Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af triumph » 29 nov 2014 13:08

Jeg har en gammel snegl der tilfældigvis stod med hætten til motoren taget af, og ventede på at blive smidt ud.
Der er overhovedet ikke trukket jord med. på det 3 polede stik indvendigt i huset er jord ikke forbundet


nemocharley

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af nemocharley » 29 nov 2014 14:06

okay - ja de må jo bedst selv vide, hvordan de får budskabet ud til scotte-ejerne.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af triumph » 29 nov 2014 14:26

nemocharley skrev:okay - ja de må jo bedst selv vide, hvordan de får budskabet ud til scotte-ejerne.
formodentlig en 2 spaltet annonce i kristeligt dagblad, mellem begagravelsesannocerne :wink: icon_cheesygrin.gif

nemocharley

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af nemocharley » 29 nov 2014 14:27

de har sgu ikke nok læsere :)

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5479
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 405 gange
Modtaget likes: 423 gange

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af triumph » 29 nov 2014 14:45

nemlig......


nemocharley

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af nemocharley » 29 nov 2014 14:51

ahh skarpt og spydigt :)

jeg fangede den ikke lige først :)

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af lamborg » 29 nov 2014 19:44

Jeg vel i grunden godt rose NBE lidt for at tage fat i sagen hurtigt og effektivt . Og uden nogen som helst forsøg på bortforklaringer og halen ting i langdrag som det er set ved feks div fejl på bilmærker.
Nu køre der nogen bem om at alle jo burde vide osv og at NBE måske osv ..
Hvordan NBE har tænkt sig at få fat i de kunder der ikke er på forum er vel os uvedkommene eller hvad.. Og når de skriver at de informere deres leverandører så er det vel bare en information og igen i grund er os fuldstændigt uvedkommende..
Jeg havde på et tidspunkt en 307 brandbil og der måtte jeg da selv finde ud af at firmaet ville gøre noget ved sagen .. Ok de sikre den så det ikke skete med min bil men jeg måtte da kører bilen ind til dem og pænt vente 1 time (uden de gav en kop kaffe) på at den blev klar..
Og så tænkte jeg på Ulriks beskrivelse af at han fik et voldsom stød og nogen har måske siddet og tænkt , ja ja du fik et stød.. Men det stød kan sagtens føle meget mere mega ubehageligt end normalt da han jo nok samtidig aflader kondensatoren og det ved jeg fra min montør tid at det skal man lade være med :-) Det gør nassss..
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Perschultz2
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 86
Tilmeldt: 18 jun 2012 17:32
Mit fyr: Scotte 10kw
Areal: 180
Brændsel: Presset trævare
Fremviser gerne i postnummer: 2640
Dagligt forbrug: 25
Årligt forbrug: 4,1 ton
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af Perschultz2 » 29 nov 2014 21:51

lamborg skrev:Jeg vel i grunden godt rose NBE lidt for at tage fat i sagen hurtigt og effektivt . Og uden nogen som helst forsøg på bortforklaringer...
Det har du ret i Lamborg, der er ingen bortforklaringer. Der er nu ej heller nogen forklaring på noget som helst..

Det er da ufatteligt at det kan lade sig gøre at levere en vare med så elementær og åbenlys sikkerhedsmæssig brist. !
At forsøge at afbøde en telefonisk reklamation om en fejl på produktet der er uforsvarlig, ulovlig og dårligt håndværk ved at tilbyde en "gør det selv løsning" med at ville fremsende et stykke ledning og en samlemuffe er dælen sparkemig uprofessionelt.
(Det er mangel på fornemmelse for simpel krisehåndtering)

En proff modtager af budskabet om en så grel fejl, og som er noget der kan rejse en "shitstorm" mod virksomhedens omdømme og potentielt koste voldsomt i renomé, vil løse problemet her og nu.

- Kontakte nærmeste forhandler der straks kører ud og retter fejlen, og som samtidigt lægger den største chokoladefrø der findes som undskyldning.
- Checke op på lageret om fejlen er at finde i eksisterende varer.
- Checke den kvalitetsansvarlige om det er noget der er på indgangskontrol listen som stikprøvekontrol. Hvis nej, riv hovedet af ham.
- Ringe til Kina og check deres udgangskontrol, samt gøre dem klar over at de kommer til at betale kassen for fejlretning på eksisterende anlæg.
- Alle der har afleveret CO2 aftaler kan kontaktes med det samme.
- Nyhedsbreve til forhandlere og noget på NBE hjemmeside? (Er ikke en garanti for at alle ejere kontaktes eller kigger på hjemmeside)
- Forhandlere har helt sikkert lister over købere. Liste samkøres med liste over allerede kontaktede ejere.
- NBE kontakter alle ejere om sikkerhedsbristen (Mgl. jordforbindelse/uisoleret ledning) og beder dem registrere at de stadig er ejer af fyret via nettet, samt afkrydse dato for besøg fra forhandler. Alternativt skal kunden kunne foretage opkald til et tlf. nummer og registrere sig.
- Forhandlere tager områdevist rundt og retter problemet. Husk ekstra dele og udstyr - muligt mersalg.


Som andre måske gør, så undrer jeg mig voldsomt over at der ikke er nogen hos NBE der har haft låget af en snegl og konstateret at der ikke er jord, og/eller der er uisolerede strømførende ledninger i metalkassen gennem adskillige år.
Det er såmænd også mærkeligt at ingen gennem flere år på diverse foraer har øffet om deres opdagelse..

Er der nogen der har en korrekt monteret jord ab fabrik?
Skal man videresælge udstyr fra et billigt producerende land som Kina, eller hvor sneglen nu kommer fra, så skal man dælme huske at mindske intervallet på stikprøve kontrollen. (hvis der er nogen indgangskontrol)

Så er der de der Hr og fru Jensen, - dem alle kender der ikke selv kan noget. Kan man stole på at de kan begynde at skille en hætte på en snegl uden at skære armen af sig selv? Jeg tvivler. Det bør være op til den enkelte om de vil påtage sig evt. udbedring selv, eller lade en forhandler håndtere kontrol og evt. rettelse u/b.

Og jo, jeg er stadig en glad ejer af et Scottefyr som har sparet mig for pænt mange penge, men det er sgu noget sjask at levere noget som kan give mig et los i nervesystemet. Den holder ikke.

Hilsener, Per
( Ingen jord, uisoleret ledning.)

Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 957
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af martin_b » 29 nov 2014 22:07

Perschultz2 skrev: Er der nogen der har en korrekt monteret jord ab fabrik?
Ifølge eget udsagn har brugeren MHES (manden med enorm indsigt i NBEs pillefyr, men som er en privatperson, og som er indehaver af siden http://www.mhes.dk) ovre på StokerForum.dk både på sit nye RTB og på et ældre Scotte-fyr haft BÅDE korrekt monteret jord OG en samling, der er lavet med en rigtig samlemuffe. Det siger han altså. Om det passer skal jeg ikke kunne sige.

PS. der er heller ingen jord på min eksterne snegl, og samlingen med kondensatoren er også lavet med kabelsko og ikke samlemuffe.
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af Grevens » 29 nov 2014 23:57

- faen heller ... mit hus er født uden jord ... og nej ... i en alder af 47 år er jeg ikke vidende om at jeg selv skal montere jord på mine indkøbte hårde hvidevare ... de bliver solgt i danmark ... ergo er de godkendte til denmark ... end story ...
...


Besvar