Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
11
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Indlæg af Ugelvig »

Når du uploader et billede, så finder vi de rette telestater til dig. Mon ikke Levi har dem på lager et sted? Så er det altså ikke atomfysik at montere dem.
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

pendec

Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Indlæg af pendec »

Nybegynderen skrev:Der er + og - på toppen af de flade manuelt dimser..
Og tæt ved disse sidder en flowmåler (et glas hvor du kan se tal fra 0 til 6) og når du drejer dimser kan du se flowmåler vise at du justerer på flow. Sådan kan du styre varme i et vis omfang men bedst er ens flow på alle flowmålere eller helt slukket.

de elektroniske termostater kan bruges af mange typer, bare du finder ud af om det er 24v el. 220v modeller, og så skal du selvf. have korrekt rumtermostater som fungerer med den modtager du allerede har, og den har nok et navn på fronten?
Nybegynderen
Stoker VI
Stoker VI
9
Indlæg: 234
Tilmeldt: 11 sep 2014 22:28
Mit fyr: EkoHeat 15Kw
Areal: 208
Brændsel: Træpiller
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Indlæg af Nybegynderen »

Jeg fremstår jo som en lallende amatør herinde... 1. gangs husejer i juli og er bestemt ikke håndværkeren. Det er super fedt, at I gider hjælpe. Jeg sætter meget pris på det..! :)

Jeg prøver, at kravle ind at kigge i morgen eftermiddag efter de små glas du omtaler. Jeg tjekker også navne og 24v/220v (hvor findes dette?).
Billeder skulle gerne komme op om lidt hvis det gider virke..
Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
11
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Indlæg af Ugelvig »

Vi er jo alle startet et sted! For 8 år siden, var det mig der var nyslået husejer ;)

Når du kommer med billedet og navn, kan det helt sikkert findes ud fra det, om det er 24 eller 220 V. Har du set et navn på reguleringen i de omtalte værelser? Jeg formoder de er ens i hele huset?
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)
Nybegynderen
Stoker VI
Stoker VI
9
Indlæg: 234
Tilmeldt: 11 sep 2014 22:28
Mit fyr: EkoHeat 15Kw
Areal: 208
Brændsel: Træpiller
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Indlæg af Nybegynderen »

https://docs.google.com/document/d/1R0G ... y5mPo/edit

Billederne --- Kan I se dem? Navn tjekker jeg i morgen (de logerende er gået i seng) og hvor ser jeg om 24 eller 220v? tak for overbærenhed og hjælp!

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
11
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Indlæg af Ugelvig »

Du skal lige offentliggøre billederne. De er ikke frit tilgængelig. Det kan du ikke umiddelbart se på dem. Derudover findes der en "altid lukket" og en "altid åben" version. Så det kan være lidt tricky at finde den rette ved blot at kigge på dem. Derfor skal vi gerne have et billede eller modelnummer.
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)
Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
11
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Indlæg af Ugelvig »

Nu har jeg lige lagt dine billeder op i en Dropbox i stedet, den skulle være tilgængelig for alle med linket:

https://www.dropbox.com/s/6q0cbx2ijdrxd ... r.pdf?dl=0

Har du mulighed for et billede eller to af hele gulvvarmeinstallationen? Kan du tage et mere tydelig billede af telestaten evt. så modelnummer kan ses?
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)
Nybegynderen
Stoker VI
Stoker VI
9
Indlæg: 234
Tilmeldt: 11 sep 2014 22:28
Mit fyr: EkoHeat 15Kw
Areal: 208
Brændsel: Træpiller
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Indlæg af Nybegynderen »

Det arbejder jeg på i morgen :)

Foreløbigt tak - fedt du gider !
Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
11
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Indlæg af Ugelvig »

Ingen årsag! Når forummet vågner i morgen, kan det sagtens være, at oraklerne kan se, hvad vi har med at gøre ;)
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)
levi

Gulvvarmen driller - Hjælp søges

Indlæg af levi »

Nybegynderen skrev:Min gulvvarme driller i to rum - soveværelse og badeværelse/gang.
Der er termostat i begge rum, MEN i bryggerset hvor gulvvarmen er sat op mangler ved røret / hvor slagerne løber i gulvet mangler der ved de to udløb ( eller hvad det hedder ) de hvide telestater med trådløs rumregulering. Det gør der ved de slanger til de andre rum, hvor gulvvarmen virker fint.

Der sidder i stedet to lave hvide "dutter" som manuelt kan drejes.
Der er termostat i begge rum, men der sker ikke noget når man drejer på disse.

Mine to spørgsmål:
1.) Kan man sætte to automatiske telestater op selvom resten af systemet er sat op? Hvis ja, hvordan?
2.) kan man styre gulvvarmen ved at dreje manuelt på de to hvider dimser direkte ved røret, hvor slangerne går til de nævnte rum?

På forhånd tusind tak! :)
1 - Ja det kan man godt - f.eks denne model - http://www.dvcenter.dk/varmesystemer/gu ... ostat.html & denne telestat - http://www.dvcenter.dk/varmesystemer/gu ... -gron.html

2 - Ja du kan styre flowet i gulvvarmen - men ikke temperaturen.

For at være sikker på at telestaten passer på dit fordelerrør skal du måle den indvendige diameter på de hvide plasthåndtag :great:

Det er dog lidt mystisk der sidder rumtermostater i rummene - men der er ikke noget styring til rummene ude på dit fordelerrør..... ?

Besvar