Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Let frost

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Brugeravatar
Pythagoras
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 20 jan 2007 11:42
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Let frost

Indlæg af Pythagoras » 20 jan 2007 12:06

Av se, så fandt jeg Jer søreme også :wink:

Det ser ud til, at vi slipper med let frost et par nætter her på solskinsøen, og godt det samme, for pga. vores kontinuerlige sneglproblemer, kører fyret det meste af tiden 100 % ved en udendørstemp. på 7-8 grader :(
Problemet er stadigvæk, at fyret ikke får piller nok fra sneglen, og på en eller anden måde er smertetærsklen ved at være nået. Jeg ved ikke, om I kan følge mig at, hvor belastende det er at skulle ud og tjekke fyrdrift og kedeltemp. hver gang man overvejer et bad ? ja, for mange gange er der simpelthen ikke varmt vand :shock: Og huset er mildest talt køligt ...

Så ingen frost til os, tak :cry:


Pyt
-------------------------------------
Bio Comfort/Woody, 16 kW
DOR 16 kedel
Iltstyring & Interface´
http://www.woodville.dk
-------------------------------------


nissen
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 120
Tilmeldt: 26 dec 2006 19:21
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Gludsted, Midtjylland

Indlæg af nissen » 20 jan 2007 13:15

Pythagoras skrev:Av se, så fandt jeg Jer søreme også :wink:

Det ser ud til, at vi slipper med let frost et par nætter her på solskinsøen, og godt det samme, for pga. vores kontinuerlige sneglproblemer, kører fyret det meste af tiden 100 % ved en udendørstemp. på 7-8 grader :(
Problemet er stadigvæk, at fyret ikke får piller nok fra sneglen, og på en eller anden måde er smertetærsklen ved at være nået. Jeg ved ikke, om I kan følge mig at, hvor belastende det er at skulle ud og tjekke fyrdrift og kedeltemp. hver gang man overvejer et bad ? ja, for mange gange er der simpelthen ikke varmt vand :shock: Og huset er mildest talt køligt ...

Så ingen frost til os, tak :cry:


Pyt
Hej og velkommen til...
Lyder da som et rigtig træls problem med din snegl.
Hvad er problemet med sneglen?
Har du prøvet den oplagte mulighed at prøve med en anden snegl?
All the best
/Nissen

Brugeravatar
Pythagoras
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 20 jan 2007 11:42
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af Pythagoras » 20 jan 2007 13:44

nissen: Meget, meget lang historie - desværre ikke opdateret, men de første mange kapitler kan læses på Woodville DK ...

Og ny snegl har vi efterhånden prøvet nogle stykker af - p.t. kører vi med en special-udgave, der har stærkere stål, fedt i gearkassen, kraftigere motor og længere "ende-dut" (i bunden) ... men også den har problemer (som skrevet ovenfor).

Fyret kører på max drift, men får kun piller der modsvarer et 20-30 % bål. Dette sker periodevist - nogle dage kører det rimeligt, andre dage skal vi være "glade" for en kedeltemp på 63 grader (hvilket ikke giver så sørens varmt vand pga. kedelshunten - i går kom der f.eks. 20 grader varmt vand ud af vandhanerne, skruet op på max).

Som sagt, en meget lang, og meget kedelig, historie ....


/Pyt
-------------------------------------
Bio Comfort/Woody, 16 kW
DOR 16 kedel
Iltstyring & Interface´
http://www.woodville.dk
-------------------------------------

Brugeravatar
Winther
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 143
Tilmeldt: 15 jan 2007 22:20
Mit fyr: Ikke udfyldt

Indlæg af Winther » 20 jan 2007 14:40

Hej Pyt.

Sikke noget lort du er ude i, det kan sgu ikke have sin rimelighed. :roll:
Min Dansk Stoker benytter samme opbygning og jeg har aldrig haft brok med sneglen, bortset fra blokering ved indtag i siloen og der skal så til gengæld ikke meget til at stoppe ballet, et par håndfulde avner er nok og fyret går ud.
Håber du finder fejlen inden der kommer frost til øen.
Mvh.

Palle

Autoriseret kornsvider.

Brugeravatar
Pythagoras
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 6
Tilmeldt: 20 jan 2007 11:42
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Bornholm
Kontakt:

Indlæg af Pythagoras » 20 jan 2007 16:25

Winther: Er din snegl en flex-snegl ? Jeg har Googlet lidt, men sneglen til Dansk Stoker beskrives ikke umiddelbart nærmere, og på billederne ser den sort ud :)

Du må meget gerne fortælle lidt om, hvordan sneglen ser ud inde i røret, hvor stærk motor den har osv. Kort sagt, alt du ved om den :wink:


/Pyt
-------------------------------------
Bio Comfort/Woody, 16 kW
DOR 16 kedel
Iltstyring & Interface´
http://www.woodville.dk
-------------------------------------


Michael K
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 73
Tilmeldt: 04 jan 2007 21:01
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Michael K » 20 jan 2007 17:09

Pythagoras skrev:Winther: Er din snegl en flex-snegl ? Jeg har Googlet lidt, men sneglen til Dansk Stoker beskrives ikke umiddelbart nærmere, og på billederne ser den sort ud :)

Du må meget gerne fortælle lidt om, hvordan sneglen ser ud inde i røret, hvor stærk motor den har osv. Kort sagt, alt du ved om den :wink:


/Pyt
Hej Pyt.
Jeg har fulgt jeres indlæg fra den/de andre fora, og jeg troede da det var løst for længe siden. Som jeg forstår har NBE flere gange forsøgt at hjælpe, men kan de ikke løse problemet, må I jo bede ham om at tage anlægget tilbage. Der må jo også stadig være reklamationsret eller garanti. Hvis det er under et ½ år gammelt, skal de bare tage anlægget tilbage, hvis de efter flere forsøg ikke kan løse problemet. Hvis det er mere end ½ år gammelt, er det jer der skal bevise, at det er en fejl der skal dækkes af garantien, men NBE nægter vel heller ikke at der er en fejl. Det er jo bare ikke nok, de skal jo også finde en løsning. Alle NBE-brugere har da vist problemer med smuld i sneglrøret, men det er jo ingen undskyldning. Hos jer er problemet bare ikke til at leve med.
Med venlig hilsen
Michael K
(Kommende stokerfyrsejer, måske Liagros Benekov R 15).
(Det blev så ikke stokerfyr alligevel, men jordvarme).

Brugeravatar
Winther
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 143
Tilmeldt: 15 jan 2007 22:20
Mit fyr: Ikke udfyldt

Indlæg af Winther » 20 jan 2007 17:35

Min snegl ligner den du har billede af på Woodlife og den er meget bøjeligt når den er hevet ud af røret. Motoren er en bette skid, lidt mindre end en 1 liters malerdåse og med gear. Der står ikke andet end 60W og 1300 omdr. på skiltet. Motoren har aldrig nogensinde været varm eller haft andre skavanker.

Michael har helt ret, du har krav på at få noget nyt og ikke bruge din tid på at pukle med noget der åbentbart ikke dur. Noget så simpelt som en snegl skal bare virke.

Om ikke andet, så bare vent til det bliver koldere, så skal fruen dæleme nok banke i bordet.... Så ud med lortet og forlang ombytning.
Mvh.

Palle

Autoriseret kornsvider.

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Indlæg af Ulrik » 20 jan 2007 17:51

Nu ved jeg ikke hvor lang din snegl er?
Men har du nogen som helst mulighed for at sætte en kortere snegl i, synes jeg du skal prøve det.
Det kan godt gå hen og være løsningen.

Hvis det drejer sig om blæste piller i silo, kunne det også godt tænkes at pillerne bliver ødelagt.
Pillebrændere som din har sine begrænsninger i træpillernes kvalitet.
Last edited by 1 on Ulrik; edited 20 times in total
MvH Ulrik©

Brugeravatar
vagterne
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 142
Tilmeldt: 30 dec 2006 00:28
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af vagterne » 20 jan 2007 23:10

Hej Pythagoras Jeg vil give Ulrik ret i at du nok skal have en kortere snegl, samt måske ikke have den så stejlt som det ser ud til du har. Omkring de 45gr i hældning er godt så den kan fylde godt op. Jeg har været inde på din hjemme side og set lidt billeder. Jeg har selv haft en scotte brænder og døget lidt med slagger. MEN hvis du har slagger af den størelse du viser der har du dårlige piller. De slagger er tegn på skidt og lort undskyld sproget :oops: . De er ikke meget værd og har måske også en dårlig brændværdi. 8)

petaas
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 525
Tilmeldt: 15 jan 2007 17:59
Mit fyr: Biomax 10 compact
Areal: 180
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: St.Ajstrup 9240
Modtaget likes: 2 gange

Indlæg af petaas » 21 jan 2007 00:15

Hejsa

Meget smuld kan give de problemmer.
Hvad for en type kedelshunt kører du med ? 63 grader i fremløb burde sku give mere varme end 20 grader i varmtvand.

Har du prøvet at snakke med Energi Bornholm om at låne en "alm" snegl på de standard ca 2 meter og køre med den fra en tønde/balje eller lign. For at se om problemmet er væk der.

Hvor meget giver din snegl på 6 min ?

Må siges at det problem du har det er et øv problem.
Mvh Peter Andreasen
-------------------------------------------------------------------
Biomax 10 compact


Besvar