomber?? Det var lige så farligt...

Da jeg var knægt havde vi heksehyl... Den kunne vi trampe på så kunne de sige bang... Der var stryger og andre kanonslag, der var nogel som kunne skaffe blålyn.. De ting siger da bang og kan lave skader MEN de er lavet med sikkerhedslunter og har slet ikke den sprængkraft... Så holder med MichaelK gør mere af det lovligt...

Nu så jeg ikke det hele i nyhederne, men synes jeg hørte noget om at der var brugt gardinstænger? :shock:
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af MichaelK »

Gardinstænger, ja det skulle ikke undre mig :shock:

Det er jo den med, at man ikke har det korrekte udstyr, og derfor selv laver noget man
tror (Håber?) kan holde til formålet? -Det er direkte tåbeligt at gøre det, for man har jo
ikke en chance for at kontrollere om det også dur?

Men igen, jeg skyder det gerne af, hvis jeg har det korrekte afskydningsrør, og en sikker
antændelsesanordning, der kan give mig den sikkerheds afstand jeg har brug for icon_cheesygrin.gif
Men min holdning er lidt hypotetisk, idet jeg aldrig har set krysantemumbomber blive solgt
med det korrekte afskydningsrør. Det er der sjældent plads til i sælgerens bagagerum :roll:
En antændelsesanordning kan man jo nok bikse sammen, med lidt ledning og et bilbatteri icon_cheesygrin.gif

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af Landlyst »

Du må ikke hænge mig op på det men synes det var det jeg hørte... :shock:

Men det korekte rør kan sagtens være i en bil... De er jo ikke meget over ½ meter lange... Men størrelsen er vigtig og her snakker vi diameter icon_cheesygrin.gif ved at et 110'er kloakrør er ret godt til en 4 tommer, har jeg set og så stået på den anden side af huset... :great:

Så lige i midtvest at var det ikke sørvad hvor de havde sparet alt deres private krudt og skudt pengene i en proffesionel omgang... Fyrværkererne brugte 5 timer på at stille det op.... :great:

Besvar