Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Dacia i crash-test

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
pendec

Dacia i crash-test

Indlæg af pendec » 04 dec 2014 22:52

[tag]triumph[/tag]
Pointe ikke forstået? Så kører du uden sikkerhedsselen fordi du mener den ikke hjælper dig når du kører galt?
Så er der vist noget jeg har misforstået omkring de seler ;)

Når lampen blinker og du huskes på dette, og du tager den på, så har du lige præcis øget sikkerheden for dig selv.
For lampen alarmerer dig jo kun, når du ikke har taget den på ;) Så....


triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Dacia i crash-test

Indlæg af triumph » 04 dec 2014 22:55

pendec skrev:[tag]triumph[/tag]
Pointe ikke forstået? Så kører du uden sikkerhedsselen fordi du mener den ikke hjælper dig når du kører galt?
Så er der vist noget jeg har misforstået omkring de seler ;)

Når lampen blinker og du huskes på dette, og du tager den på, så har du lige præcis øget sikkerheden for dig selv.
For lampen alarmerer dig jo kun, når du ikke har taget den på ;) Så....
Nej jeg mener bare at hvis man selv husker at tage sikkerhedsselen på, så er selehuskeren jo overflødig, og øger dermed ikke sikkerhedden

pendec

Dacia i crash-test

Indlæg af pendec » 04 dec 2014 23:00

Nahh, pointen er jo at den husker dig på det når du glemmer. Og det kan være rigtig vigtigt 30 sekunder senere.

At nogle ældre modeller så kun har alarm i fører siden, gør at nogle bilister jo snyder system med den højre sele. Ikke så kewl..

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Dacia i crash-test

Indlæg af Zarge » 04 dec 2014 23:04

Min far lærte mig fra jeg var lille at bilen kan ikke starte hvis jeg ikke har sele på BUM!
Den dag i dag føles det stadig direkte ubehageligt at køre uden sele, så det er bare en vane at huske den, det behøver jeg sgu ikke en bil der scorer billige points på et stykke ligegyldigt elektronik til... ;-)

pendec

Dacia i crash-test

Indlæg af pendec » 04 dec 2014 23:11

Zarge skrev:Den dag i dag føles det stadig direkte ubehageligt at køre uden sele,
Helt enig, sådan er der nok en del der har det, præcis som der også er anti-sele folk, som føler deres frihed frarøves.


Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Dacia i crash-test

Indlæg af Zarge » 04 dec 2014 23:17

Korrekt, men hvis man er anti-sele fanatiker, så finder man jo en måde at omgå alarmen på, og så er den stadig ikke til nogen sikkerhed...
Er man bare for doven til at huske den må man ta sig sammen... Det der bekymrer mig er at en bil med lav sikkerhed og sele alarm kan fremstå til at ha samme sikkerhed som en mere sikker model, uden sele alarm... Lidt sat på spidsen naturligvis, men alligevel... ;-)

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Dacia i crash-test

Indlæg af triumph » 04 dec 2014 23:20

pendec skrev:Nahh, pointen er jo at den husker dig på det når du glemmer. Og det kan være rigtig vigtigt 30 sekunder senere.

At nogle ældre modeller så kun har alarm i fører siden, gør at nogle bilister jo snyder system med den højre sele. Ikke så kewl..
Det der var min pointe var bare at når man skal stå og vælge en bil, så gør man det jo ud fra nogle kriterier man selv sætter op. Hvis man altid husker at at tage sele på (det gør jeg, min kone og mine børn) Så er det måske mindre vigtigt om bilen har selehusker.

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Dacia i crash-test

Indlæg af Zarge » 04 dec 2014 23:23

triumph skrev:
Det der var min pointe var bare at når man skal stå og vælge en bil, så gør man det jo ud fra nogle kriterier man selv sætter op. Hvis man altid husker at at tage sele på (det gør jeg, min kone og mine børn) Så er det måske mindre vigtigt om bilen har selehusker.
Men det kan jo desværre være svært at se om den sidste stjerne er pga sele alarm, eller reel sikkerhed... Når man lige hurtigt står og kikker;-)

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Dacia i crash-test

Indlæg af triumph » 04 dec 2014 23:52

ja.
Jeg så også at Suzuki lige havde fået dårlige karakterer. Men den model der var testet var uden en del af det sikkerhedsudstyr den vil blive solgt med i danmark (såsom færre airbags) Derfor er det igen svært at vurdere om det er en usikker bil der sælges i danmark


Besvar