Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
Besvar
pendec

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af pendec » 19 dec 2014 16:10

lamborg skrev:Pendec...
Nu må du sgu tage dig sammen. Du vrøvler :-)
Enig! jeg multitaskede vist med arbejdsproblemer og så lidt forkert input her.. Helt korrekt TDC og de andre betaler skat i skumle lande men betaler nok momsen for det meste, der er dog stadig dem som ikke gør på nethandel, og det er netflix og f.ex de træpillehandler som tilbydes over nettet.

Fair handel er vel tilfældet allerede på sjælland ;) det er bare sønderjydere som får ekstra meget ud af deres nabo, hvis man skal gå i små sko ;)


Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af MichaelK » 19 dec 2014 16:22

Så må man ringe og bestille over telefonen, så man bare ser tilbuddene via hjemmesiderne.
Det kan jo dårligt kaldes nethandel, da det foregår telefonisk.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

calle

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af calle » 19 dec 2014 16:23

MortenW skrev:Det er ikke det som står i artiklen i taler om.

Det står at hvis du handler over nettet så kommer man til at betale dansk moms.

Der står intet om hvis man selv henter. Men da der er mange som bestiller træ piller over nettet, - og får dem leveret, så må reglerne vel være de samme regler som gælder, som hvis man køber en "app"!
Jamen så er det da godt, at Pillemadsen tager telefonen, og at man kan betale med bankoverførsel icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen

calle

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af calle » 19 dec 2014 16:24

Ja ok. Du kom først Michael icon_cheesygrin.gif

God jul

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af Flammen » 19 dec 2014 16:30

nu har trixèt jo normalt været, at træpillerne bliver købt over nettet, men leveret i tyskland på ladet af en af køber lejet vognmand. hvor er det lige den "nye" regel får indflydelse? har jeg overset noget?


From
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af From » 19 dec 2014 16:58

Flammen skrev:nu har trixèt jo normalt været, at træpillerne bliver købt over nettet, men leveret i tyskland på ladet af en af køber lejet vognmand. hvor er det lige den "nye" regel får indflydelse? har jeg overset noget?
Nej, du har ikke overset noget, træpiller er ikke en "tjeneste", det er en "fysisk vare". Der hvor loven kommer til at gælde er ved netflix og ligende abonnementer.

pendec

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af pendec » 19 dec 2014 17:18

From skrev:
Nej, du har ikke overset noget, træpiller er ikke en "tjeneste", det er en "fysisk vare". Der hvor loven kommer til at gælde er ved netflix og ligende abonnementer.
Det er helt rigtigt, tjeneste vil jo aldrig være vare, som SKAT også forklarer på deres side her:
Se skat's oplysninger omkring Vare og ydelser og 2015 ændringerne - http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1812497&vId=0

Så kan vognmanden som kører nok komme i problemer, når tjenesten er at afhente varen i Tyskland som ikke har fået opgivet moms. Måske ikke ;)

Tjenesten omkring transport af moms pligtig import vare fra tyskland, skal vel stadig være på plads, selvom det er til private?
Det er vel ikke meget anderledes end den dansker som tager en hiace og kører til Rødby og kører 3 paller sodavand hjem på sin danske nummerplade? Vognmanden kører jo en tysk import vare til privat som skal dokumentere dette ikke er andet end til privat forbrug.

Der er ingen regler for import af sodavand til eget forbrug i Danmark, sålænge du kan dokumentere dig til et bryllup ;)
22 paller på en lastbil kørt af et fragtselskab, som har 12 paller sodavand og 10 paller træpiller, skal altså slippe igennem tolden? hmmm..Det er jo kun til eget forbrug?

Måske behøver Danmark slet ingen nye EU regler, de skal bare kikke nærmere på de fragtmænd som kører for private med 22 paller bagi ;) Så er den humle løst for SKAT, og når man rører lidt i gryden så bliver forhandlere nok lidt bange i Tyskland.

Eller skal vi til og købe 22 paller sodavand og få fragtmænd til at hente dem ved Fleggaard ;)

Nå, research og man finder en masse info:
Omkring salg af træpiller og mulig moms krav hvis SKAT finder det nødvendigt ;( (Skatteråds info fra 2011) , så sagen har været oppe.

Min sodavands teori, har SKAT så også en generelisering på at 110liter er normalt, alt over skal dokumenteres ;) Så den går ikke lige med sodavandsteorien.
Last edited by 1 on pendec; edited 19 times in total

calle

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af calle » 19 dec 2014 17:25

pendec skrev: Det er helt rigtigt, tjeneste vil jo aldrig være vare, som SKAT også forklarer på deres side her:
Se skat's oplysninger omkring Vare og ydelser og 2015 ændringerne - http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1812497&vId=0

Så kan vognmanden som kører nok komme i problemer, når tjenesten er at afhente varen i Tyskland som ikke har fået opgivet moms. Måske ikke ;)

Tjenesten omkring transport af moms pligtig import vare fra tyskland, skal vel stadig være på plads, selvom det er til private?
Det er vel ikke meget anderledes end den dansker som tager en hiace og kører til Rødby og kører 3 paller sodavand hjem på sin danske nummerplade? Vognmanden kører jo en tysk import vare til privat som skal dokumentere dette ikke er andet end til privat forbrug.

Der er ingen regler for import af sodavand til eget forbrug i Danmark, sålænge du kan dokumentere dig til et bryllup ;)
22 paller på en lastbil kørt af et fragtselskab, som har 12 paller sodavand og 10 paller træpiller, skal altså slippe igennem tolden? hmmm..Det er jo kun til eget forbrug?

Måske behøver Danmark slet ingen nye EU regler, de skal bare kikke nærmere på de fragtmænd som kører for private med 22 paller bagi ;) Så er den humle løst for SKAT, og når man rører lidt i gryden så bliver forhandlere nok lidt bange i Tyskland.

Eller skal vi til og købe 22 paller sodavand og få fragtmænd til at hente dem ved Fleggaard ;)
22 paller sodavand til privat forbrug - come on :roll:

nemocharley

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af nemocharley » 19 dec 2014 17:26

der skal pisses en del til så meget brus....

pendec

Måske snart slut med billige træpille fra Tyskland

Indlæg af pendec » 19 dec 2014 17:35

calle skrev:22 paller sodavand til privat forbrug - come on :roll:
Det er jo lige præcis det jeg forsøgte med den sodavands metafor. Skriv du træpiller istedet for sodavand - come on :roll:


Besvar