Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvor mange piller bruger i på nuværende tidspunkt?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Hvor mange piller bruger i på nuværende tidspunkt?

Indlæg af Landlyst » 28 dec 2014 19:07

Næ... Der er skisme da 20 grader nu...


LarsBB
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 46
Tilmeldt: 03 aug 2014 19:07
Mit fyr: Domusa Og Woody 10 kw på blackstar kedel
Areal: 138
Brændsel: Olie og træpiller
Geografisk sted: 9900 Frederikshavn

Hvor mange piller bruger i på nuværende tidspunkt?

Indlæg af LarsBB » 28 dec 2014 22:30

jensolav skrev:
Oplever du at der kommer mange piller på herden

hvilket mærke piller har du
Ja der ligger mange piller på herden og når så fyret kommer op på et sted mellem 80-100% bliver de blæst ud selv om jeg har justeret lidt ned for luften og lidt ned for rens også.

Jeg kører med nogle der hedder Böta Kvarn fra XL Byg. Har overvejet om det kunne være pillerne. Men mange her i området roser dem i forhold til andre de har prøvet.

calle

Hvor mange piller bruger i på nuværende tidspunkt?

Indlæg af calle » 28 dec 2014 22:54

LarsBB skrev:
Ja der ligger mange piller på herden og når så fyret kommer op på et sted mellem 80-100% bliver de blæst ud selv om jeg har justeret lidt ned for luften og lidt ned for rens også.

Jeg kører med nogle der hedder Böta Kvarn fra XL Byg. Har overvejet om det kunne være pillerne. Men mange her i området roser dem i forhold til andre de har prøvet.
Aahhhh ! Nu forstår jeg - måske :roll:

Har altid undret mig over de der problemer med uforbrændte piller i askeskuffen, som folk døjer med. Når jeg aldrig har oplevet problemet, er det så fordi, at mit fyr er overdimensioneret, og dermed aldrig kommer op i 80-100 %. Jeg har jo begrænset det, i effekten, for at det ikke skal gå for hurtigt i stop.

Venlig hilsen

nemocharley

Hvor mange piller bruger i på nuværende tidspunkt?

Indlæg af nemocharley » 28 dec 2014 22:58

ja jeg forstår det nu ikke - men kører self. også med et noget anderledes fyr. Fuld effekt altid afstemt ilt/brændsel - ikke en uforbrændt pille endnu.

hvad er det helt præcist der gør at den blæser pillerne af?

calle

Hvor mange piller bruger i på nuværende tidspunkt?

Indlæg af calle » 28 dec 2014 23:03

nemocharley skrev:ja jeg forstår det nu ikke - men kører self. også med et noget anderledes fyr. Fuld effekt altid afstemt ilt/brændsel - ikke en uforbrændt pille endnu.

hvad er det helt præcist der gør at den blæser pillerne af?
At 10 kw brænderen er for bette, altså i dimensionerne til at køre over 80 procent :roll:


nemocharley

Hvor mange piller bruger i på nuværende tidspunkt?

Indlæg af nemocharley » 28 dec 2014 23:09

hmm - det lyder altså mærkeligt - det er jo en konstruktion/design fejl så? På et gennemprøvet og meget solgt produkt? Der må være en løsning på det.

calle

Hvor mange piller bruger i på nuværende tidspunkt?

Indlæg af calle » 28 dec 2014 23:10

nemocharley skrev:hmm - det lyder altså mærkeligt - det er jo en konstruktion/design fejl så? På et gennemprøvet og meget solgt produkt? Der må være en løsning på det.
Enig :great:

dannidines

Hvor mange piller bruger i på nuværende tidspunkt?

Indlæg af dannidines » 28 dec 2014 23:13

Ja altså, min historik på 10kw er ikke større end ca 11-1200kg, men ingen uforbrændte piller her :)

FYI så må forbrændte piller hænge sammen med rensemekanismen og så må en skrabe mekanisme a la biomax / mgm også ta uforbrændte piller med - er det så en konstruktionsfejl? (att nemo)
Last edited by 1 on dannidines; edited 28 times in total

LarsBB
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 46
Tilmeldt: 03 aug 2014 19:07
Mit fyr: Domusa Og Woody 10 kw på blackstar kedel
Areal: 138
Brændsel: Olie og træpiller
Geografisk sted: 9900 Frederikshavn

Hvor mange piller bruger i på nuværende tidspunkt?

Indlæg af LarsBB » 28 dec 2014 23:14

nemocharley skrev:ja jeg forstår det nu ikke - men kører self. også med et noget anderledes fyr. Fuld effekt altid afstemt ilt/brændsel - ikke en uforbrændt pille endnu.

hvad er det helt præcist der gør at den blæser pillerne af?
Jeg formoder det er fordi der enten er for lidt eller for meget luft. Det er ligesom om den laver pænere flamme ved lavere luft og dårligere flamme ved mere luft. Pillerne er afvejet så det burde ikke være det som gør det.

nemocharley

Hvor mange piller bruger i på nuværende tidspunkt?

Indlæg af nemocharley » 28 dec 2014 23:16

men har afvejningen netop ikke en tendens til lidt udsving - er det ikke derfor nogen kommer elektrikerrør i? - for at holde en lidt mindre og mere jævn dosering?


Besvar