Huller i sneglerør

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Brugeravatar
jensolav
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 438
Tilmeldt: 18 mar 2012 19:05
Mit fyr: Scotte på BlackStar 16kw
Areal: 96
Brændsel: Træpiller 8 mm Velux
Fremviser gerne i postnummer: 9382
Dagligt forbrug: 4-8 kg sommer
Årligt forbrug: 4000 kg
Geografisk sted: Vildmosen Nordjylland

Huller i sneglerør

Indlæg af jensolav »

egmadsen skrev:Jeg har ingen problemer med det støv som er i Velux pillerne. nu har jeg tømt en 500 ltrs tankog er igang med den anden tankfuld og det kører bare derudaf. Som Nemocharlie skriver så da man brugte Grenii havde man problemer, næsten mareridt om natten :) .. Det var nogle l.... piller. Jeg bruger ikke olie til Velux pillerne men til Greenii var jeg nødt til det. og askekage problemerne er forsvundet efter jeg er startet med at bruge Velux.
Der er heller ikke som sådan støv i min silo men der kommer støv med frem og det var så noget med statisk elektricitet, det ved jeg så ikke noget om men statisk el optræder mange steder og det suger vel så støvet med frem, jeg var inde på at min snegl knuser pillerne og det er faktisk stadig min opfattelse, men nu ser vi, jeg kører pt med mine Samba piller og derfor tåler jeg så støvet, her til morgen havde jeg så pludselig varm skakt, der skulle være ca 4 kg piller i silo ( beregnet tømning, der skal renses)
men de sidste piller falder ikke ned pga kanten i bunden, ja der er mange problemer men det er sku udfordringerne der gør det sjovt at være " Pille - misbruger"
Glad amatørfyrbøder hos Møllehuset, på Stenisenge
Ingen røg fra toppen,`ingen varme i kroppen
Hus 94 kvm- radiatorer-Scotte 16kw - Kedel: Blackstar Semirens- Styringsver 7,515
Iltstyring- NEJ - Vbb Prioritet -NEJ - Trækstabilisator -NEJ
Online: http://stokercloud.dk/dev/stenisengevej.html

nemocharley

Huller i sneglerør

Indlæg af nemocharley »

mine problemer bestod i lidt slagger og ekstra store askekager - ikke noget særligt, det krævede bare lidt ekstra rengøring. Og da jeg til samme pris kunne få velux og mere end halvere det antal af gange jeg skulle stå og rense brænder og de vandrette røgrør, så var der ikke så meget at tænke på.

Men det lyder til at Egmadsen fik fat i en værre sending end mig.
Brugeravatar
jensolav
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 438
Tilmeldt: 18 mar 2012 19:05
Mit fyr: Scotte på BlackStar 16kw
Areal: 96
Brændsel: Træpiller 8 mm Velux
Fremviser gerne i postnummer: 9382
Dagligt forbrug: 4-8 kg sommer
Årligt forbrug: 4000 kg
Geografisk sted: Vildmosen Nordjylland

Huller i sneglerør

Indlæg af jensolav »

nemocharley skrev:mine problemer bestod i lidt slagger og ekstra store askekager - ikke noget særligt, det krævede bare lidt ekstra rengøring. Og da jeg til samme pris kunne få velux og mere end halvere det antal af gange jeg skulle stå og rense brænder og de vandrette røgrør, så var der ikke så meget at tænke på.

Men det lyder til at Egmadsen fik fat i en værre sending end mig.
Nu tror jeg der er styr på støvet efter jeg har boret de 5 huller er der faktisk ikke støv i røret heller ikke selvom jeg pt kører mine sambapiller , Det er Bår dejli icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
Glad amatørfyrbøder hos Møllehuset, på Stenisenge
Ingen røg fra toppen,`ingen varme i kroppen
Hus 94 kvm- radiatorer-Scotte 16kw - Kedel: Blackstar Semirens- Styringsver 7,515
Iltstyring- NEJ - Vbb Prioritet -NEJ - Trækstabilisator -NEJ
Online: http://stokercloud.dk/dev/stenisengevej.html
nemocharley

Huller i sneglerør

Indlæg af nemocharley »

det var da dejligt - og godt at kunne få det futtet af, man nu engang har betalt for :)
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Huller i sneglerør

Indlæg af Landlyst »

Hmm nu har jeg kørt 6 tons greenii igennem uden at gøre noget rent og den var næsten tom den anden dag og den tager altså den hele med op....

Og Nemo var det ikke lidt selv modsigende?
godt at kunne få det futtet af, man nu engang har betalt fo
:shock: 8)

nemocharley

Huller i sneglerør

Indlæg af nemocharley »

hvordan selvmodsigende?
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Huller i sneglerør

Indlæg af Landlyst »

nemocharley skrev:hvordan selvmodsigende?
Handler denne tråd netop om IKKE at brænde alt det af man har købt? icon_cheesygrin.gif
nemocharley

Huller i sneglerør

Indlæg af nemocharley »

haha jo - jeg tænkte bare helt lavpraktisk at hvis man nu alligevel havde købt dem, så kunne man jo ligeså godt få dem brugt, nu hvor man havde fundet en løsning på det.

jeg solgte jo heller ikke mine greenii videre til min stokernabo - de blev futtet af, selvom velux stod og ventede. Jeg ved så ikke om det betyder at jensolav vil købe sambapiller igen, nu hvor han har fundet en løsning.
Brugeravatar
jensolav
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 438
Tilmeldt: 18 mar 2012 19:05
Mit fyr: Scotte på BlackStar 16kw
Areal: 96
Brændsel: Træpiller 8 mm Velux
Fremviser gerne i postnummer: 9382
Dagligt forbrug: 4-8 kg sommer
Årligt forbrug: 4000 kg
Geografisk sted: Vildmosen Nordjylland

Huller i sneglerør

Indlæg af jensolav »

nemocharley skrev:haha jo - jeg tænkte bare helt lavpraktisk at hvis man nu alligevel havde købt dem, så kunne man jo ligeså godt få dem brugt, nu hvor man havde fundet en løsning på det.

jeg solgte jo heller ikke mine greenii videre til min stokernabo - de blev futtet af, selvom velux stod og ventede. Jeg ved så ikke om det betyder at jensolav vil købe sambapiller igen, nu hvor han har fundet en løsning.
Det vil han, jens så ikke, både pga kvalitet men i særdeleshed pga. den uovertrufne arrogante holdning hos leverandøren til god kundeservice og når jeg taler leverandør så mener jeg både den lokale som solgte pillerne men også importfirmaet, men den historie har jeg fortalt, nu er vi videre og som sagt med de 5 huller i røret der kører det bare derud af, eneste problem er at pillerne ikke falder ned når der er ca 4-6 kg tilbage og det snyder lidt når man kører i bund for evt rengøring

God dag derude og husk
" Ingen røg fra toppen,`ingen varme i kroppen"
Glad amatørfyrbøder hos Møllehuset, på Stenisenge
Ingen røg fra toppen,`ingen varme i kroppen
Hus 94 kvm- radiatorer-Scotte 16kw - Kedel: Blackstar Semirens- Styringsver 7,515
Iltstyring- NEJ - Vbb Prioritet -NEJ - Trækstabilisator -NEJ
Online: http://stokercloud.dk/dev/stenisengevej.html
nemocharley

Huller i sneglerør

Indlæg af nemocharley »

den var god jens - den vil jeg huske :)

mht til støvsugning af magasin, så gør jeg lige som triumph - mit magasin får ikke lov til at løbe tør (det kan lortet så heller ikke pga en retarderet konstruktion har jeg altid 7-8kg piller tilbage, som sneglen ikke kan få fat i.)

Besvar