Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Netværk Password

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Pixelshooter
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 14 sep 2014 15:07
Mit fyr: Mgm 15
Areal: 260
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 7830

Netværk Password

Indlæg af Pixelshooter » 21 okt 2014 19:01

Hej Alle

Jeg er ny ejer af en mgm 15, fik den installeret d. 4-9-2014, Karsten var her lørdag og installere nyt software så den kunne komme på nettet, det er den så nu, men jeg er ikke tryg ved at alle og enhver kan gå ind og pille ved fyret, jeg ved ikke om jeg er totalt blind, men jeg kan ikke finde et sted hvor man kan password beskytte fyret, den ryger direkte ind i styringspanelet uden først at spørge om password, er der en her der ved om det overhovedet er muligt at sætte et password, hvis det ikke er muligt er det jo et spørgsmål om tid inden der er pillet i softwaren udefra, dem der vil lege med fyret har jo frit spil, den er online nu og vi ved jo godt at der er nogle derude der sidder og scanner for åbne porte og ipér, gu ved om jeg i morgen står op til en fyr der er kogt over eller hacket med nyt software :-)

Er der andre der har password på en mgm 15 med beta 1.00 software ?

Vh./Tommy


dannidines

Netværk Password

Indlæg af dannidines » 21 okt 2014 19:16

Er det muligt du sender et screendump af det webinterface MGMerne har? Jeg er meget nysgerrig og kan læse i din tekst, at jeg jo nok ikke får dit link til fyret ;)
Pixelshooter skrev:Hej Alle

Jeg er ny ejer af en mgm 15, fik den installeret d. 4-9-2014, Karsten var her lørdag og installere nyt software så den kunne komme på nettet, det er den så nu, men jeg er ikke tryg ved at alle og enhver kan gå ind og pille ved fyret, jeg ved ikke om jeg er totalt blind, men jeg kan ikke finde et sted hvor man kan password beskytte fyret, den ryger direkte ind i styringspanelet uden først at spørge om password, er der en her der ved om det overhovedet er muligt at sætte et password, hvis det ikke er muligt er det jo et spørgsmål om tid inden der er pillet i softwaren udefra, dem der vil lege med fyret har jo frit spil, den er online nu og vi ved jo godt at der er nogle derude der sidder og scanner for åbne porte og ipér, gu ved om jeg i morgen står op til en fyr der er kogt over eller hacket med nyt software :-)

Er der andre der har password på en mgm 15 med beta 1.00 software ?

Vh./Tommy

Pixelshooter
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 14 sep 2014 15:07
Mit fyr: Mgm 15
Areal: 260
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 7830

Netværk Password

Indlæg af Pixelshooter » 21 okt 2014 19:23

Hej det vil jeg gerne, men hvordan uploader jeg en fil her på forum ? Har du evt. en email den kan sendes til ?

Vh./Tommy

Pixelshooter
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 14 sep 2014 15:07
Mit fyr: Mgm 15
Areal: 260
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 7830

Netværk Password

Indlæg af Pixelshooter » 21 okt 2014 19:30

Har lagt et billede i galleriet.

dannidines

Netværk Password

Indlæg af dannidines » 21 okt 2014 20:10

Pixelshooter skrev:Har lagt et billede i galleriet.

Perfekt, takker herfra.. så blev nysgerrigheden stillet en smule.. nu mangler jeg bare at finde et MGM iområdet jeg kan på med fingrene :D


Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Netværk Password

Indlæg af Flammen » 21 okt 2014 20:39

Pixelshooter skrev:Hej det vil jeg gerne, men hvordan uploader jeg en fil her på forum ? Har du evt. en email den kan sendes til ?

Vh./Tommy
er det mig der har en syg humor, eller spiller den sætning bare ikke sammen med dit profilnavn 8.gif

Pneus2
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 27
Tilmeldt: 21 maj 2013 18:50
Mit fyr: MGM Comfort 15
Areal: 150+30
Brændsel: TPI Supreme
Årligt forbrug: 3,5
Geografisk sted: Haslev
Modtaget likes: 1 gang

Netværk Password

Indlæg af Pneus2 » 23 okt 2014 18:06

Jeg har godt nok den "gamle" software til styring, men der var der omtalt brugernavn og password i manualen. Det kan selvfølgelig have ændret sig.

Kommer du igennem uden password både fra hjemmenetværket og fx. fra mobilen? Hvad med routerens firewall og password - kommer du udenom den?

Pixelshooter
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 14 sep 2014 15:07
Mit fyr: Mgm 15
Areal: 260
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 7830

Netværk Password

Indlæg af Pixelshooter » 23 okt 2014 18:25

Ja det kommer direkte ind i styringen, uanset om jeg bruger mobil eller pc, men det skal den jo egenligt også, forstået på den måde, at routerens firewall og password er åbnet på en port så routeren agere som sådan bare gateway til fyret, men Karsten som jeg har kontakt med fortæller, at der kommer password på inden for de næste par uger, det er nok en forglemmelse i forbindelse med det nye software.

Kosmic
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
Mit fyr: MGM15 Comfort
Areal: 300+
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Donslund
Givet likes: 25 gange
Modtaget likes: 10 gange

Netværk Password

Indlæg af Kosmic » 26 dec 2014 19:02

Hmm - vi fik vores MGM 15 Comfort også i begyndelsen af september, men det med internettet fulgte ikke med. Har dog fået koblet PC'en i huset sammen med fyret.
Har Karsten en færdig SW-løsning så man kan gå på nettet OG mobilen??

Jens
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1078
Tilmeldt: 15 jan 2007 23:26
Mit fyr: MGM 15 Comfort + Passat Atmos m. akku.
Areal: 275
Brændsel: Træpiller + brænde i Atmos'en
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: 6 t + brænde
Geografisk sted: Sydvestjylland
Givet likes: 75 gange
Modtaget likes: 60 gange

Netværk Password

Indlæg af Jens » 28 dec 2014 15:59

Er PC-en koblet direkte til eller gennem en router ?
Hvis fyret er koblet til en trådløs router, så må det vel også være muligt at tilgå fyret med browseren på mobilen, når mobilen er på hjemmenetværk.
Hvis du vil kunne det når du ikke er på hjemmenetværket, så er du nødt til at åbne en port på routeren, så du tillader tilgang udefra internettet.

Har ikke selv endnu fået ført et kabel fra fyret ind til min router, så den mere præcise fremgangsmåde kan jeg desværre ikke anvise, - men måske der er andre MGM-ejere som kan dele lidt guldkorn ud angående dette ? :great:
Mvh Jens

Hvis du ikke ændre kurs, - så risikere du at ende der, hvor du er på vej hen !


Besvar