atmos dc 25.. nedsat ydelse

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Besvar
tjavs1
Stoker II
Stoker II
15
Indlæg: 48
Tilmeldt: 15 feb 2009 15:08

atmos dc 25.. nedsat ydelse

Indlæg af tjavs1 »

Hej

1500 l accu . Jeg har netop skiftet dysesten og glædte mig til rigtig at høre noget bulder fra underforbrændingen. Det modsatte skete. Fyret yder tydeligvis ikke optimalt og kedel temp.opnår kun 70. Det tager nu1 hel dag at varme accu op. Er der nogen der har oplevet noget lignende..Der har aldrig været problemer før jeg skiftede sten. Det kunne måske virke som om den ikke får luft nok.
Anyone????

Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
15
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 440 gange

atmos dc 25.. nedsat ydelse

Indlæg af John Skov Jensen »

Er dysen vendt rigtigt?
Er dysen monteret på en pølse af kit på den bundplade den hviler på?
Er de tre keramiske snore/tætningslister monteret så de tætner mellem kedel og dyse?
Er den sidste side af dysen der ikke er tætnet med snor blevet tætnet med ovnkit eller lign?
Du har oprettet to ens tråde, slet den anden
tjavs1
Stoker II
Stoker II
15
Indlæg: 48
Tilmeldt: 15 feb 2009 15:08

atmos dc 25.. nedsat ydelse

Indlæg af tjavs1 »

Mange tak for dit hurtige svar..

"Vender dysen rigtigt": Det var da målet ved monteringen, men bøvlede lidt ved monteringen og kontaktede sælger telefonisk for afklaring. Når du nu spørger kommer jeg igen i tvivl.. Ville ydelses problemerne opstå herved?

"Er dysen monteret på en pølse af kit på den bundplade den hviler på?" JA..

"Er de tre keramiske snore/tætningslister monteret så de tætner mellem kedel og dyse"? JA..

"Er den sidste side af dysen der ikke er tætnet med snor blevet tætnet med ovnkit eller lign?" NEJ, er dette en nødvendighed.. MEner jeg fik oplyst dette ikke var nødvendigt...

"Du har oprettet to ens tråde, slet den anden". Da dette er skrevet i kommandoform tør jeg ikke andet ;)
Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Blevet takket: 2 gange

atmos dc 25.. nedsat ydelse

Indlæg af Havmand »

Ja, vender stenen forkert, bliver der ikke tilført korrekt luft. - Måske her du har svaret...
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
15
Indlæg: 5003
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 440 gange

atmos dc 25.. nedsat ydelse

Indlæg af John Skov Jensen »

tjavs1 skrev:Mange tak for dit hurtige svar..

"Vender dysen rigtigt": Det var da målet ved monteringen, men bøvlede lidt ved monteringen og kontaktede sælger telefonisk for afklaring. Når du nu spørger kommer jeg igen i tvivl.. Ville ydelses problemerne opstå herved?

sekundærluft vil ikke køre rigtigt hvis dysen vender forkert. Prøv at kikke på dette filmklip
http://m.youtube.com/watch?v=FL1DINiPObo


"Er dysen monteret på en pølse af kit på den bundplade den hviler på?" JA..

"Er de tre keramiske snore/tætningslister monteret så de tætner mellem kedel og dyse"? JA..

"Er den sidste side af dysen der ikke er tætnet med snor blevet tætnet med ovnkit eller lign?" NEJ, er dette en nødvendighed.. MEner jeg fik oplyst dette ikke var nødvendigt...
dysen skal være tæt hele vejen rundt, er den det er det fint nok. Det er for at sikre at sekundærluft ikke presses ud mellem kedel plade og dyse
"Du har oprettet to ens tråde, slet den anden". Da dette er skrevet i kommandoform tør jeg ikke andet ;)
komandoform var det nu ikke, men det er altid irreterende hvis der bliver oprettet flere ens tråde og snakken kører i dem alle. Og da det er nemt for trådstarter selv at slette en tråd gjorde jeg dig blot opmærksom på dette.

Bri_Jac
Stoker XIV
Stoker XIV
13
Indlæg: 813
Tilmeldt: 02 jun 2010 10:36
Mit fyr: pt i lejet rækkehus med gasfyr :-(
Areal: 110
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Geografisk sted: Pedersborg, Sjælland
Har takket: 322 gange
Blevet takket: 42 gange

atmos dc 25.. nedsat ydelse

Indlæg af Bri_Jac »

Ja ikke for at genere, men John har ret, opret kun en tråd, som han forklarer, det forvirrer os andre der også følger med i trådene, vi ser kun de nyeste tråde siden sidste gang vi var online herinde, og skal så holde øje med flere tråde om samme problem. og hvis/når dette problem opstår for en anden bruger senere, er det lettere at søge i arkiv for at læse om samme problem :-)
tjavs1
Stoker II
Stoker II
15
Indlæg: 48
Tilmeldt: 15 feb 2009 15:08

atmos dc 25.. nedsat ydelse

Indlæg af tjavs1 »

Ja helt ærligt.. Nu er den altså feset ind med de to tråde :).. Jeg har jo ikke bevidst oprettet to, men anvendte min mobil, der ikke er et optimalt værktøj for mig til at oprette en tråd.. Jeg har forsøgt at slette den, men kan ikke finde ud af det. Det siger vist sig selv der er tale om en fejl, for hvad i alverden skulle formålet være ved at oprette to tråde??.. Nå lang, men tilsyneladende nødvendig forklaring inden strømmen af irettesættelser tager til i styrke :).. Nå, stenen vendte ikke forkert, men da jeg gjorde kedlen helt ren, opdager jeg stenen er revnet 2 steder.. Jeg kontakter manden bag Vigasproblemer.dk der har solgt mig stenen og hvilken positiv oplevelse!!!! Manden er til julefrokost, men kører hjem for at finde en nu sten til mig!! Oven i købet tager han sig tid til at forklare og forsøge en afklaring af mit problem.. Jeg kører derfra igen, med nye pakninger og ny sten UB.. Fantastisk service!!! BRAVO!! Stenen er netop monteret og nu bliver det spændende om revnerne var problemet..
nemocharley

atmos dc 25.. nedsat ydelse

Indlæg af nemocharley »

fornemt :great:

Besvar