Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Stokerkontrol

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
nølle

Stokerkontrol

Indlæg af nølle » 13 dec 2014 09:03

jeg brugte den på nettet sidste år men den viser helt forkert forbrug, (det ville have været dejligt hvis det passede) så jeg er gået tilbage til stokerkontrol 3,25 men den vil stadig ikke vise live visning, hvad gør jeg?


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Stokerkontrol

Indlæg af HR LUCCA » 13 dec 2014 11:49

nølle skrev:jeg brugte den på nettet sidste år men den viser helt forkert forbrug, (det ville have været dejligt hvis det passede) så jeg er gået tilbage til stokerkontrol 3,25 men den vil stadig ikke vise live visning, hvad gør jeg?
Dit forbrug vil aldrig blive 100 % nøjagtig på storke kontrol om du bruger gammel eller ny vers , men hvis du laver en ny afvejning og sætter tallet ind i styringen , skulle det gerne passe inde for en træsko længde :wink:
Jeg ser ikke så meget på mit forbrug på storke kontrol , men har havet et simpelt regneark hvor jeg ligger antal kg jeg fylder i siloen ind i , det virker 100% :)

xkfc

Stokerkontrol

Indlæg af xkfc » 13 dec 2014 12:09

Mit stokerkontrol passer tæt ved 100%
I stedet for at afveje piller i 6min bruger jeg langtidsafvejning. Jeg fylder 200kg på beholderen og bruger dem, styringen giver nu et tal når tanken er tom, så udregner jeg % misvisning og lægger det til eller trækker det fra i autoberegneren og justerer luft. :great:

Hilsen Kenneth

nølle

Stokerkontrol

Indlæg af nølle » 13 dec 2014 12:21

Det der er problemet er at den på nettet kun viser ca halvdelen af mit forbrug, hvor i mod 3,25 viser rimeligt rigtigt men den vil ikke vise live visning kun det øverste med kedlen og siloen , der der skal komme under er ikke med der står den bare og prøver at vise det

xkfc

Stokerkontrol

Indlæg af xkfc » 13 dec 2014 13:22

Jeg er ikke helt med!
Uanset stokerkontrol/ stokercloud version så bør de vise det samme, det er jo en beregning ud fra de tal som du indsætter i autoberegneren. Hvilken styring har du?
I nogle versioner af stokerkontrol er der en korrektionsfaktor så du kan have et tal som fyret justerer efter og et andet som tank indhold beregnes efter.
Men det bedste er bare at have et tal der passer.


nølle

Stokerkontrol

Indlæg af nølle » 13 dec 2014 13:46

version 6,86

f.eksl viser stokercloud et forbrug på ca 7 kg og stokerrkontrol 3,25 viser ca 21 kg som er mere rigtigt

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Stokerkontrol

Indlæg af HR LUCCA » 13 dec 2014 14:10

Det lyder meget mystisk :roll:


Besvar