Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Endnu et år er gået

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
Olsen666
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 56
Tilmeldt: 25 jun 2011 23:30
Mit fyr: Woody 10KW, BS 1016 Kedel
Areal: 136
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8544
Dagligt forbrug: 2-3 Kg
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Endnu et år er gået

Indlæg af Olsen666 » 16 dec 2014 19:36

Ja Dannidines det har nemlig været en mild vinter. Jeg brugte i vinteren 12/13 3850 kg piller, den vinter må siges at have været kold og lang. Den varede indtil slut april mdr.

Jeg kører i efterårs perioden med tidsstyring på fyret, dvs jeg har fyret til at køre i de kolde timer om aftenen og natten, men slukket i dagtimerne. Så kører det ca 12-14 timer i døgnet.


dannidines

Endnu et år er gået

Indlæg af dannidines » 16 dec 2014 19:40

Hepsen,

Ja det kunne jeg nemlig udlede og jeg gør selv det samme. Men det var også det jeg "opfordrede" @Calle til :)

calle

Endnu et år er gået

Indlæg af calle » 16 dec 2014 19:56

dannidines skrev:Hepsen,

Ja det kunne jeg nemlig udlede og jeg gør selv det samme. Men det var også det jeg "opfordrede" @Calle til :)
Men hvis jeg har trimmet mine radiatortermostater, så de holder det ønskede antal grader i de forskellige rum, kan det så ikke komme ud på et new10

Venlig hilsen
Last edited by 1 on calle; edited 16 times in total

Olsen666
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 56
Tilmeldt: 25 jun 2011 23:30
Mit fyr: Woody 10KW, BS 1016 Kedel
Areal: 136
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8544
Dagligt forbrug: 2-3 Kg
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 1 gang

Endnu et år er gået

Indlæg af Olsen666 » 16 dec 2014 19:59

Fyret vil stadig starte og slukke for at holde den temp du har indstillet kedlen til uanset om du har forbrug på fyret eller ej. Så vil mene det er bedre at tidsstyre det så det slukker når der ingen forbrug er på det.

calle

Endnu et år er gået

Indlæg af calle » 16 dec 2014 20:05

Olsen666 skrev:Fyret vil stadig starte og slukke for at holde den temp du har indstillet kedlen til uanset om du har forbrug på fyret eller ej. Så vil mene det er bedre at tidsstyre det så det slukker når der ingen forbrug er på det.
Jamen det kan da godt være, at jeg skal overveje en modernisering, når der er så meget at hente.

Venlig hilsen


dannidines

Endnu et år er gået

Indlæg af dannidines » 16 dec 2014 20:11

@Calle du har ret, det er udgangspunketet ved modulerende drift - der bliver ikke brugt mere end behov er for og det er også rigtigt i de kolde kolde kolde måneder... men i overgangsperioder sept-nov og marts-april der er temperaturen "så høj," at man-fredag kan fyret slukjes via urstyring mens man er på arbejde og aktiveres 1 time før hjemkomst = du mærker ikke den manglende indfyring. Kombineret med rumtermostaten, så tænder fyret KUN hvis temp er under ex. 22grader.. vi sparede lidt over 1 tons på en sæson sept-april da vi fik rumtermostat og urstyring.

calle

Endnu et år er gået

Indlæg af calle » 17 dec 2014 16:36

dannidines skrev:@Calle du har ret, det er udgangspunketet ved modulerende drift - der bliver ikke brugt mere end behov er for og det er også rigtigt i de kolde kolde kolde måneder... men i overgangsperioder sept-nov og marts-april der er temperaturen "så høj," at man-fredag kan fyret slukjes via urstyring mens man er på arbejde og aktiveres 1 time før hjemkomst = du mærker ikke den manglende indfyring. Kombineret med rumtermostaten, så tænder fyret KUN hvis temp er under ex. 22grader.. vi sparede lidt over 1 tons på en sæson sept-april da vi fik rumtermostat og urstyring.
Ja tallene taler jo for sig selv, men hvis slukker fyret i nogen timer, mens man er væk hjemmefra, skal man vel regne på hvad det koster at genopvarme hele systemet plus huset til 22 grader før man kommer hjem. Der går jo lidt tid med at oparbejde rumtemperaturen.

Jeg er med på, at fyret på en solskinsdag har mange unødige start/stop på en dag. Det er derfor,at jeg slukker for fyret ret tidligt om foråret og tænder ret sent om efteråret. Overgangsperioden klarer brændeovnen :)

Venlig hilsen


Besvar