Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pillux 100 med akkumuleringstank

Spørgsmål vedr. Pellux samt det tilbehør der laves til Pellux pillefyret
fyrkat
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 72
Tilmeldt: 09 okt 2012 19:31
Mit fyr: Atmos DC32 Vøllund pillux 100
Areal: 175
Brændsel: Mest gran
Fremviser gerne i postnummer: 6261
Geografisk sted: Bredebro
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 8 gange

Pillux 100 med akkumuleringstank

Indlæg af fyrkat » 19 jan 2013 18:55

Jeg købte et Pillux 100 i efteråret sammen med et Atmoc DC32 brændefyr og en 1500 liters akkumuleringstank, men på grund af den store efterspørgsel fik jeg først Pillux fyret leveret tirsdag i denne uge, i går kom smeden klokken 8,30 jeg havde fået fyret ind i fyrrummet og lavet hul i skorstenen, rørene var ført frem så det var relativ nemt at tilslutte fyret, klokken 11 trykkede jeg på start og fyret har kørt siden uden nogen form for justering.
Jeg har valg at pillefyret skal varme de øverste 3-400 liter op af min 1500 liters akkumuleringstank, når temperaturen i toppen af akkumuleringstanken bliver for lav starter pillefyret automatisk
På denne måde udgår jeg at pillefyret skal gå ned i ydelse, men kan brænde for fuld styrke, indtil de 3-400 liter er varmet op.
Indtil nu kører jeg på drift termostaten, men i den medfølgen manual er der mulighed for at styre temperaturen i akkumuleringstanken ved hjælp af 2 forskellige temperaturer, bund og top af akkumuleringstanken, men indstillingen er inaktiv, det ser ud til at der skal tilkøbes et modul er der nogen der har erfaring med denne mulighed?


nemocharley

Pillux 100 med akkumuleringstank

Indlæg af nemocharley » 19 jan 2013 19:09

Det er et godt setup du har lavet dig der. Har du ringet til Vølund, for lidt vejledning. De plejer at være ret imødekommende. Jeg selv er desværre ikke til megen hjælp, men det er der sikkert andre der er herinde.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Pillux 100 med akkumuleringstank

Indlæg af Tom_AT » 19 jan 2013 23:49

fyrkat skrev:Jeg købte et Pillux 100 i efteråret sammen med et Atmoc DC32 brændefyr og en 1500 liters akkumuleringstank, men på grund af den store efterspørgsel fik jeg først Pillux fyret leveret tirsdag i denne uge, i går kom smeden klokken 8,30 jeg havde fået fyret ind i fyrrummet og lavet hul i skorstenen, rørene var ført frem så det var relativ nemt at tilslutte fyret, klokken 11 trykkede jeg på start og fyret har kørt siden uden nogen form for justering.
Jeg har valg at pillefyret skal varme de øverste 3-400 liter op af min 1500 liters akkumuleringstank, når temperaturen i toppen af akkumuleringstanken bliver for lav starter pillefyret automatisk
På denne måde udgår jeg at pillefyret skal gå ned i ydelse, men kan brænde for fuld styrke, indtil de 3-400 liter er varmet op.
Indtil nu kører jeg på drift termostaten, men i den medfølgen manual er der mulighed for at styre temperaturen i akkumuleringstanken ved hjælp af 2 forskellige temperaturer, bund og top af akkumuleringstanken, men indstillingen er inaktiv, det ser ud til at der skal tilkøbes et modul er der nogen der har erfaring med denne mulighed?
Jeg tænker lige en anden tanke.
Hvorfor så bette en akkutank til sådan en fin kedel ?
Jeg ville uden tøven gå op i dobbelt størrelse akkumulering.

Brugeravatar
bobzinen
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 278
Tilmeldt: 25 sep 2012 21:09
Mit fyr: Pellux 100 m iltstyring
Areal: 205 kvm + 30 kvm r
Brændsel: Piller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 6310
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 6310 Broager Downtown Sønderjylland
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 2 gange

Pillux 100 med akkumuleringstank

Indlæg af bobzinen » 19 jan 2013 23:59

fyrkat skrev:Jeg købte et Pillux 100 i efteråret sammen med et Atmoc DC32 brændefyr og en 1500 liters akkumuleringstank, men på grund af den store efterspørgsel fik jeg først Pillux fyret leveret tirsdag i denne uge, i går kom smeden klokken 8,30 jeg havde fået fyret ind i fyrrummet og lavet hul i skorstenen, rørene var ført frem så det var relativ nemt at tilslutte fyret, klokken 11 trykkede jeg på start og fyret har kørt siden uden nogen form for justering.
Jeg har valg at pillefyret skal varme de øverste 3-400 liter op af min 1500 liters akkumuleringstank, når temperaturen i toppen af akkumuleringstanken bliver for lav starter pillefyret automatisk
På denne måde udgår jeg at pillefyret skal gå ned i ydelse, men kan brænde for fuld styrke, indtil de 3-400 liter er varmet op.
Indtil nu kører jeg på drift termostaten, men i den medfølgen manual er der mulighed for at styre temperaturen i akkumuleringstanken ved hjælp af 2 forskellige temperaturer, bund og top af akkumuleringstanken, men indstillingen er inaktiv, det ser ud til at der skal tilkøbes et modul er der nogen der har erfaring med denne mulighed?
Ja der skal tilkøbes modul til styring af din akkutank selve tilslutning er uhyre simpel men man skal altså lige ud og finde omkring 3 kilo :shock: hvis ikke mere
To forgive the Terrorists is up to God
But to send them to him is up to me
Vladimir Putin

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Pillux 100 med akkumuleringstank

Indlæg af Tom_AT » 20 jan 2013 00:37

Havde jeg slet ikke set i den lange smøre ;)

Men Ja, der skal selvfølgelig en termovar på. Eller lignende :)


Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Pillux 100 med akkumuleringstank

Indlæg af Ugelvig » 02 dec 2014 22:13

Ja, undskyld for at bringe sådan en ældre tråd op igen (og uden at tilføje noget nyt)! Jeg har slet ikke set den, men så lige dit diagram i en anden tråd. Jeg er simpelthen nød til at se denne installation og da du nu er i Brede, ca. 2 træskolængder fra Kloster, hvor jeg ofte komme er det jo ingen sag.

Hvad siger du Fyrkat, viser du dyret frem? :)
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

nemocharley

Pillux 100 med akkumuleringstank

Indlæg af nemocharley » 02 dec 2014 22:17

kunne der tages billeder og smides op på forum ved samme lejlighed ville jeg være meget taknemmelig -

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

Pillux 100 med akkumuleringstank

Indlæg af Ugelvig » 02 dec 2014 22:22

Naturligvis Nemo! Det er jo noget af det ypperste den gode Fyrkat har præsteret her!
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

fyrkat
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 72
Tilmeldt: 09 okt 2012 19:31
Mit fyr: Atmos DC32 Vøllund pillux 100
Areal: 175
Brændsel: Mest gran
Fremviser gerne i postnummer: 6261
Geografisk sted: Bredebro
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 8 gange

Pillux 100 med akkumuleringstank

Indlæg af fyrkat » 03 dec 2014 16:59

Alle som har lyst til at se min installation skal være hjertelig velkommen.
Jeg træffes på 27630775
Jeg har en gang prøvet at lægge billeder ind, men de fylder for meget, hvad gør jeg for at løse
det problem?

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Pillux 100 med akkumuleringstank

Indlæg af Tom_AT » 03 dec 2014 17:13

upload dem til fx www.peecee.dk og smid link ind her.


Besvar