Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ud med Chevrolet Spark - ind med Skoda Fabia?

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
xkfc

Ud med Chevrolet Spark - ind med Skoda Fabia?

Indlæg af xkfc » 19 dec 2014 21:30

Kan også låne en båd, men jeg har en hemmelighed.


xkfc

Ud med Chevrolet Spark - ind med Skoda Fabia?

Indlæg af xkfc » 19 dec 2014 21:35

Jeg elsker at fange fisk, elsker at spise dem, men kan ikke tage dem af krogen :oops:

Fangede en lækker torsk under Lillebælt, fik den bakset af krogen, og da den skulle i fangstnettet smuttede den ved siden af, en håndværker i en kurv på broen råbte "der er da to torsk i den båd" :shock: :shock:

Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 957
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Ud med Chevrolet Spark - ind med Skoda Fabia?

Indlæg af martin_b » 19 dec 2014 21:38

Næste gang, så kom den i fangstnettet FØR du afkroger den... Det er det, det er beregnet til :)
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html

Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 957
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Ud med Chevrolet Spark - ind med Skoda Fabia?

Indlæg af martin_b » 29 dec 2014 15:24

Hvad siger panelet så en til Fabia 1.9 TDi Ambiente fra 2006 kørt 257.000? Hvad er der galt med den motor? :)

Har fundet en forhandler, der muligvis vil bytte lige over med min Spark.
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Ud med Chevrolet Spark - ind med Skoda Fabia?

Indlæg af Lintz » 29 dec 2014 15:28

martin_b skrev:Hvad siger panelet så en til Fabia 1.9 TDi Ambiente fra 2006 kørt 257.000? Hvad er der galt med den motor? :)

Har fundet en forhandler, der muligvis vil bytte lige over med min Spark.

Er det ikke ca 32,000 om året. Så er det nok ikke kørsel til bageren det hele. :D
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 957
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Ud med Chevrolet Spark - ind med Skoda Fabia?

Indlæg af martin_b » 29 dec 2014 15:44

Nej? Hvad mener du? :-)
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Ud med Chevrolet Spark - ind med Skoda Fabia?

Indlæg af Bigfoot » 29 dec 2014 15:52

vi havde en fabia fra 2005, en 1.4TDi...

herlig vogn!!! desværre nogle slatne bærearmsbøsninger, som desværre kun holder 50.000km ca.
Men derudover var vi virkelig glade for vores. Den blev solgt med en km-stand på 372.000km uden nogensinde at have fået skiftet noget på motoren. Ikke engang en ventildækselpakning.

1.9 modellen er absolut ikke mindre spændende, den rykker lidt mere. DOG..... jeg skal lige vide. Er det en SDi eller en TDi? For SDien er satme så sløv som noget kan være. Det skal man lige gøre op med sig selv om man har tålmodighed til at vente på den kommer op i fart.
Desuden kører TDi'en længere på literen.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Ud med Chevrolet Spark - ind med Skoda Fabia?

Indlæg af Lintz » 29 dec 2014 16:09

martin_b skrev:Nej? Hvad mener du? :-)
Åh - Såmænd bare at en bil der udelukket køre helt små ture slides mere end en bil der kører langt. Kolde hjullejer - kold motor/transmission - Flere ind og udstigninger (døre åbnes mere - Sædet slides mere på siden ved ud og indstigning) og mange andre ting.

32,000 km pr år indikerer at den måske har kørt daglige pendlerture - Tjek evt servicebog for at se om den har lagt på det km-tal årligt eller den har kørt en hulens masse km de første par år for derefter næsten at have stået stille de sidste.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 957
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Ud med Chevrolet Spark - ind med Skoda Fabia?

Indlæg af martin_b » 29 dec 2014 16:23

Bigfoot skrev:vi havde en fabia fra 2005, en 1.4TDi...

herlig vogn!!! desværre nogle slatne bærearmsbøsninger, som desværre kun holder 50.000km ca.
Men derudover var vi virkelig glade for vores. Den blev solgt med en km-stand på 372.000km uden nogensinde at have fået skiftet noget på motoren. Ikke engang en ventildækselpakning.

1.9 modellen er absolut ikke mindre spændende, den rykker lidt mere. DOG..... jeg skal lige vide. Er det en SDi eller en TDi? For SDien er satme så sløv som noget kan være. Det skal man lige gøre op med sig selv om man har tålmodighed til at vente på den kommer op i fart.
Desuden kører TDi'en længere på literen.
Lyder godt. Det er en TDi jeg kigger på. Den her: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/ ... bi/2323358
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Ud med Chevrolet Spark - ind med Skoda Fabia?

Indlæg af Bigfoot » 29 dec 2014 19:09

martin_b skrev:
Lyder godt. Det er en TDi jeg kigger på. Den her: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/ ... bi/2323358
nårh, man kommer jo helt til at savne den gamle vi havde.

Den ser pæn ud.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar