Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

IDEAL Compact 25 - pris 20K godkendt?

Hvis du ikke ved hvor du skal stille dit spørgsmål, er du velkommen til at gøre det her
Besvar
pendec

IDEAL Compact 25 - pris 20K godkendt?

Indlæg af pendec » 19 dec 2014 12:50

xkfc skrev:Vi har et firma der sælger et pillefyr, sælgeren oplyser at der naturligvis følger en prøvningsattest med, så er man nød til at tage det for gode varer, ellers står han jo med et problem når kunden får besøg af skorstensfejer.
Jeg har tabt interessen, når en sælger ikke kan finde ud af og fremvise attesten og man skal betale 20K forud for at se denne, så vil jeg da ikke handle med sådanne firma. 15 års erfaring så burde sælger vide bedre. Hvorfor holde emnet hemmeligt for nogen?
dbvvs skrev:CVR. nr. står under vilkår og betingelser, generelt.
Tusind tak for dit positive indlæg.
Hilsen
Erik
God Jul og held og lykke med salget, jeg køber desværre ikke den præsentation.


xkfc

IDEAL Compact 25 - pris 20K godkendt?

Indlæg af xkfc » 19 dec 2014 13:38

pendec skrev: Jeg har tabt interessen, når en sælger ikke kan finde ud af og fremvise attesten og man skal betale 20K forud for at se denne, så vil jeg da ikke handle med sådanne firma. 15 års erfaring så burde sælger vide bedre. Hvorfor holde emnet hemmeligt for nogen?

God Jul og held og lykke med salget, jeg køber desværre ikke den præsentation.
Bortset fra NBE så syntes jeg ikke der er særlig god information hos ret mange pillefyrsproducenter, der har sågar været tråde om at en forhandler solgte en prøvningsattest.

Vi vurderer jo alle ud fra forskellige kriterier, du har dine, jeg har mine, andre har deres. :great:

Hvis DBVVS sælger masser af pillefyr så er det fint, hvis ikke så ændrer de måske strategi, men rigtig mange vurderer meget efter økonomi.

Du ville ikke vælge det ud fra de oplysninger vi får, jeg ville såmænd heller ikke, men det handler jo ikke kun om os, og hvad hvis en potentiel kunde ringede til DBVVS og fik super god service og information, et godt fyr og god økonomisk fremtid.

Der er ingen tvivl om at NBE har stor succes med deres åbenhed, derom vidner 50-60000 solgte fyr jo om. Mund til mund er nu engang god reklame.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

IDEAL Compact 25 - pris 20K godkendt?

Indlæg af Tom_AT » 19 dec 2014 17:38

Jeg synes ærligt talt det er til at brække sig over, denne fremmedfjendskhed der finder sted. Det er åbenbart ikke kun ude i den rigtige verden DF har fået et godt tag i befolkningen. Her på forum har NBE purister vist også fået et lidt for godt tag i hvad god skik og moral er. Mon ikke I skulle tage en weekendslapper som moralens vogtere og ikke male fanden på væggen med det samme et nyt produkt er på markedet.

Ganske vist har NBE et godt tag i markedet med billige pillefyr af rimelig kvalitet. Men kunne man tænke sig andre kunne gøre det bedre til samme penge?

Hvorfor skal der tages udgangspunkt i noget negativt? Hvorfor ikke regne med at sælgeren af dette fyr har styr på sagerne ?

pendec

IDEAL Compact 25 - pris 20K godkendt?

Indlæg af pendec » 19 dec 2014 18:11

Tom_AT skrev:Hvorfor skal der tages udgangspunkt i noget negativt? Hvorfor ikke regne med at sælgeren af dette fyr har styr på sagerne ?
Godtroende folk er jo på kontant lidt for tit, og du har vel ikke selv medvirket som køber og for godtroende fordi sælgeren sagde alt er ok, vi klarer ærterne.

Hvis udgangspunkt ikke er at køberen selv må opsøge og sikre sig alt er på plads, så ved jeg ikke. og når sælgeren så yderligere ignorer spørgsmålene som er afgørende for god reklame og omtale, så kan du vist sammenligne ham med en handel på dba hvor sælger ikke lige kan huske hvor kvittteringen er på den nye Iphone 6plus som du får for 500kr (og kun 1 tilbage) ;)

dannidines

IDEAL Compact 25 - pris 20K godkendt?

Indlæg af dannidines » 19 dec 2014 18:31

En årsag til en sælger (ikke nødvendigvis denne sælger) ikke bare ligger en online attest op p forum kan være, at sælger har betalt for den danske attest og har importen at fyret/produktet. Hvis folk får for nem mulighed for parallel import og kan få det installeret med danske sælgers attest = Underminerer hans forretning.

Min påstand er også nævnt ifm. ekoheat, hvor min påstand er, at danske importør importer domusaen under navnet ekoheat for at udelukke denne parallelimport af deres produkt, da de så har testet deres produkt med en produktion ved domusa med egen typeplade. Det kan faktisk også være derfor sælger kalder sit Ideal og ikke idea ifm. Der så er tale om "et andet fyr" hvis typepladen også er ændret.. En anden grund til det lidt ændrede navn kan være svært at finde producenten = besværliggøre parallelimport.

Intet fordækt af ovenstående, ganske alm. forretningsovervejelser. Mener også NBE gør det - Kedel/Biopel/Scotte osv.. ja og ej at forglemme MGM/Slimpel - det handler om regioner og begrænse parallelimport (hvis du spørger mig)


pendec

IDEAL Compact 25 - pris 20K godkendt?

Indlæg af pendec » 19 dec 2014 18:41

dannidines skrev:En årsag til en sælger (ikke nødvendigvis denne sælger) ikke bare ligger en online attest op p forum kan være, at sælger har betalt for den danske attest og har importen at fyret/produktet. Hvis folk får for nem mulighed for parallel import og kan få det installeret med danske sælgers attest = Underminerer hans forretning.
Ok, forståeligt. Så er det nok derfor der er en del pilleovne og vel nok også pillefyr som engang imellem spørges på forum. Hvis de altså har været over grænsen og købe det.

Præcis som jeg ville hente biowin exclusiv i Tyskland i en periode, der var jo en 20K at spare der.

Men er det ikke bare et spørgsmål om tid, så ligger den online fra en som lægger den op til en anden som spørger efter den?
Der er vel intet ulovligt i at dele formularen?

dannidines

IDEAL Compact 25 - pris 20K godkendt?

Indlæg af dannidines » 19 dec 2014 18:50

Nemlig, men den tid, den sorg - han forsøger måske at værne om sin forretning/salg indtil han er etableret og han forretning kan tåle en evt. Parallelimport.

Ekoheat/domusa, MGM/Slimpel, Scotte/Kedel/Biopel har forskellige typeplader og med garanti kun attester i lokale sprog ifm. Udelukke parallelimport af "samme produkt"

Men jeg tænker, at det ikke er gratis at få en produktionslinie op og køre med "samme fyr" bare nyt navn og typeplade, hvorfor dette IDEAL markedsføres således som det gør.

Jeg har arbejdet en del i bl.a. Grækenland (Thessaloniki) med shipping/salg/import, ja og i andre lande i området - byer som Sofia/Skopje/Pristina osv.

nemocharley

IDEAL Compact 25 - pris 20K godkendt?

Indlæg af nemocharley » 19 dec 2014 18:58

Tom_AT skrev:Jeg synes ærligt talt det er til at brække sig over, denne fremmedfjendskhed der finder sted. Det er åbenbart ikke kun ude i den rigtige verden DF har fået et godt tag i befolkningen. Her på forum har NBE purister vist også fået et lidt for godt tag i hvad god skik og moral er. Mon ikke I skulle tage en weekendslapper som moralens vogtere og ikke male fanden på væggen med det samme et nyt produkt er på markedet.

Ganske vist har NBE et godt tag i markedet med billige pillefyr af rimelig kvalitet. Men kunne man tænke sig andre kunne gøre det bedre til samme penge?

Hvorfor skal der tages udgangspunkt i noget negativt? Hvorfor ikke regne med at sælgeren af dette fyr har styr på sagerne ?
Mon ikke lige du skulle tage en weekendslapper som smagsdommer inden du kalder mig for DF-vælger og NBE purist? Moralens vogter?? Jeg ser ingen skade i at være årvågen på et forbruger-forum - det er vel en del af pointen med forum.

pendec

IDEAL Compact 25 - pris 20K godkendt?

Indlæg af pendec » 19 dec 2014 19:02

dannidines skrev:En årsag til en sælger (ikke nødvendigvis denne sælger) ikke bare ligger en online attest op p forum kan være, at sælger har betalt for den danske attest og har importen at fyret/produktet. Hvis folk får for nem mulighed for parallel import og kan få det installeret med danske sælgers attest = Underminerer hans forretning.
Og så gør vi lige manden en bjørne tjeneste, uden at henvise direkte til den rigtige godkendelse, som fås hvis man kontakter Idea Energy direkte.

Her er Idea Energy's produkt prochure, og hvor de pænt hævder den er CE EN 303-5 CLASS 5 ok med 91,7% virkningsgrad siger de selv ;)

Og sørme om samme billede egentlig også lå på den danske side, så måske er det bare en storm i et glas vand, intet fordækt i noget her

newpas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1713
Tilmeldt: 06 nov 2011 13:28
Mit fyr: MGM15 Årg 2007
Areal: 150+kælder
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9870
Dagligt forbrug: For stort men kræves
Årligt forbrug: 510sæk/år=8T
Geografisk sted: Nordjylland/Hørmested
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 13 gange

IDEAL Compact 25 - pris 20K godkendt?

Indlæg af newpas » 19 dec 2014 22:41

Blot info: Pendec den side du linker til indeholder malware iflg mit antivirus!


Besvar