Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Fyr vil ikke modtage data fra styring

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Colaking
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 06 dec 2014 01:57

Fyr vil ikke modtage data fra styring

Indlæg af Colaking » 28 dec 2014 21:18

Hej Alle.

Jeg skulle sætte internet til fyret så det kunne komme på clouden.. og det gik også fint.. Men da jeg så skulle starte fyret igen vil det intet.. hvis jeg prøver at køre eksterne snegl på tvang.. så skriver den at overkognings termostaten har stoppet det.
Jeg kan ikke tvinge noget som helst i gang.. jeg har forsøgt at nulstille den.. men intet har hjulpet..
Nogle der har lidt ideer her i den kolde tid?
Jeg hedder colaking inde på Stokercloud.

Mvh Kenneth Pedersen


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Fyr vil ikke modtage data fra styring

Indlæg af pille bruger » 28 dec 2014 21:48

Colaking skrev:Hej Alle.

Jeg skulle sætte internet til fyret så det kunne komme på clouden.. og det gik også fint.. Men da jeg så skulle starte fyret igen vil det intet.. hvis jeg prøver at køre eksterne snegl på tvang.. så skriver den at overkognings termostaten har stoppet det.
Jeg kan ikke tvinge noget som helst i gang.. jeg har forsøgt at nulstille den.. men intet har hjulpet..
Nogle der har lidt ideer her i den kolde tid?
Jeg hedder colaking inde på Stokercloud.

Mvh Kenneth Pedersen
Der er ikke forbindelse til fyret hele tiden.
Det vil give problemer når man indstiller gennem StokerCloud.
Og der er en opdatering til styringen, 10.0521
Hent den i menu Download
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Colaking
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 06 dec 2014 01:57

Fyr vil ikke modtage data fra styring

Indlæg af Colaking » 28 dec 2014 22:06

Jeg har prøvet at downloade den nyeste opdatering til v10.. og efterfølgende prøvet at resette det hele igen.. taget nettet af den igen og så prøvet at styre noget som helst.. og det vil bare ikke fungere.. det er også som om at touchskærmen har rykket sig.. hvis jeg skal trykke på noget skal jeg trykke en del ved siden af før den vil ramme den tast jeg vil have.

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Fyr vil ikke modtage data fra styring

Indlæg af pille bruger » 28 dec 2014 23:25

Colaking skrev:Jeg har prøvet at downloade den nyeste opdatering til v10.. og efterfølgende prøvet at resette det hele igen.. taget nettet af den igen og så prøvet at styre noget som helst.. og det vil bare ikke fungere.. det er også som om at touchskærmen har rykket sig.. hvis jeg skal trykke på noget skal jeg trykke en del ved siden af før den vil ramme den tast jeg vil have.
Under opstart trykker du lidt under midten af skærmen, så kan du kalibrere den.
Det er sikkert ikke pga. ny version at du ikke har forbindelse hele tiden, men svigtende router eller signalvej.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Colaking
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 06 dec 2014 01:57

Fyr vil ikke modtage data fra styring

Indlæg af Colaking » 29 dec 2014 07:21

Fik den kalibreret.. Tak for det.. Dog har jeg stadig ikke fået gang i fyret.. Hvis jeg opdatere til den nyeste version og prøver at starte den.. så lige så snart den prøver at køre med sneglen melder den fejl på overtrykstermostaten.. og hvis jeg selv prøver at tvangskøre sneglen gør den det samme.. Undre mig dog lidt.. har prøvet at bypasse termostaten ved bare at forbinde de 2 ledninger.. men lige lidt hjælper det.. og at den siger at det er derfor er mig endnu mere en gåde.. for hvis termostaten slog til ville den da kappe strømmen til hele fyret og styreenheden.
Tænker det er styreenheden der er gået et eller andet galt med.. Den er ikke så gammel.. og den var pakket ud af kassen da jeg fik den.. som om de havde haft den ud for at reparer den eller lignende.
Dejligt at stige ud af sengen på denne tid af året uden varme :lol:


xkfc

Fyr vil ikke modtage data fra styring

Indlæg af xkfc » 29 dec 2014 07:58

Når styringen skriver at overkog er aktiveret, ville jeg nok gennemgå det kredsløb, en ledning kan måske være faldet ud da boksen har været åben?

Colaking
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 06 dec 2014 01:57

Fyr vil ikke modtage data fra styring

Indlæg af Colaking » 29 dec 2014 08:04

Har gennemgået alle ledninger.. kan ikke tvangsstyre noget som helst, hverken Pumpe.. snegl.. brænder, blæser eller vandreriste.. derfor jeg tror det er styreenheden.. selvom en ting ikke fungere burde man da kunne få de andre til at køre manuelt?

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Fyr vil ikke modtage data fra styring

Indlæg af Hjemme teori » 29 dec 2014 08:17

Hvis overkogstermostaten er slukket tror jeg ikke noget virker, heller ikke manuelt, der er jo tale om sikkerhed.

På gamle styringer tog man strømmen fra styringen når overkogen røg.

På de nyere styringer tager man ikke strømmen, men fjerner den bare fra overkogs indgangen. Så lukker fyret pænt ned!.

Så tror du ikke dette er det der driller? Jeg vil bare sikre mig at du ved hvilken styring du har, ny eller gammel og hvordan det virker. Da det gør det ulig meget nemmere at fejlsøge!

Jeg ville tro, der skal strøm ind på overkogs funktionen før styringen virker!, er der det?
Mvh. Sophus

Colaking
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 06 dec 2014 01:57

Fyr vil ikke modtage data fra styring

Indlæg af Colaking » 29 dec 2014 08:24

Det er en V10 jeg har.. Overkogs funktionen fungere med at kappe ALT strøm til styringen, og med det slukker den jo automatisk fyret da den får strøm derfra.. Og jeg har masse af strøm til styringen.. så det er ikke overkogs funktionen der er i udu.. + jeg har prøvet at bypasse den ved bare at forbinde ledningerne så der er konstant strøm på uden om overkognings termostaten..
Skal dog ned og hente en styring nu.. så håber jeg bare det er det :)

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

Fyr vil ikke modtage data fra styring

Indlæg af Hjemme teori » 29 dec 2014 08:28

Hvis det er en ny type styring skal der være strøm på "styrebenet".

Så på nye styringer (sidste nye print), sætter man konstant strøm på, hvilket du har. Men styringen skal også have et styresignal fra overkogsikringen der fortæller at det er OK. Det er det styresignal din styring fortæller du mangler.

Jeg ved ikke hvilket ben der er tale om og præcis hvordan det virker, men det er det problem du har. Styresignalet mangler!

Og til det hjælper en ny styring ikke, den har samme problem. Så du må finde dokumentation på det og hvis overkogen bare kapper al strøm, ville jeg tro at 220V skulle sendes over i styrebenet med en lus. Men så heller lave det rigtigt, for det er faktisk smart!
Mvh. Sophus


Besvar