Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Dinitrol behandling i sønderjylland

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Dinitrol behandling i sønderjylland

Indlæg af Ollii » 24 dec 2014 11:54

pendec skrev:Jeg fik en vurdering på dinitrol 4200,- (første gang 8. år) og så kunne den holde til 12. år med stor sikkerhed uden rustskader.
Så tænker jeg,
175.000km+(4*15.000) 235.000km på en 12 år gammel bil,
værdi - 25k på gule plader ;( +
gevinst på ingen årlig dinitrol i 12år (2.5K/snit*12) = 30.000-40.000
Jeg har ikke gået nok i skole til at se hvad det her er?
Du kan da ikke tage udgangspunkt i en 8 år gammel bil og så gange med 12 Hvis bilen skal sælges når den er 12 år.
Udgift til dinitrol vil jeg i dette eksempel regne sådan
8 År gammel bil dinitrol 1*4200/4 =1050 kr årligt til bilen er 12 år.
Holder bilen blot 2 år mere med dinitrol end uden er pengene vist givet godt ud.

Mvh.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.


pendec

Dinitrol behandling i sønderjylland

Indlæg af pendec » 24 dec 2014 12:40

Ollii skrev:
Jeg har ikke gået nok i skole til at se hvad det her er?
Du kan da ikke tage udgangspunkt i en 8 år gammel bil og så gange med 12 Hvis bilen skal sælges når den er 12 år.
Udgift til dinitrol vil jeg i dette eksempel regne sådan
8 År gammel bil dinitrol 1*4200/4 =1050 kr årligt til bilen er 12 år.
Holder bilen blot 2 år mere med dinitrol end uden er pengene vist givet godt ud.

Mvh.
Så må du tilbage i skolen, du kan stadig nå det!

8 år gammel UDEN dinitrol , ingen rust = 0 kr i udgift er klart bedre end 8*2500 (1x5000+7*2500) for dinitrol vedligehold som anbefalet. Pointen er nok mere holder bilen 12 år UDEN dinitrol er besparelsen jo fuldendt.
Er man først begyndt på dinitrol, så skal jeg betale for det 4 år frem, hvis det gøre rigtig, så er det mindst 4200+(2500*3) altså ca. 12K mere , når udgiften kunne lige så godt være 0.

Pointen er holder den 4 år mere UDEN, så er besparelsen jo en gevinst på det fulde regnskab. Så er spørgsmålet jo, hvis Ford kan give den 12år uden, og dinitrol KUN tror det går med, hvem vil du så tro mest på?
Sælger er og bliver sælgere.

Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Dinitrol behandling i sønderjylland

Indlæg af Ollii » 24 dec 2014 13:35

Jeg søger tilbage til skolen.
Men ja hvis man følger dinitrol garanti forløb bliver du nok nødt til at gøre det fra starten af. Men så starter du heller ikke med en 8 år gammel bil.
Og dinitrol foreskriver vel også efterbehandling hvert 2-3 år? og ikke hvert år?
Jeg synes du regner det ud til din fordel. Du mener sikkert jeg gør til min.
Jeg synes min erfaring siger at biler i almindelighed holder længere med rustbeskyttelse nogle gange gennem deres levetid.

mvh.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.

pendec

Dinitrol behandling i sønderjylland

Indlæg af pendec » 24 dec 2014 14:20

Ollii skrev:Jeg søger tilbage til skolen.
Men ja hvis man følger dinitrol garanti forløb bliver du nok nødt til at gøre det fra starten af. Men så starter du heller ikke med en 8 år gammel bil.
Og dinitrol foreskriver vel også efterbehandling hvert 2-3 år? og ikke hvert år?
Jeg synes du regner det ud til din fordel. Du mener sikkert jeg gør til min.
Jeg synes min erfaring siger at biler i almindelighed holder længere med rustbeskyttelse nogle gange gennem deres levetid.

mvh.
og jeg tror at holdbarhed ligesom teknologi holder længere nu når flere dele erstattes af nye materialer. men hvad ved jeg,jeg ser hvor længe den går og så dropper jeg bilen.
når omgangskredsen har lign. ford og er 15år+ med 1 eller ingen dinitrol,så satser jeg.

abn
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Dinitrol behandling i sønderjylland

Indlæg af abn » 24 dec 2014 14:23

Vi købte en suzuki fra ny af tibage i 2004 og spurgte sælger om det ikke var en idé at få den behandlet. Nej det var ikke nødvendigt den havde fået noget fra fabrikken. Da vi så kommer med den til service et halv års tid senere får vi beskeden at den skal snart have noget da den er begyndt at blive rød nogle steder.
Sidste år købte vi så en up-tvilling. En Seat mii. Og dagen efter jeg hentede den kørte jeg ud og fik den behandlet. Da jeg så var til service med den siger mekanikeren at det var meget fornuftigt at jeg havde gjort det for det de får fra fabrikken ikke er ret meget bevendt. Det skal så siges at den er købt for at beholde den til den ikke kan mere. Den skal ikke sælges igen om x-antal år
Mvh Anders


pendec

Dinitrol behandling i sønderjylland

Indlæg af pendec » 24 dec 2014 14:35

abn skrev:Vi købte en suzuki fra ny af tibage i 2004 og spurgte sælger om det ikke var en idé at få den behandlet. Nej det var ikke nødvendigt den havde fået noget fra fabrikken. Da vi så kommer med den til service et halv års tid senere får vi beskeden at den skal snart have noget da den er begyndt at blive rød nogle steder.
Sidste år købte vi så en up-tvilling. En Seat mii. Og dagen efter jeg hentede den kørte jeg ud og fik den behandlet. Da jeg så var til service med den siger mekanikeren at det var meget fornuftigt at jeg havde gjort det for det de får fra fabrikken ikke er ret meget bevendt. Det skal så siges at den er købt for at beholde den til den ikke kan mere. Den skal ikke sælges igen om x-antal år
tror du har mødt en god sælger, for der er swift i familien og gammel, og ingen mekaniler siger den skal have behandling endnu og syntes den klarer sig fint.
Din bil får hvad du beder om,vil du have mekaniler til at sige det modsatte så starter du sætningen med; er det ikke bedst?
og du får et kunden har altid ret svar.
helt klart at dinitrol er forebyggende men valget er dit.
nogle biler holder 1 år når bilisten kører råddent og total smadrer den, vores mønstre for brug er forskellig.

Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Dinitrol behandling i sønderjylland

Indlæg af Ollii » 24 dec 2014 15:15

Jeg sælger altså ikke dinitrol eller noget andet men hulrumsbeskyttelse er altså ikke en dårlig ting. Dog hjælper det ingenting hvis man venter på at bilen trænger
Du maler vel heller ikke først stakittet når det er begyndt at rådne?
men det står dig da helt frit for hvordan din ford skal behandles.

god jul.

mvh.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Dinitrol behandling i sønderjylland

Indlæg af HR LUCCA » 25 dec 2014 20:18


Cyberfox
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 121
Tilmeldt: 07 aug 2008 08:09
Mit fyr: Blackstar+ 16kw & Orlan 18kw
Areal: 220
Brændsel: Træpiller / Pind
Dagligt forbrug: 43
Årligt forbrug: 8,5
Geografisk sted: Sønderborg
Modtaget likes: 6 gange

Dinitrol behandling i sønderjylland

Indlæg af Cyberfox » 27 dec 2014 22:47

Ollii skrev:Jeg sælger altså ikke dinitrol eller noget andet men hulrumsbeskyttelse er altså ikke en dårlig ting. Dog hjælper det ingenting hvis man venter på at bilen trænger
Du maler vel heller ikke først stakittet når det er begyndt at rådne?
men det står dig da helt frit for hvordan din ford skal behandles.
Her er jeg ikke helt enig, en ældre bil kan godt have glæde af hulrumsbeskyttelse men det er vigtigt at det ikke er en voksbaseret hulrumsbeskyttelse. Det er ikke alle producenter der stadig laver den oliebaserede type, men hvis man kan få fat på den sker der ikke noget ved der er begyndede rust.
MVH
Christian

Kosmic
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 119
Tilmeldt: 26 dec 2014 18:13
Mit fyr: MGM15 Comfort
Areal: 300+
Brændsel: Piller
Geografisk sted: Donslund
Givet likes: 25 gange
Modtaget likes: 10 gange

Dinitrol behandling i sønderjylland

Indlæg af Kosmic » 28 dec 2014 13:32

Især de små mikrobiler er der ikke ofret ret meget beskyttelse på fra fabrikken. Jeg forudser at se oceaner af nougatfarvede (!!) hvide mikrobiler om få år, og så er de nærmest kassable. Det kan man udskyde nogle år ved at køre omkring f.eks. et Dinitrolcenter.
Jo ældre en bil bliver jo mere forskel kan man se hvorvidt man har passet på sin bil.
Som brugbilkøber vil (skal) det gøre en markant forskel på handelsprisen. Jeg vil f.eks. gerne betale for den behandling bilen fik for nogle år siden, mens en bilforhandler næppe gør, da han mange gange end ikke gider at se bilen. Godt det samme for de mangler ofte hel basal viden om bilteknik. Til gengæld ved de noget om renter og finansiering og i "bedste" fald noget om de parametre der tiltaler de østrogene sider. Yiiakss


Besvar