Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Bytte handel

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Besvar
nemocharley

Bytte handel

Indlæg af nemocharley » 29 dec 2014 12:06

du har helt ret i at der er mange flere scotter end alle mulig andre fyr - så selvfølgelig vil det dukke op mere i alle mulige statistikker osv. Og jeg har ikke selv bruger erfaring med scotten (derfor spørger jeg meget - og undrer mig engang imellem)

Det som du oplever som meget generende ser jeg mere som lidt venligt drilleri og en nysgerrig spørgen ind til nogle ting. Ekoheat fik alvorlige klø i sin tid - og måske fortjent - det samme kan altså ikke siges om scotten, dengang det med den manglende jordforbindelse kom frem.

scotten er et godt fyr til prisen - den tilbyder nogle styringsmuligheder som er fantastiske og folk kan få store besparelser ud af dem. Jeg forstår godt scotte har fået den succes som tilfældet er.

det ændrer ikke på at nogen oplever at deres kedel ikke er helt tæt, og det ændrer ikke på at der mangler jord i sneglgearet - noget som skulle være blevet ordnet meget mere systematisk af et succesfuldt firma som NBE - og hvis det er sket, så undskylder jeg på forhånd min uvidenhed.

Og igen - jeg hader ikke scotten. Mit eget fyr har nogle indlysende mangler - det er håbløst gammeldags styringsmæssigt og jeg skal selv gøre det rent.

Og så synes jeg da du skal blive her på forum - du er jo med til at gøre det godt :great:
Last edited by 1 on nemocharley; edited 29 times in total


Brugeravatar
Smut 25
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 637
Tilmeldt: 02 jul 2007 18:24
Mit fyr: Scotte 10 kw blackstar 1016bs v7 styring
Areal: 178 dårlig isolering
Brændsel: 6 mm Barlinek..
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 7500kg
Geografisk sted: Roerslev Fyn
Modtaget likes: 1 gang

Bytte handel

Indlæg af Smut 25 » 29 dec 2014 12:12

nemocharley skrev:du har helt ret i at der er mange flere scotter end alle mulig andre fyr - så selvfølgelig vil det dukke op mere i alle mulige statistikker osv.

Det som du oplever som meget generende ser jeg mere som lidt venligt drilleri og en nysgerrig spørgen ind til nogle ting. Ekoheat fik alvorlige klø i sin tid - og måske fortjent - det samme kan altså ikke siges om scotten, dengang det med den manglende jordforbindelse kom frem.

scotten er et godt fyr til prisen - den tilbyder nogle styringsmuligheder som er fantastiske og folk kan få store besparelser ud af dem. Jeg forstår godt scotte har fået den succes som tilfældet er.

det ændrer ikke på at nogen oplever at deres kedel ikke er helt tæt, og det ændrer ikke på at der mangler jord i sneglgearet - noget som skulle være blevet ordnet meget mere systematisk af et succesfuldt firma som NBE - og hvis det er sket, så undskylder jeg på forhånd min uvidenhed.

Og igen - jeg hader ikke scotten. Mit eget fyr har nogle indlysende mangler - det er håbløst gammeldags styringsmæssigt og jeg skal selv gøre det rent.
helt ok
jeg har nu sat 5 scotte fyr op og ikke en eneste har været utæt
den der nok køre dårligst er min egen men det er nok mine pilfingre og nysgerrighed for og lære
noget nyt...
selvfølgelig burde der være en jord på sneglen.... men hvis folk så ikke har jord på i tilslutningen
ja så er man lige vidt ikke at det retfærdiggør den mgl jord på snglen den burde være der har ikke tjekket min egen
så risikere jeg jo og skal lave noget....

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Bytte handel

Indlæg af triumph » 29 dec 2014 12:41

Knuddi skrev:Det er nok et ønske om at få et nyt legetøj. Der er nok
Ilke øknomi i at udskifte det. Men RTB ser da nu meget lækker ud.
Hvis undskyldningen for at få nyt legetøj er smuld, så ville jeg som Nemo siger. Kigge på mgm og passat bioheat.
Men jeg tror nu at jeg havde prøvet at løse det problem der var med scotten, frem for at måske få andre problemer med et nyt fyr

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Bytte handel

Indlæg af kovas » 29 dec 2014 12:48

MichaelK skrev:Men når nogen melder ud, at smuld er et problem for ALLE pille fyr, så må det
vel være på sin plads at melde ud, hvis man er uenig i den påstand? Der kan
sikkert findes træpiller på markedet, der indeholder så meget smuld, at det kan
skabe problemer i rigtig mange anlæg?

Men stadigvæk, kigger vi samtidig tilbage på, hvem der oftest melder om diverse
smuldproblemer, ja så dukker der altså flest scotte/Woody ejere op på listen.

Du har jo også selv måttet ty til "modifikationer" for, at få dit fyr til bedre at kunne
håndtere smuld.

Men stadigvæk, så gør det ikke Scotte/Woody til noget hadeobjekt.
Hej.
Jeg vil altså også protestere på det her når Ekoheat bliver inddraget. Jeg har nu kørt over to år hvor jeg kun har fyldt piller på. Ingen olie eller oprensning af silo eller andet. Her i sommer fik jeg nogle billige fra ukraine med mega meget smuld i den sidste trediedel. Ingen problemer. Hvis man omtaler andre pillefyr i en woodytråd må man vel også kommentere på det. Har aldrig set et woody, kender det ikke og har absolut intet i mod det.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

nemocharley

Bytte handel

Indlæg af nemocharley » 29 dec 2014 12:58

Ja selvfølgelig må du da kommentere på det - og da især når du kan udvide horisonten lidt. Forummet fungerer bedst når vi blander os :)


Olaf13
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 254
Tilmeldt: 02 jan 2013 19:17
Mit fyr: Passat C4 droslet ned til C2
Areal: 400 m2
Brændsel: Indblæst piller og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 4100
Dagligt forbrug: 40
Årligt forbrug: 8
Geografisk sted: Ringsted
Modtaget likes: 2 gange

Bytte handel

Indlæg af Olaf13 » 29 dec 2014 14:11

Hvem tør, hæld en ren pose savsmuld i pillefyret ?
Min stoker kan køre det som en mis. (uden tilbage brand).
Findes der en pillefyr der kan ?
Ellers er mit råd til Knudi skift til en stoker, det virker. (jeg får også blæst piller ind i en silo med snegel til fyret).

dannidines

Bytte handel

Indlæg af dannidines » 29 dec 2014 14:29

Hehe, ja vigtigst er jo man er glad for det man har og har man ramt en af de mange mandagsmodeller fra NBE der florerer... Så ud med skidtet og ind med en østriger eller Slimpel..... Gud ske tak og lov for jeg har været igennem 2 på matriklen uden problemer (endnu), og der er to mere i familien der kører - man kunne være et skarn og sige alle de billige NBE fyr er installeret hvor der er mange fejl-40 involveret ;)

Jeg er personligt del af NBE koret, men kan godt se der er andet godt end det og til samme pris, f.eks. MGM (kalder det kun Slimpel når jeg stikker til Nemo), eller en ØStriger (koster det samme som et Scotte OG en ny Kia Picanto) men man må jo prioritere :)

Meeeen, bryder mig ikke om Peugeot/NBE sammenligningen, en Scotte er jo Ferrari rød :D

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Bytte handel

Indlæg af Tom_AT » 29 dec 2014 14:31

dannidines skrev:Hehe, ja vigtigst er jo man er glad for det man har og har man ramt en af de mange mandagsmodeller fra NBE der florerer... Så ud med skidtet og ind med en østriger eller Slimpel..... Gud ske tak og lov for jeg har været igennem 2 på matriklen uden problemer (endnu), og der er to mere i familien der kører - man kunne være et skarn og sige alle de billige NBE fyr er installeret hvor der er mange fejl-40 involveret ;)

Jeg er personligt del af NBE koret, men kan godt se der er andet godt end det og til samme pris, f.eks. MGM (kalder det kun Slimpel når jeg stikker til Nemo), eller en ØStriger (koster det samme som et Scotte OG en ny Kia Picanto) men man må jo prioritere :)

Meeeen, bryder mig ikke om Peugeot/NBE sammenligningen, en Scotte er jo Ferrari rød :D

Jeg synes nu nærmere den Scotte er Fiat rød :P icon_cheesygrin.gif
Last edited by 1 on Tom_AT; edited 29 times in total

dannidines

Bytte handel

Indlæg af dannidines » 29 dec 2014 14:33

nemocharley skrev: det ændrer ikke på at nogen oplever at deres kedel ikke er helt tæt, og det ændrer ikke på at der mangler jord i sneglgearet - noget som skulle være blevet ordnet meget mere systematisk af et succesfuldt firma som NBE - og hvis det er sket, så undskylder jeg på forhånd min uvidenhed
Ja der er jeg så enig, det var lidt underligt og vidner om lidt hurtig produktion...

dannidines

Bytte handel

Indlæg af dannidines » 29 dec 2014 14:33

Hahaha, 127 hurtig rød :D

Tom_AT skrev:

Jeg synes nu nærmere en Scotte er Fiat rød :P icon_cheesygrin.gif


Besvar