Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

pilleforbrug

Spørgsmål vedr. Woody samt det tilbehør der laves til Woody pillefyret
fyrrummet
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22 nov 2014 04:16

pilleforbrug

Indlæg af fyrrummet » 22 nov 2014 04:40

hey..
jeg har et meget stort forbrug af træpiller og har været på alle mulige websites men lige lidt hjælper mine indstillinger...
jeg har tilkoblet mit fyr til interface. men lige pludselig vil den ikke åbne programmet den skriver at det allerede er åben skal jeg afindstallere programmet og så indstallere det igen eller er det fordi min prøveperiode er brugt...?
men hvis der er en i horsens området der har lyst til at komme og kigge på det kunne det være nr. 1 pils er der nok af.. icon_cheesygrin.gif


dannidines

pilleforbrug

Indlæg af dannidines » 22 nov 2014 07:30

Hejsa og velkommen til.

Hvilket interface er der tale om, stokerkontrol eller?

Hvad er dit pilleforbrug/døgn?
Hvor stort er dit hus, hvor gammelt er det, hvilken størrelse brænder på hvilken kedel samt har du trækstabilisator? Osv.. Start med at udfylde profilen, så kommer hjælpen :)

xkfc

pilleforbrug

Indlæg af xkfc » 22 nov 2014 07:48

Du kan trykke ctrl-alt-del samtidig og vælge joblisten, her kan du lukke kørende programmer, og så starte forfra, men en genstart af computeren burde også kunne gøre det.

Hvis du kun har en prøveversion af et interface, så er det vel forventelig at det stopper på et tidspunkt. :oops:
Du burde også oplyse hvilket interface du har! det er nemmere at komme med svar hvis man ved hvad man snakker om icon_cheesygrin.gif

Du kan ikke ændre på pilleforbruget via fyret, det eneste du kan gøre er at sørge for at trækstabilisatoren virker, og at fyret kører perfekt ved 10-50-100%
For så at spare piller kan man sænke temperaturen i huset, slukke i rum der ikke bliver brugt, eller efterisolere.
Det er svært at komme med forslag inden man kender forbruget, husets alder, opbygning, isolering, m2, antal badende, kort sagt alle faktorer der påvirker forbruget.

Hilsen Kenneth

fyrrummet
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22 nov 2014 04:16

pilleforbrug

Indlæg af fyrrummet » 22 nov 2014 10:07

lidt info

fyret er et 20kw woody bs 30 kedel og nbe brænder.. når jeg starter styring skriver den V.6.67 20kw 40 35 60

der er monteret trækstabilisator. dog lidt itvivl om den funker som den skal...

huset 150m3 er renoveret i 90érne 200mm på loft og 150 i væg
gildesal 75m3 er ikke hulmur isoleret dog nyrere vinduer
1. sal 75m3 200mm loft 150mm væg

fyret bliver kun brugt til opvarmning... badevand er på el....

jeg har et forbrug på 50kg i døgnet og med det lune vejr vi har nu mener jeg det er for meget... mener jeg plajer at bruge ca. 25-30 kg når det er frostvejr

jeg skal nok se om jeg kan få det stokerkontrol (Cloud) til at virke så i kan få nogle grafer at kigge på

skriv hvis der er noget info der mangler :great:

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 233 gange

pilleforbrug

Indlæg af Hjemme teori » 22 nov 2014 10:17

Kiloene - Er det det du fylder på eller det styringen skriver?
Har du kontrolleret med en 6 min vejning?
Er kedlen sort indvendig? (Risiko for meget stort forbrug)
Er kedlen hvid indvendig? (Risiko for rimeligt stort forbrug)
Har du røgtemperatur føler? og hvad siger den?
Mvh. Sophus


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

pilleforbrug

Indlæg af pille bruger » 22 nov 2014 11:32

fyrrummet skrev:lidt info

fyret er et 20kw woody bs 30 kedel og nbe brænder.. når jeg starter styring skriver den V.6.67 20kw 40 35 60

der er monteret trækstabilisator. dog lidt itvivl om den funker som den skal...

huset 150m3 er renoveret i 90érne 200mm på loft og 150 i væg
gildesal 75m3 er ikke hulmur isoleret dog nyrere vinduer
1. sal 75m3 200mm loft 150mm væg

fyret bliver kun brugt til opvarmning... badevand er på el....

jeg har et forbrug på 50kg i døgnet og med det lune vejr vi har nu mener jeg det er for meget... mener jeg plajer at bruge ca. 25-30 kg når det er frostvejr

jeg skal nok se om jeg kan få det stokerkontrol (Cloud) til at virke så i kan få nogle grafer at kigge på

skriv hvis der er noget info der mangler :great:
Dine blæser tal er forkerte.
Hvilken blæser har du ?
Er der rensemekanik i kedlen ?
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

xkfc

pilleforbrug

Indlæg af xkfc » 22 nov 2014 13:25

40 35 60
Blæsertallene burde være rimelige liniære, derfor er 35 som midt blæser usansynlig, men det burde være meget synlig når fyret justeres 10-50-100%
Ud fra dine blæsertal går jeg ud fra at din blæser er af typen EBM85, i stedet for midt 35, burde det være omkring 50.

Hvis du normalt max bruger 25-30kg så må askeskuffen være overfyldt med uforbrændte piller, eller ilden er næsten gået ud og brænderen hvæser, er meget mager og alt energien ryger op i skorstenen.

Hvis den brænder bare nogenlunde fornuftigt kunne man forestille sig at du har de 50kg forbrug i styringens tal, men ikke i virkeligheden.

Hvem pokker har da også anbefalet dig det store fyr :shock: 10kW havde umiddelbart passet, også set i lyset af at du normalt bruger 25-30kg. Vi har 276m2 i et plan og bruger omkring 50kg de aller koldeste dage, og 16kW er rigeligt.

Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

pilleforbrug

Indlæg af Landlyst » 22 nov 2014 19:53

Det her blæsevejr trækker altså også mere varme ud en stille minus 20grader..... Ligger selv lige under de 30kg...

fyrrummet
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22 nov 2014 04:16

pilleforbrug

Indlæg af fyrrummet » 23 nov 2014 02:56

xkfc skrev:40 35 60
Blæsertallene burde være rimelige liniære, derfor er 35 som midt blæser usansynlig, men det burde være meget synlig når fyret justeres 10-50-100%
Ud fra dine blæsertal går jeg ud fra at din blæser er af typen EBM85, i stedet for midt 35, burde det være omkring 50.

Hvis du normalt max bruger 25-30kg så må askeskuffen være overfyldt med uforbrændte piller, eller ilden er næsten gået ud og brænderen hvæser, er meget mager og alt energien ryger op i skorstenen.

Hvis den brænder bare nogenlunde fornuftigt kunne man forestille sig at du har de 50kg forbrug i styringens tal, men ikke i virkeligheden.

Hvem pokker har da også anbefalet dig det store fyr :shock: 10kW havde umiddelbart passet, også set i lyset af at du normalt bruger 25-30kg. Vi har 276m2 i et plan og bruger omkring 50kg de aller koldeste dage, og 16kW er rigeligt.

jeg har købt igemmen Q-pro.. det stod et 29kw twin-head da jeg overtog gården så han anbefalede dette..

jeg fyldte 3 sække 16kg på og de var væk dagen efter... min blæser er en sort metal hvis det hjælper.. :roll:

kan det have noget at gøre med at min cirkulationspumpe køre for hurtig.. jeg har idag efterisoleret de steder som manglede :P

lige et sprøgsmål til kan jeg hvis jeg vil måle retur,bare bruge en temp-sensor klisrtet på røret og så tilslut den styrring

fyrrummet
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22 nov 2014 04:16

pilleforbrug

Indlæg af fyrrummet » 23 nov 2014 02:59

Hjemme teori skrev:Kiloene - Er det det du fylder på eller det styringen skriver?
Har du kontrolleret med en 6 min vejning?
Er kedlen sort indvendig? (Risiko for meget stort forbrug)
Er kedlen hvid indvendig? (Risiko for rimeligt stort forbrug)
Har du røgtemperatur føler? og hvad siger den?

ja det har jeg

har ingen røgtemp. hvor vigtig er den


Besvar