Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

net opkobling

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
boka
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 22 dec 2014 06:21

net opkobling

Indlæg af boka » 25 dec 2014 18:09

Hej alle der vil hjælpe. :D
Min søn kommer i morgen, prøver lige om han kan få det til at virker. Kunne der være for langt for exstenderen og ind til min wifi, extenderen sidder ude i min garage, ca 12 meter fra wifi, og skal igennem et par vægge. Af beton..
vh. Bo
ps. Tak for hjælp til jer der har svarret.


calle

net opkobling

Indlæg af calle » 25 dec 2014 18:40

boka skrev:Hej alle der vil hjælpe. :D
Min søn kommer i morgen, prøver lige om han kan få det til at virker. Kunne der være for langt for exstenderen og ind til min wifi, extenderen sidder ude i min garage, ca 12 meter fra wifi, og skal igennem et par vægge. Af beton..
vh. Bo
ps. Tak for hjælp til jer der har svarret.
Du har selvfølgelig parret din extender med din existerende wifi med tryk på wpa-knappen, så der kom konstant lys. Det gjorde du lige ved siden af din existerende wifi. Hvis du alligevel ikke kan finde din extender på listen over internetadgange, så har du anbragt den for langt fra din "moder-wifi". Har du mulighed for at anbringe extenderen midt mellem garagen og "moderen".

Som Pecdec korrekt skriver, så får extenderen jo sin egen ip-adr., så det er den du skal koble de ting op på, som ikke kan nå ind til "moderen". Gå ud i garagen med din pc, og se om extenderens ip-adr dukker op på internetadgangslisten.

Venlig hilsen
Senest rettet af calle 25 dec 2014 18:47, rettet i alt 1 gang.

calle

net opkobling

Indlæg af calle » 25 dec 2014 18:46

Extenderen hedder det samme på listen som dit existerende wifi, men min hedder til forskel fra moder-wifi 2gext til slut. Moder-wifi er en 5 gext

Venlig hilsen

Carsten p
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 01 jan 2015 12:47

net opkobling

Indlæg af Carsten p » 03 jan 2015 21:18

Hvis man vil koble en ver.7 på stokker cloud er det så nok at der er vi-fi dækning eller skal man have et eller andet som skal sættes i Lan porten på styringen?

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

net opkobling

Indlæg af pille bruger » 04 jan 2015 08:57

Carsten p skrev:Hvis man vil koble en ver.7 på stokker cloud er det så nok at der er vi-fi dækning eller skal man have et eller andet som skal sættes i Lan porten på styringen?
V7 og V10 er ikke trådløse, så ja.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/


Brugeravatar
jensolav
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 438
Tilmeldt: 18 mar 2012 19:05
Mit fyr: Scotte på BlackStar 16kw
Areal: 96
Brændsel: Træpiller 8 mm Velux
Fremviser gerne i postnummer: 9382
Dagligt forbrug: 4-8 kg sommer
Årligt forbrug: 4000 kg
Geografisk sted: Vildmosen Nordjylland

net opkobling

Indlæg af jensolav » 05 jan 2015 17:45

pille bruger skrev:
V7 og V10 er ikke trådløse, så ja.
Jeg et sæt af dem her, jeg er dog ikke sikker på model men kig dig for og køb ikke for billigt

http://www.proshop.dk/Netvaerk-Homeplug ... cgodjiAAuA

Mine er købt i Computercity og det er kun ganske få dage jeg er nødt til at genstarte/reset dem. Jeg har ca 20 meter fra modem til styring igennem flere vægge herunder en brandmur, der medfølger kabler og det sender via strøm nettet
Glad amatørfyrbøder hos Møllehuset, på Stenisenge
Ingen røg fra toppen,`ingen varme i kroppen
Hus 94 kvm- radiatorer-Scotte 16kw - Kedel: Blackstar Semirens- Styringsver 7,515
Iltstyring- NEJ - Vbb Prioritet -NEJ - Trækstabilisator -NEJ
Online: http://stokercloud.dk/dev/stenisengevej.html

Carsten p
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 12
Tilmeldt: 01 jan 2015 12:47

net opkobling

Indlæg af Carsten p » 05 jan 2015 20:56

Tak for din erfaring jeg har også prøvet, men det var faktisk ikke stærk nok i mit tilfælde (en små 30 meter) så jeg må finde på noget andet, jeg ved ikke lige hvad det skal være, der skal nok findes på noget trådløs af en slags så skal der vel også en slags modtager sættes i styringen

pendec

net opkobling

Indlæg af pendec » 06 jan 2015 10:16

Carsten p skrev:Tak for din erfaring jeg har også prøvet, men det var faktisk ikke stærk nok i mit tilfælde (en små 30 meter) så jeg må finde på noget andet, jeg ved ikke lige hvad det skal være, der skal nok findes på noget trådløs af en slags så skal der vel også en slags modtager sættes i styringen
Hvis dit svar er til homeplug løsningen så kræver de også at du er på samme fase i begge ender, og 30 meter burde ikke begrænse det udover fasen er forskellig og du så skal købe nogle dyrere som vist godt kan springe på flere faser (ved bare jeg har læst det)

Hvis det skal virke, så få dig nogle en 802.11ac router *2 , så den står i begge ender, og få en af routerne til at agere extender, så kan 30meter også klares på 5Ghz båndet. Men du skal nok ikke købe dem til 300kr, der skal du nok regne med 700-1000kr per stk, så er rækkevidden derved højere. Muligvis kan du nøjes med den ene er stærk nok og så have en mindre god i modtager enden som ikke skal fange andre som er længere væk.

Med router løsningen , sætter du bare et LAN kabel i styring og sætter det til router1 i rummet de er. Så forbinder Router1 til router2 som extender for router2. Router2 skal til sidst så bare sættes i din eksisterende løsning. Er din eksisterende en ny router som har 802.11ac, så skal du jo kun købe en til fyrrum. Og du skal ikke bruge WAN stikket i fyrrum router til noget glem den del.

Perschultz2
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 86
Tilmeldt: 18 jun 2012 17:32
Mit fyr: Scotte 10kw
Areal: 180
Brændsel: Presset trævare
Fremviser gerne i postnummer: 2640
Dagligt forbrug: 25
Årligt forbrug: 4,1 ton
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

net opkobling

Indlæg af Perschultz2 » 06 jan 2015 11:17

[quote="pendec"
Hvis det skal virke, så få dig nogle en 802.11ac router *2 , så den står i begge ender, og få en af routerne til at agere extender, så kan 30meter også klares på 5Ghz båndet. Men du skal nok ikke købe dem til 300kr, der skal du nok regne med 700-1000kr per stk, så er rækkevidden derved højere. Muligvis kan du nøjes med den ene er stærk nok og så have en mindre god i modtager enden som ikke skal fange andre som er længere væk.[/quote]

Det er vist ikke rigtigt. Homeplugs fungerer fint over grupper/faser, så det er ikke noget problem.
Der kan måske opleves en nedgang i hastighed, men da det ikke er streaming af film der skal foretages her, så er det uden betydning.

Lavendel
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28 mar 2010 12:36

net opkobling

Indlæg af Lavendel » 06 jan 2015 11:38

Har en ældre Scotte med en Opop kedel, den kører egentlig fint.
Står et stykke fra pc. Hvad skal jeg købe for at dent kan følges fra iPhone/iPad også?
Trådløst altså.
http://www.pillestoker.dk/shop/interfac ... -286p.html
Er det sådan én og en router eller hvad det hedder for at få sendt noget videre uden kabel?
Forsøgte med foto af styring, men det går vist ikke.
Mvh


Besvar