Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Salg af energibesparelse ? hvordan fungere det?

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
Rene Laursen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 27
Tilmeldt: 02 dec 2014 13:40
Mit fyr: NIBE/VØLUND Pellux 100 30KW
Areal: 341 + 94 + 151
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Årligt forbrug: 7-8,5 Tons
Geografisk sted: Slagelse

Salg af energibesparelse ? hvordan fungere det?

Indlæg af Rene Laursen » 10 dec 2014 17:01

okey dokey.... så ikke noget med deadline nytår m.m.

ved ikke helt endnu hvad det skal være..... og må indrømme at jeg er ved at blive nørdet ;o) mine tanker går stadig på Baxi TPK24, men ligeledes rigtigt meget nu på RTB's nye model eller Vølunds nye.....

ligesom bilen med klima og alu fælge..... eller skal jeg bare tage Baxien til 25.000 minus tilskud, minus 1 års pillebesparelse, minus hvad det gamle kan indbringe i fyr eller jern og sige, bedre/nyt og billigere til lille byttepris eller hvad? ;o)


nemocharley

Salg af energibesparelse ? hvordan fungere det?

Indlæg af nemocharley » 10 dec 2014 17:05

gode og meget forskellige fyr du nævner, tag også et kig på mgm

nemocharley

Salg af energibesparelse ? hvordan fungere det?

Indlæg af nemocharley » 10 dec 2014 17:23

Baxi tpk er den ældste af de tre, med ikke helt så mange muligheder som pellux 100 - rtb er den nye selvstændige løsning fra NBE og det mest moderne fyr af de tre. De har alle tre ekstern brænder, hvilket mgm med sin 'østriger' opbygning ikke har.

det eneste jeg fortryder med mit pillefyr, er at jeg ikke købte det noget tidligere. Havde jeg smidt en pillebrænder på salamanderen tilbage i 2005 kunne jeg have sparet ca 85k i varmeudgifter......

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Salg af energibesparelse ? hvordan fungere det?

Indlæg af Ugelvig » 10 dec 2014 18:35

Dealine for energibesparelsestilskud er pt. 2020. Det er i hvert tilfælde den deadline Energistyrelsen har sat.
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Salg af energibesparelse ? hvordan fungere det?

Indlæg af triumph » 10 dec 2014 19:09

Rene Laursen skrev:okey dokey.... så ikke noget med deadline nytår m.m.

ved ikke helt endnu hvad det skal være..... og må indrømme at jeg er ved at blive nørdet ;o) mine tanker går stadig på Baxi TPK24, men ligeledes rigtigt meget nu på RTB's nye model eller Vølunds nye.....

ligesom bilen med klima og alu fælge..... eller skal jeg bare tage Baxien til 25.000 minus tilskud, minus 1 års pillebesparelse, minus hvad det gamle kan indbringe i fyr eller jern og sige, bedre/nyt og billigere til lille byttepris eller hvad? ;o)
Hvis jeg skulle vælge mellem tpk og vølund/pellux så røg TPK ud med det samme. TPKén er simpelthen for primitiv. Og Pelluxén har for en gangs skyld den rigtige størrelse til dit forbrug. Brænderen på pelluxén har været lavet i 20 år ++, så den er særdeles gennemprøvet.
Jeg så at en 25 KW MGM koster 35.800. Så vidt jeg kan se, så står en 30 KW RTB til 42.000 og en 17(20 ??) KW til 35.000
Der skal nok klogere hoveder en mig til at vudere om den 17 KW RTB er stor nok til dine 315 m2
Jeg ville 100% kigge på MGMén.
Senest rettet af triumph 10 dec 2014 19:11, rettet i alt 1 gang.


Renevinum
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 602
Tilmeldt: 18 jan 2012 20:34
Mit fyr: Benekov mgm15 fra 2007
Areal: 214m2
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Geografisk sted: 6780 Skærbæk, sønderjylland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Salg af energibesparelse ? hvordan fungere det?

Indlæg af Renevinum » 10 dec 2014 19:10

Rene Laursen skrev:Det lyder godt og nemt.... nu var der en der nævnte at han missede besparelsen, er der kun en periode dette gælder så jeg har travlt eller hvorledes står det til??

Jeg søgte først efter jeg havde købt det "nye" fyr. Og jeg købte det brugt ved en gut i Nordjylland så havde jo heller ingen faktura. Vi lavede en lap papir hvor der stod at jeg havde købt pågældende fyr til de 5000kr og så en dato og begges underskrift.

Men det var stadig ingen problem at få dem til at udregne og udbetale besparelsen.

Alex fs
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 663
Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
Mit fyr: MGM comfort 15
Areal: 164
Brændsel: Træpiller + brændrn
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 25 gange

Salg af energibesparelse ? hvordan fungere det?

Indlæg af Alex fs » 10 dec 2014 19:25

Hej
Jeg har selv lige Været det igennem. Søgte hos energi nord, på agromek.
I min bbr, stod huset til olie opvarmet. Men der blev fyret med træ/koks i en gammel amanda kedel. Hertil var også en løs oliebrænder.

Når bbr stod til olie var tilskuddet omkring 2500. Med fast brændsel var tilskuddet omkring 10.000 kr.
Jeg fik hurtigt ændret min bbr :-)
Grunden hertil er at, med olie, beregnes alle huse under 200 kvm til samme olie forbrug. Uagtet at energi rapporten sagde 6500 liter olie.
Landmand og Jølrøv' af guds nåde

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Salg af energibesparelse ? hvordan fungere det?

Indlæg af Ugelvig » 10 dec 2014 19:49

Det vil altid være det faktiske forbrug, der er relevant. Ikke hvad der står i BBR, da 90% af dem er fulde af fejl...
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

nemocharley

Salg af energibesparelse ? hvordan fungere det?

Indlæg af nemocharley » 10 dec 2014 19:57

Ugelvig skrev:Det vil altid være det faktiske forbrug, der er relevant. Ikke hvad der står i BBR, da 90% af dem er fulde af fejl...
ja og når man prøver på at få dem rettet bliver man syltet frem til næste istid. :)

Alex fs
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 663
Tilmeldt: 18 okt 2013 21:18
Mit fyr: MGM comfort 15
Areal: 164
Brændsel: Træpiller + brændrn
Geografisk sted: Hjørring
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 25 gange

Salg af energibesparelse ? hvordan fungere det?

Indlæg af Alex fs » 10 dec 2014 20:56

Ugelvig skrev:Det vil altid være det faktiske forbrug, der er relevant. Ikke hvad der står i BBR, da 90% af dem er fulde af fejl...
Jeg ved bare olie = 2500 fast brændsel = 10.000

Det tal en bonderøv kan forstå!
nemocharley skrev:
ja og når man prøver på at få dem rettet bliver man syltet frem til næste istid. :)
Det tog Fra fredag til mandag. Indsendte det fredag aften. Det var rettet mandag :-)
Landmand og Jølrøv' af guds nåde


Besvar