Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Skidt Nytårsaften.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af Lintz » 01 jan 2015 11:25

Det er squ sørgeligt - Især for de efterladte.

Hvornår lærer folk at holde nallerne væk fra det ulovlige fyrværkeri - Åbenbart først når de er slået ihjel :(

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2015/0 ... 012554.htm
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af Landlyst » 01 jan 2015 11:35

Har godt set det... På EB. står der at de to fyrede dem af i jernrør... :shock:

Men ja det er skidt, men de kan altså ikke være uvidende om at det de laver er farligt.... Har selv set 4 tommer crycantemumbomber for mange år siden og godt nok er der en ½ meter lunte på.... Men det er altså krudtlunter.... Og de kan godt nok være meget hurtige...

Ikke fordi at jeg ikke har ondt af de efterladte, for det er dem det er synd for...

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af Lintz » 01 jan 2015 11:48

Landlyst skrev:Har godt set det... På EB. står der at de to fyrede dem af i jernrør... :shock:

Men ja det er skidt, men de kan altså ikke være uvidende om at det de laver er farligt.... Har selv set 4 tommer crycantemumbomber for mange år siden og godt nok er der en ½ meter lunte på.... Men det er altså krudtlunter.... Og de kan godt nok være meget hurtige...

Ikke fordi at jeg ikke har ondt af de efterladte, for det er dem det er synd for...
Vores tidligerer nabo havde nok et sted mellem 20 - 30 stk af dem hver år. Der stod altid et rimeligt solidt jernrør svejset på en større jernplade inde i hans hæk som blev trukket frem til nytår.
Som du siger så er der lang lunte på, men jeg blev også en kende overrasket over hvor hurtigt det gik med at brænde den lunte af.
Jeg gik selv på behørig afstand når han begyndte at lege - Brød mig ikke om det.

- En lille ekstra "sidegevinst" er, at vores ældste hund absolut ikke bryder sig om alt der "brager" og bliver nærmest panisk når der tordner.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af Landlyst » 01 jan 2015 12:55

Lintz skrev:
Vores tidligerer nabo havde nok et sted mellem 20 - 30 stk af dem hver år. Der stod altid et rimeligt solidt jernrør svejset på en større jernplade inde i hans hæk som blev trukket frem til nytår.
Som du siger så er der lang lunte på, men jeg blev også en kende overrasket over hvor hurtigt det gik med at brænde den lunte af.
Jeg gik selv på behørig afstand når han begyndte at lege - Brød mig ikke om det.

- En lille ekstra "sidegevinst" er, at vores ældste hund absolut ikke bryder sig om alt der "brager" og bliver nærmest panisk når der tordner.
Ja men et jernrør skal være stærkt nok til at virke som en kanon hvis den eksplodere i røret, ellers bliver det til en håndgranat....

Hehe vores han er fuldstændig ligeglad med det hvisler, buldre og brager..... Men have ham med ude når vi selv skyder af dur ikke for så brænder han sgu tungen og den bette bliver helt hysterisk når han kommer for tæt på... Men kl 24 var jeg den eneste der var oppe og gik ud uden hunden, han lagde bare og sov fra det hele :great: Den gamle vi havde tændte når han hørte en raket der strøj op af og så skældte han ud... :roll:

calle

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af calle » 01 jan 2015 13:20

Det er på høje tid at fyrværkeri forbydes totalt. Uskyldige mennesker kan jo blive slået ihjel eller komme alvorligt til skade af det skidt.

MVH


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af Tom_AT » 01 jan 2015 13:25

calle skrev:Det er på høje tid at fyrværkeri forbydes totalt. Uskyldige mennesker kan jo blive slået ihjel eller komme alvorligt til skade af det skidt.

MVH
Skal vi så også forbyde alkohol, tobak, biler, klatren i træer og forbyde folk at gå udenfor dørene?

Folk dør hver eneste dag. Tit og ofte pga manglen på sund fornuft og kådhed. Enten deres egen mangel på sund fornuft, eller andres.

Men det med totalt forbud at alting er jo langt ude.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af Landlyst » 01 jan 2015 13:28

Calle har du hørt om andre skader end de to ulykker? Jeg har ikke endnu... Og det de legede med var jo ikke til private, men proffesionelt krudt som enten er stjålet eller ulovligt importeret....

Så synes måske lige du skyder over målet....

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af Lintz » 01 jan 2015 13:30

calle skrev:Det er på høje tid at fyrværkeri forbydes totalt. Uskyldige mennesker kan jo blive slået ihjel eller komme alvorligt til skade af det skidt.

MVH
Som Tom også nævner tror jeg ikke at det er vejen frem - Oplysning, oplysning, oplysning - og så nogle helvedes hårde straffe til dem som sælger det. - Og til dem som bruger det.
Ok, ved godt at det sidste er lidt svært at håndhæve.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

nemocharley

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af nemocharley » 01 jan 2015 13:34

et regulært forbud kan nok næppe håndhæves, der blev omsat for 3.5mia i år - et sådan beløb er nok til at glemme et par dødsfald og 'festen' i Seest.

det samme med alkohol og smøger, på den lange bane er det ikke samlet set økonomisk smart - men her og nu.... yippiiiii!

Apropos manglen på sund fornuft - oplysning og venlig anskyndelse hjælper på alle på nær de mest stivnakkede.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Skidt Nytårsaften.

Indlæg af Tom_AT » 01 jan 2015 13:37

Der er jo altid nogen der er uden for pædagogisk rækkevidde. Det står ikke til at ændre, uanset hvor meget der så lovgives og forbydes.


Besvar