Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Skoda Fabia 1.2 TSI. 105ps

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Skoda Fabia 1.2 TSI. 105ps

Indlæg af Zarge » 24 nov 2014 16:06

Bigfoot skrev:
Vær nu lidt jyde, og kræv at du får vinterdæk med i handelen..... det havde jeg gjort.
Bare rolig Big, der skal nok gå jyde i den;-)
Men dem jeg har blev skiftet sidste vinter, og har kun kørt et par tusinde, så kunne det jo være sjovere at få noget andet forhandlet med i stedet... ;-)


Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Skoda Fabia 1.2 TSI. 105ps

Indlæg af Zarge » 24 nov 2014 16:08

Brandsen skrev:Halløj i forum,

@Zarge, du kan finde alle hjul data her : http://hjuldata.dk/soeg-data.html
Takker det kikker jeg lidt på:-)

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Skoda Fabia 1.2 TSI. 105ps

Indlæg af Zarge » 24 nov 2014 16:11

HR LUCCA skrev:
Når du køre Renault skal du da også se på en http://www.dacia.dk/biler/logan-mcv/ det må være danmarks billigste stationscar , jeg er ejer af en 0.9 Tce 90 hk , 20 km l på benzin , min går 18,6 km ved blandet kørsel , og så er den billig "vægtafgift" 540 kr om året og forsikring 2250 kr med en alka box monteret , undervogn , motor/gearkasse mm er Renault stumper , op til 5 års garanti , jeg er glad for min ,og fortryder ikke købet . :wink:
Har været forbi og kikke på en.... Må indrømme jeg blev positiv overrasket, meeeen alligevel... Den er altså lavet lige billig nok,... Finish etc tror jeg ikke jeg vil blive tilfreds med i længden;-)

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Skoda Fabia 1.2 TSI. 105ps

Indlæg af Zarge » 24 nov 2014 16:17

Argh Centerhul er 3.,4 mm stører på forden, ellers er de identiske hvis man skal tro hjuldata.dk... :-S

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Skoda Fabia 1.2 TSI. 105ps

Indlæg af HR LUCCA » 24 nov 2014 16:33

Zarge skrev:
Har været forbi og kikke på en.... Må indrømme jeg blev positiv overrasket, meeeen alligevel... Den er altså lavet lige billig nok,... Finish etc tror jeg ikke jeg vil blive tilfreds med i længden;-)
Det er der for den er billig , der er sparet på fint indtræk mm , men der er fint udsyr i min , hvilken andre mærker kan man feks få læder stue for 6000 kr icon_cheesygrin.gif


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Skoda Fabia 1.2 TSI. 105ps

Indlæg af HR LUCCA » 24 nov 2014 16:46

:wink:
Tom_AT skrev:

"undervogn , motor/gearkasse mm er Renault stumper " Er det er kvalitetsstempel? :P 8)

Ja det er ikke dårligere ind alt det andet den findes på makedet , du er vist ikke klar over mange at de forskellige bil mærker er meget ens i reservedele , du kan feks finde den samme motor i en Opel,Renault , Nissan , Dasia mm , mange bilforbrikker køber feks deres motore på en farbrik , de laver dem ikke selv , og det gælder også mange andre dele :wink:

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Skoda Fabia 1.2 TSI. 105ps

Indlæg af Tom_AT » 24 nov 2014 17:03

HR LUCCA skrev::wink:


Ja det er ikke dårligere ind alt det andet den findes på makedet , du er vist ikke klar over mange at de forskellige bil mærker er meget ens i reservedele , du kan feks finde den samme motor i en Opel,Renault , Nissan , Dasia mm , mange bilforbrikker køber feks deres motore på en farbrik , de laver dem ikke selv , og det gælder også mange andre dele :wink:
Jotak, jeg er skam fint klar over at Renault og Nissan deler mange stumper.
Men jeg tvivler ret kraftigt på at man finde Renault stumper i en Opel, da Opel er ejet af GM. Eneste Opel har haft at gøre med Renault er en varebil 100% produceret af Renault.

Man finder jo også PSA diesel i Peogeut, Citroen, Ford, Volvo osv.

Og hvad produktion af motorer angår så laves de selvfølgelig på en fabrik, hvor ellers :-P
Og ja disse fabrikker ejes af de forskellige bilproducenter. Fx Renault, Ford, PSA osv.

Og jo, der er nu engang forskel på motorer.
Ved ikke om man kan kalde den famøse 1.6 turbo diesel fra PSA for fejl-behæftet. Hvis folk følger servicebogen er der jo intet i vejen med den.

Værre er det gået med motorer og gearkasser fra VW med knastkæder der bliver for lange og DSG gear der laver vrøvl. Så en motor er ikke bare en motor.

nemocharley

Skoda Fabia 1.2 TSI. 105ps

Indlæg af nemocharley » 24 nov 2014 17:08

renaults 1.5l diesel får nu ellers megen ros

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Skoda Fabia 1.2 TSI. 105ps

Indlæg af Tom_AT » 24 nov 2014 17:14

nemocharley skrev:renaults 1.5l diesel får nu ellers megen ros
Det var nu også bare for at drille før :)

Eneste Renault diesel jeg hører skidt om er den 2.5 dCI der ligger i bla Nissan Navara.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 200 gange

Skoda Fabia 1.2 TSI. 105ps

Indlæg af Bigfoot » 24 nov 2014 17:36

Tom_AT skrev:
Jotak, jeg er skam fint klar over at Renault og Nissan deler mange stumper.
Men jeg tvivler ret kraftigt på at man finde Renault stumper i en Opel, da Opel er ejet af GM. Eneste Opel har haft at gøre med Renault er en varebil 100% produceret af Renault.

Man finder jo også PSA diesel i Peogeut, Citroen, Ford, Volvo osv.

Og hvad produktion af motorer angår så laves de selvfølgelig på en fabrik, hvor ellers :-P
Og ja disse fabrikker ejes af de forskellige bilproducenter. Fx Renault, Ford, PSA osv.

Og jo, der er nu engang forskel på motorer.
Ved ikke om man kan kalde den famøse 1.6 turbo diesel fra PSA for fejl-behæftet. Hvis folk følger servicebogen er der jo intet i vejen med den.

Værre er det gået med motorer og gearkasser fra VW med knastkæder der bliver for lange og DSG gear der laver vrøvl. Så en motor er ikke bare en motor.
tjah opel i dag, de diesel motorer er produceret af Fiat, de elektriske komponenter er købt på alskens markeder, så det er en stor blandet landhandel.

Volvo's 5 cylindrede turbomotor fra 850eren og deropaf, den går jo også igen, både i VW Sharan, VW Transporter, Ford Focus RS... men 100% lavet af volvo.

PSA motoren, især den 1.6'er, er jo nok en af de motorer som går mest igen over en stor række mærker, og ja, den er godt nok blevet nærmest myteomtalt, for at holde af helvede til, men som du selv siger, er service overholdt, holder motoren også.
Det samme er gældende for VW, holder man sine service, så holder en DSG gearkasse også 700.000 km. Alle deres fejl, har vist sig at melde tilbage på dårlig service, hvor kunder stor og klager deres store nød, om at kulancedækning ikke gælder dem, fordi deres service er lavet udenbys. Jamen sådan er kulanceordningen. Garanti er nu en ting, kulance er den du betaler dit service for. :great:

Desuden har vi en kørende vognpark herhjemme, hvor 99% af ejerne stoler blindt på elektronikken, altså hvis lampen ikke lyser for fejl, så fejler bilen altså ikke noget. Det har jeg oplevet et utal af gange.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.


Besvar