Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvad er bedste køb lige nu

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
nemocharley

Hvad er bedste køb lige nu

Indlæg af nemocharley » 13 dec 2014 17:17

tja det udelukker jo mgm (junioren står i lidt under 30k) og rtb

Af dem under 25k ville jeg selv vælge pellux - selvom den ikke går så lavt ned i ydelse som scotten. Og det er ikke den, der fylder mindst heller, selvom kompakt løsningen nu ikke fylder så meget. Scotten er meget populær herinde og der er meget hjælp at hente til den og dens styringsmuligheder er blandt markedets bedste - (den giver bare stød hvis du sætter tungen på sneglmotoren :) ).

Og du er ok med at skulle fylde piller på noget tiere? Kompaktløsningerne rummer jo sjældent mere end 160kg piller.


dannidines

Hvad er bedste køb lige nu

Indlæg af dannidines » 13 dec 2014 17:42

I det prisleje, med automatisk rens/semi automatisk, i 10-12kw modeller, så vi ude i noget Scotte BS1016 m/320/500L silo og V7 styring, alternativt MGM Junior.

Jeg er "Scotte/NBE fan," men Nemo har fat i noget mht MGM, det lader til at være et "bang for the Buck" fyr og umiddelbart de 3-4000kr ekstra værd

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Hvad er bedste køb lige nu

Indlæg af Bigfoot » 13 dec 2014 18:54

jeg kunne godt tænke mig at høre hvad der skal ske med din 2.5F????? jeg afhenter den gerne hos dig, for at skrotte den, jeg kunne nemlig godt bruge den omrører der sidder i sådan en, til et lille eksperiment.
Og når du skriver sydvestjylland, så kan det da ikke være så langt herfra mig.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Brugeravatar
Smut 25
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 637
Tilmeldt: 02 jul 2007 18:24
Mit fyr: Scotte 10 kw blackstar 1016bs v7 styring
Areal: 178 dårlig isolering
Brændsel: 6 mm Barlinek..
Fremviser gerne i postnummer: 5450
Årligt forbrug: 7500kg
Geografisk sted: Roerslev Fyn
Modtaget likes: 1 gang

Hvad er bedste køb lige nu

Indlæg af Smut 25 » 14 dec 2014 07:01

mit bud er hvis du bare er lidt nørd og ja det bliver 90% af os
hvis man lige nusser sin baby....

ville jeg vælge en scotte mini evt ring til søren (levi) http://www.dvcenter.dk/ og få en pris

eller en alm scotte hvor du måske har mulighed for at siloen står på den anden side også sneglen kommer ind
har en kammerat som ikke havde plads og derfor står hans silo udenfor og sneglen kommer
ind af væggen den opstilling er han glad for

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Hvad er bedste køb lige nu

Indlæg af Landlyst » 14 dec 2014 08:07

lhj2408 skrev:Jeg har faktisk plads nok, men vil bare gerne bruge den til noget andet end stoker. Derfor kigger jeg på compact enhederne.
Jeg bruger lige nu ca. 16-18 kg i døgnet på mit store monster af en Baxi 2.5 Hvem har de helt små med kun 10-12kw effekt?

Udgangspunktet er stadig 20-25tkr

Tak fordi i tager jer tid til at svare
Det lyder da som et meget fint forbrug :shock: Tror da ikke du skal regne med at spare på piller ved at skifte....


HeineJepsen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 207
Tilmeldt: 09 mar 2013 11:22
Mit fyr: Scotte 10kw Blackstar
Areal: 150
Brændsel: Barlinek eco
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 15
Årligt forbrug: 3

Hvad er bedste køb lige nu

Indlæg af HeineJepsen » 14 dec 2014 08:28

Landlyst skrev:
Det lyder da som et meget fint forbrug :shock: Tror da ikke du skal regne med at spare på piller ved at skifte....
Ja det tænker jeg godt nok også er et super fint forbrug nu, jeg ligger på 14-15 kg i døgnet (scotte 10kw) i godt isoleret hus.
Scotte BS1016 10 kw, kompressorrens, Isokern skorsten med TS. Hus 150 m2 heraf 120 opvarmet med pillefyr, 70 m2 gulvvarme resten med radiatorer. 8 kw Znshine solceller på taget, med en Danfoss TLX 8 pro inverter efter. Morsø 2140 brændeovn.

nemocharley

Hvad er bedste køb lige nu

Indlæg af nemocharley » 14 dec 2014 08:34

jeg tror ikke det i de her måneder vi ser den største forskel, men mere ydermånederne og sommerhalvåret (medmindre fyret er helt slukket).

når det så er sagt - so jo det er et meget fint forbug til de m2, jeg tænker at huset er godt isoleret m.m.

HeineJepsen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 207
Tilmeldt: 09 mar 2013 11:22
Mit fyr: Scotte 10kw Blackstar
Areal: 150
Brændsel: Barlinek eco
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 15
Årligt forbrug: 3

Hvad er bedste køb lige nu

Indlæg af HeineJepsen » 14 dec 2014 09:53

nemocharley skrev:jeg tror ikke det i de her måneder vi ser den største forskel, men mere ydermånederne og sommerhalvåret (medmindre fyret er helt slukket).

når det så er sagt - so jo det er et meget fint forbug til de m2, jeg tænker at huset er godt isoleret m.m.
Jo måske, men mit fyr kører i gennemsnit ikke mere end 25% effekt i øjeblikket, og hvis et så stort fyr gør det, burde den i min optik fyre nogle flere piller af. Men selvfølgelig hvis den forholdsmæssig begynder at bruge mere og mere, så kan det nok svare sig. Ellers bliver det med det fine forbrug trådstarter har i øjeblikket, svært at få et nyt fyr tjent ind. Selvfølgelig med mindre det bare er for gammelt,træls,stort og besværligt - så er det bare nyt, nyt, nyt :P
Scotte BS1016 10 kw, kompressorrens, Isokern skorsten med TS. Hus 150 m2 heraf 120 opvarmet med pillefyr, 70 m2 gulvvarme resten med radiatorer. 8 kw Znshine solceller på taget, med en Danfoss TLX 8 pro inverter efter. Morsø 2140 brændeovn.

lhj2408
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 21
Tilmeldt: 30 aug 2008 23:12
Mit fyr: Multiheat 2,5
Areal: 180
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 30vinter
Årligt forbrug: 8000
Geografisk sted: Sydvestjylland

Hvad er bedste køb lige nu

Indlæg af lhj2408 » 14 dec 2014 19:03

Min 2.5F Baxi kommer i den blå, den er for fin til at skrotte. Den fejler intet udover at den er alt for stor til mit forbrug.
Jeg har 300mm papiruld på loftet og nye vinduer så jo fint isoleret
Største problem er som sagt ikke vinterperioden, men de 3 andre årstider. Den har meget let ved at sode til

Vil kigge på MGM junior hvis den er så god, er det ikke de sidste få tusinde der skal holde mig fra det
Ellers synes jeg også Pellet er int,

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Hvad er bedste køb lige nu

Indlæg af lamborg » 14 dec 2014 19:18

Ahh du kan kun sælge din baxi til reservedele eller til en som har en mangen til da den vist ikke er godkendt til ny install efter de nye regler .. Jeg kan ikke finde den på teknologisk liste ..
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB


Besvar