Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
Besvar
calle

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af calle »

Men nu skal jeg fortælle dig noget pendec, som kan forarge dig. Jeg købte engang en dieselfyr til min bil i Padborg. Det blev købt til tysklandspris. Fyret stod på disken. Jeg stod med det i hænderne og læste på kassen. Jeg betalte for fyret. Så kørte forhandleren og jeg ca. 1000 m. i hver sin bil. Han havde mit fyr med i sin bil. På den første rasteplads i Tyskland holdt vi ind til siden. Fyret skulle jo afhentes i Tyskland icon_cheesygrin.gif Forhandleren gav mig fyret på rastepladsen, og derefter kørte vi retur til Danmark. Skide smart Egon icon_cheesygrin.gif

God jul
Senest rettet af calle 19 dec 2014 17:53, rettet i alt 1 gang.

calle

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af calle »

pendec skrev: Det er jo lige præcis det jeg forsøgte med den sodavands metafor. Skriv du træpiller istedet for sodavand - come on :roll:
Jeg køber 3 paller Pendec - til privat forbrug. Der er ingen der taler om ulovligheder her. Tværtimod :roll:
From
Stoker X
Stoker X
17
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af From »

pendec skrev: Det er jo lige præcis det jeg forsøgte med den sodavands metafor. Skriv du træpiller istedet for sodavand - come on :roll:
Nu er der den væsentlige forskel på sodavand og træpiller at der er punktafgift på sodavand - og ikke på træpiller http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2067450&vId=0 .

Derfor kan du ikke sammenligne reglerne for import af sodavand og træpiller.
pendec

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af pendec »

From skrev:
Nu er der den væsentlige forskel på sodavand og træpiller at der er punktafgift på sodavand - og ikke på træpiller http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2067450&vId=0 .

Derfor kan du ikke sammenligne reglerne for import af sodavand og træpiller.
så skriver du da bare Kuglepenne, metaforen er sodavand kunne være toilet papir eller julegave papir.

Pointen er jo ikke de små indkøb, det er når Jensen kører med vognmand ned og henter varen,så kan toiletpapir på 10 paller virke lidt mærkeligt eller kuglepenne som fragtmanden kører over til privat brug.

Der er moms på alle de vare, afgifter er nok det mindste af det hele når vi ingen har på træpiller.
calle skrev:
Jeg køber 3 paller Pendec - til privat forbrug. Der er ingen der taler om ulovligheder her. Tværtimod :roll:
Det er ikke mig du skal overbevise, det bliver jo kun SKAT som skal vurdere det ved grænsen. Så... :twisted:
calle

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af calle »

pendec skrev: så skriver du da bare Kuglepenne, metaforen er sodavand kunne være toilet papir eller julegave papir.

Pointen er jo ikke de små indkøb, det er når Jensen kører med vognmand ned og henter varen,så kan toiletpapir på 10 paller virke lidt mærkeligt eller kuglepenne som fragtmanden kører over til privat brug.

Der er moms på alle de vare, afgifter er nok det mindste af det hele når vi ingen har på træpiller.

Det er ikke mig du skal overbevise, det bliver jo kun SKAT som skal vurdere det ved grænsen. Så... :twisted:
Det korte af det lange er Pendec: Billige træpiller i Tyskland til private hæderlige borgere i Danmark, som er pisse trætte af det danske afgiftsystem, fortsætter 8)

Venlig hilsen

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af Dunas »

MortenW skrev:Så er det måske snart slut med billigere træpiller fra Tyskland.

Årsagen er den nye EU-lov, der træder i kraft fra 1. januar. Den betyder, at virksomheder, der driver virksomhed over nettet, skal betale moms i det land, hvor tjenesten bliver købt. I dag kan de nøjes med at betale moms fra det land, de driver virksomhed fra. Citat fra TV2!

http://beep.tv2.dk/nyheder/2014-12-19-n ... ent-dyrere
Sådan noget pis og fyre af, træpiller kan stadigvæk købes billig efter nytår i Tyskland, som vi plejer, at gøre.
Og ja, stadigvæk med transport!. Og ja, jeg kan stadigvæk handle på Ebay.de eller andre netbutikker i udlandet,
uden at bliver beskattet.
Så drenge slap af, vi har stadigvæk muligheden for og købe i Tyskland.... icon_cheesygrin.gif
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af Dunas »

Dunas skrev:
Sådan noget pis og fyre af, træpiller kan stadigvæk købes billig efter nytår i Tyskland, som vi plejer, at gøre.
Og ja, stadigvæk med transport!. Og ja, jeg kan stadigvæk handle på Ebay.de eller andre netbutikker i udlandet,
uden at bliver beskattet.
Så drenge slap af, vi har stadigvæk muligheden for og købe i Tyskland.... icon_cheesygrin.gif
Så vil jeg lige slå det fast med 7 tommer søm....

Internethandel inden for EU (Told og Skat).

Køber du varer over nettet i et andet EU-land, indeholder prisen som hovedregel allerede moms. Du skal ikke betale told af varer, der er sendt fra et EU-land, men du skal betale særlige afgifter (punktafgifter) af nogle varer.

EU må du købe varer over nettet til eget forbrug uden at betale told og dansk moms. I nogle tilfælde skal der betales dansk moms, men det gør sælger.
Varerne skal sendes til dig fra et andet EU-land.
Du skal betale særlige afgifter (punktafgifter) af nogle varer som fx spiritus, kaffe og slik. Se Varer, du skal betale særlige afgifter af.

Varen skal sendes fra et land inden for EU

Vær opmærksom på, at reglerne for varer, købt inden for EU, kun gælder, hvis varerne bliver sendt fra et EU-land. I nogle tilfælde kan varerne blive sendt fra et land uden for EU, selvom sælgeren er etableret i EU. I den slags tilfælde skal du følge de regler, der gælder for varer købt uden for EU, og betale told og afgifter. Det gælder for eksempel, hvis du køber varer på en engelsk hjemmeside, og varerne sendes fra Kina. Hvis du er i tvivl om, hvorfra varerne sendes, anbefaler vi, at du kontakter sælgeren.

Du skal ikke betale told og dansk moms af elektroniske ydelser, som for eksempel computerprogrammer og musik, som du køber og downloader fra en sælger i et andet EU-land.
Eksempler på afgifter på typiske grænsehandelsvarer:
Vare Afgift
Øl, pilsner 4,6 % alkohol ca. 1 kr. pr. 33 cl. flaske/dåse
Vin, almindelig bordvin ca. 8 kr. pr. 75 cl. flaske
Spiritus, 37 % alkohol ca. 55 kr. pr. 100 cl. flaske
Alkoholsodavand, 5 % alkohol ca. 4 kr. pr. 33 cl. flaske/dåse
Chokolade, slik ca. 25 kr. pr. kg.

I den juridiske vejledning kan du både se alle de varer, som du skal betale punktafgifter af og se, hvor stor afgiften er. Det kan være svært at finde rundt i den juridiske vejledning, så SKAT anbefaler, at du ringer til os på 72 22 18 18 for at få hjælp til punktafgifterne.

Varer, der i Danmark er punktafgiftspligtige, skal du også betale punktafgifter (særlige afgifter) af, når du køber dem på internettet. Du skal betale punktafgifter af blandt andet disse varer:

Alkoholholdige drikkevarer, fx spiritus, vin og øl
Batterier (lukkede NiCd-batterier)
Bæreposer med hank af plast eller papir
Chokolade, kakao, lakrids, lakridskonfekt, bolsjer
Cigaretpapir, skrå og snus
El-pærer, lysstofrør og neonrør
Engangsservice (tallerkner, bestik, kopper)
Kaffe og te, herunder pulverkaffe
Kul og energikoks
Mandler, hasselnødder, jordnødder og lignende
Mineralolieprodukter, fx benzin, dieselolie og fyringsolie
Tobaksvarer, fx cigaretter, cigarer og røgtobak
Vækstfremmere og antibiotika

Eksempler på afgifter på typiske grænsehandelsvarer:
Vare Afgift
Øl, pilsner 4,6 % alkohol ca. 1 kr. pr. 33 cl. flaske/dåse
Vin, almindelig bordvin ca. 8 kr. pr. 75 cl. flaske
Spiritus, 37 % alkohol ca. 55 kr. pr. 100 cl. flaske
Alkoholsodavand, 5 % alkohol ca. 4 kr. pr. 33 cl. flaske/dåse
Chokolade, slik ca. 25 kr. pr. kg.
Vær opmærksom på at emballage til drikkevarer som øl, sodanvand, kildevand mv. som ikke er til eget brug er pantpligtig,

ALTSÅ INGEN PUNKTAFGIFT PÅ TRÆPILLER!.
Så er den diskussion lukket!
http://www.skat.dk/internethandel
pendec

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af pendec »

Dunas skrev:ALTSÅ INGEN PUNKTAFGIFT PÅ TRÆPILLER!.
Så er den diskussion lukket!
http://www.skat.dk/internethandel
Der slog du sgu mig i lange indlæg, og gentage hvad allerede var påpeget før dette ;)

Det har så også ofte været debatteret at træpiller måske fik afgift og så røg den af bordet i folketinget igen. Så den kender man en del til, ikke eksisterer endnu.
Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
14
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 136 gange

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af Brandsen »

Halløj i forum,

Rolig nu drenge ! I melder jer bare ind i 'Foreningen Danmark til Ejderen',
så er vi jo helt fri for det pjat med Padborg, Pillemadsen, grænsehandel,
paller med sodavand, og andet. 1864 skal ikke glemmes !

Og hey, I er også velkomne i 'Foreningen til Gifraffens Fornægtelse, altså
os der ikke tror på, at et så åndsvagt dyr overhovedet findes i virkeligheden,
faktisk lidt ligesom Julemanden, Tand-feén, og den med Storken.

Jeg tror dansk moms er lidt ligesom sex, altså noget der er kommet for at blive.

Dixi Baxi !
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af Dunas »

pendec skrev: Der slog du sgu mig i lange indlæg, og gentage hvad allerede var påpeget før dette ;)

Det har så også ofte været debatteret at træpiller måske fik afgift og så røg den af bordet i folketinget igen. Så den kender man en del til, ikke eksisterer endnu.
Det har du ret i, men nogle gange skal det bare skæres helt ud i pap icon_cheesygrin.gif

Besvar