Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
pendec

Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Indlæg af pendec » 03 dec 2014 10:10

Ok, nu fik jeg set de billeder ;) Ikke de bedste men gætteri kan man jo godt ud fra det som ses.

Før jeg fik gulvvarme styring på så var det jo nok som dit, 60grader sendt direkte ud i gulvet, når man tændte eller lukkede for de haner.
Der er så forsøgt at sætte rum temperatur på, så den kun åbner hvis rummet bliver under X grader.

Du har dog ingen gulvvarmestyring udover hver enkelt telestat som der nævnes kører med engen rumtermostat der er ingen central styring på din opsætning her.

Du kan ikke styre temp som Levi skriver på det du har idag, der skal du have en komplet styring som dette

http://www.vvs-eksperten.dk/varme/gulvv ... --max-2bar

Så kan du styre antal grader som sendes ud i gulve


levi

Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Indlæg af levi » 03 dec 2014 10:44

pendec skrev:Ok, nu fik jeg set de billeder ;) Ikke de bedste men gætteri kan man jo godt ud fra det som ses.

Før jeg fik gulvvarme styring på så var det jo nok som dit, 60grader sendt direkte ud i gulvet, når man tændte eller lukkede for de haner.
Der er så forsøgt at sætte rum temperatur på, så den kun åbner hvis rummet bliver under X grader.

Du har dog ingen gulvvarmestyring udover hver enkelt telestat som der nævnes kører med engen rumtermostat der er ingen central styring på din opsætning her.

Du kan ikke styre temp som Levi skriver på det du har idag, der skal du have en komplet styring som dette

http://www.vvs-eksperten.dk/varme/gulvv ... --max-2bar

Så kan du styre antal grader som sendes ud i gulve
Han skal ikke have det sæt du linker til der, - han har jo fordelerrøret - han mangler kun styringen som jeg linkede til.

Nybegynderen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 234
Tilmeldt: 11 sep 2014 22:28
Mit fyr: EkoHeat 15Kw
Areal: 208
Brændsel: Træpiller
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Indlæg af Nybegynderen » 03 dec 2014 12:39

Det er bestemt mystisk... Jeg vedhæfter lige flere billeder om lidt. Alternativt må jeg have fat i den tidligere ejer, hvorfor gulvvarmen ikke virker i de 2 pågældende rum.
Der er mange ting i det hus der er noget sjusk og ikke lavet ordenlig færdigt første gang, som vi så må rette op på.

Så hvis man drejer direkte på de hvide dimser manuelt, så bliver der ikke varmere i de to rum eller? Man skal have sådan et telestat sat på?

Nybegynderen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 234
Tilmeldt: 11 sep 2014 22:28
Mit fyr: EkoHeat 15Kw
Areal: 208
Brændsel: Træpiller
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Indlæg af Nybegynderen » 03 dec 2014 12:49


Nybegynderen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 234
Tilmeldt: 11 sep 2014 22:28
Mit fyr: EkoHeat 15Kw
Areal: 208
Brændsel: Træpiller
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Indlæg af Nybegynderen » 03 dec 2014 12:53

@LEVI.

Kan jeg dreje direkte på de hvide flade og så få 60grader varmt vand ud - og så små justere temperaturen ved at skrue op og ned for flowet?

Skal jeg have fat i den tidligere ejer om hvorfor det sjusk?

Men hvis have termostatet - som hænger i de 2 rum - til at virke (lige nu gør de ikke noget lige meget om jeg skruer op til 30 grader, så skal jeg have sat telestater på de steder der mangler? Hane 2 og 5 i billederne? https://www.dropbox.com/s/0nqmpvmw6tnf9 ... .docx?dl=0

Kan du henvise mig til det korrekte udstyr ? Wirsbo er det nuværende mærke... mener 24 V , men tjekker lige en ekstra gang når hjemme ved skidtet...
Jeg kan ikke lige hitte rundt i hvilket udstyr I mente jeg manglede ud fra de tidligere beskeder :)


TAK! :)


pendec

Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Indlæg af pendec » 03 dec 2014 14:56

levi skrev: Han skal ikke have det sæt du linker til der, - han har jo fordelerrøret - han mangler kun styringen som jeg linkede til.
Han BURDE have det lign. sæt, da han jo gerne vil justere temp på gulvvarme, så der skal vel mere til end bare 2 term's mere for at det er korrekt.

men ja, ellers kan man starte med 2 mere, og fortsætte med 60g+ ud i gennem gulvene, håber det ikke er trægulv lige under der, for det er jo ikke anbefalet.

pendec

Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Indlæg af pendec » 03 dec 2014 14:59

Nybegynderen skrev:Så hvis man drejer direkte på de hvide dimser manuelt, så bliver der ikke varmere i de to rum eller? Man skal have sådan et telestat sat på?
Du burde kunne mærke på røret lige under når du åbner på de hvide haner? Det er som sagt bare din varme direkte fra fyr som smides ud i gulvet. Termostaterne har jo kun til formål at åbne/slukke, så du skal ikke absolut købe dem for at det virker. Det virker når du skruer op for hanerne, gør det ikke så er problemet jo et helt andet sted ;(

Og så må det sgu være koldt i det hus lige nu :evil:

Nybegynderen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 234
Tilmeldt: 11 sep 2014 22:28
Mit fyr: EkoHeat 15Kw
Areal: 208
Brændsel: Træpiller
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Indlæg af Nybegynderen » 03 dec 2014 15:21

Det er kun i 2 rum gulvvarmen ikke virker pga ingen telestat - der er termostat på væggen i rum 1 og gulvtermostat i rum 2.
Så helt frosset ud er vi ikke, men det er ret træls alligevel.

Hvis jeg åbner for de hvide ventiler skal der altså kommer varmt vand ind? Kan man gøre det gradvist så der ikke bliver vildt varmt pludseligt i de 2 rum eller skal det være helt op?

Det er jo en start .... Så må jeg rode i telestat montering senere.
Last edited by 1 on Nybegynderen; edited 3 times in total

pendec

Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Indlæg af pendec » 03 dec 2014 15:27

Nybegynderen skrev:Det er kun i 2 rum gulvvarmen ikke virker pga ingen telestat - der er termostat på væggen i rum 1 og gulvtermostat i rum 2.
Så helt frosset ud er vi ikke, men det er ret træls alligevel.

Hvis jeg åbner for de hvide ventiler skal der altså kommer varmt vand ind? Det er jo en start .... Så må jeg rode i telestat montering senere.
Hmmm...

Når man læser dit første indlæg en gang til, så er det jo ikke de hvide haner som er problemet men dine telestater med rum terms som giver dig 0 varme . Så egentlig burde de hvide være helt ude af billedet og dem skal du slet ikke dreje på for at varme op hvor du har rum termostater.

Så kan spørgsmålet jo være, om de egentlig får strøm, og at de er forbundet modtager vs rumtermostat?
Så årsagen til manglende varme skal du jo ikke finde i en investering men i dem som allerede sidder der.

Mine telestater blinkede pænt når de opdaterede modtager i fyrrum, ser du dette når du går ned på 17grader og op til noget vildt?

Nybegynderen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 234
Tilmeldt: 11 sep 2014 22:28
Mit fyr: EkoHeat 15Kw
Areal: 208
Brændsel: Træpiller
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Indlæg af Nybegynderen » 03 dec 2014 15:31

@Pendec.

Som du kan se på billederne, så er der ikke telestater på udgangen til de 2 rum som gulvvarmen ikke duer i.
Mit spørgsmål her går så på om man kan dreje på de hvide haner med + og - på for at få bare noget varme i første omgang - og om man kan opsætte telestater på de 2 som mangler når der jo er termostater i de to rum


Besvar