Dårlig erfaring hos Brændekøb.dk

Spørgsmål vedr. fyring med træpiller
Besvar
Hr Risager
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 11
Tilmeldt: 09 sep 2014 15:37
Mit fyr: Woody Mini 1016-16 Kw
Areal: 165
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 8t
Geografisk sted: Agersted

Dårlig erfaring hos Brændekøb.dk

Indlæg af Hr Risager »

Hej. Jeg vil gerne dele min dårlige erfaring med køb af træpiller hos firmaet Brændekøb.dk. Jeg bestilte 3 paller Polar Power piller hos firmaet Brændekøb.dk. Firmaet ville gerne sælge pillerne - for de kom allerede efter 3 - 4 dage. Men pillerne var IKKE i de sække, som var afbilledet på hjemmesiden. Men derimod i hvide neutrale sække. Så det var med en vis spænding, da jeg begyndte at fyre med dem. Men jeg blev positivt overrasket. Pillerne var fine, faste og lyse - i den første palle. Næste palle var der en del lange piller i hver sæk. Ca. 100 stk 5 - 7 cm lange pr sæk. Og det voldte problemer i sneglen - så jeg blev nødsaget til at sortere pillerne og "knække" de lange. Jeg kontaktede derfor firmaet pr mail - for at høre om Polar piller havde en tendens til at være lange. Efter en måned havde jeg stadig ikke fået svar. Derfor, fordi problemet med lange piller fortsatte, skrev jeg en ny mail til dem. Ej heller den mail kom der svar på. Nu er jeg så igang med palle nr. 3. Og nu er piller fine korte igen. Men fyldt med smuld i poserne. Så meget, jeg har valgt at sigte dem, inden de hældes i siloen. (der bliver op til en halv liter smuld pr pose.) Så derfor vil jeg IKKE anbefale nogen at handle hos Brændekøb.dk i Pandrup...

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Dårlig erfaring hos Brændekøb.dk

Indlæg af Bigfoot »

hmm... en halv liter smuld pr pose, er nu ikke meget.

At pillerne er lange, er faktisk ikke noget man normalvis klager over, så i dette tilfælde kan man godt tro at de har valgt at ignorere dig.

Men at man får vist billeder af en slags piller, og de kommer i nogle andre, vil jeg også være en kende betænkelig ved.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Hr Risager
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 11
Tilmeldt: 09 sep 2014 15:37
Mit fyr: Woody Mini 1016-16 Kw
Areal: 165
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 8t
Geografisk sted: Agersted

Dårlig erfaring hos Brændekøb.dk

Indlæg af Hr Risager »

Det lange piller lavede driftsstop. Først kilede de sig fast i nedfaldsslangen, så der ikke kom piller til brænderen. Dernæst stoppede de tilførslen til sneglen - så jeg skulle tømme hele soloen for at komme ned og fjerne dem. Jeg har ikke tidligere døjet med piller af den længde. Og jeg synes, hvis man vil drive en ordentlig forretning, bør man svare på en mail, der er skrevet, som min forespørgsel var, i en god tone. Det kaldes "godt købmandsskab".
pendec

Dårlig erfaring hos Brændekøb.dk

Indlæg af pendec »

Hr Risager skrev: Ca. 100 stk 5 - 7 cm lange pr sæk. Og det voldte problemer i sneglen
Det var da også en længde der vil noget. Der er nogle som skriver nogle fabrikanter leverer ens længde træpiller og andre at billige har mange ujævnheder. Jeg kørte med HP/Neova i mange år, og der var længder forskellige dog inden for 1-3cm. samme syntes jeg mine derome er.. Du kan nok have ret i at 5-7cm kan stoppe til, især på en bio18 her, ville nedløbsrør nok stoppe til. Så klart noget jeg også ville undre mig over. 7cm er det ikke en cigaretlængde? det er sku lidt af en træpille.. :shock:

Besvar