Hjælp til nybegynder med 10 kw Blackstar

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
rmautosport
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 27
Tilmeldt: 03 nov 2014 19:25

Hjælp til nybegynder med 10 kw Blackstar

Indlæg af rmautosport »

Hej Alle jeg laver den her tråd da den anden jeg havde med displayet på hovedet havde dårlig overskrift og blev lidt blandet.
Mit problem er således. Jeg har købt et 10 kw scotte/woody blackstar mini combi. der sidder ny type lux sensor i bagenten mellem print og motor.
jeg startede fyret op for første gang i onsdags og kunne konstatere at luxmåleren viste 0 ny luxmåler monteret og den viser stadig 0. jeg kan lyse direkte på sensoren gennem påfyldningsrøret og så kommer der udslag.
Når jeg forsøger at starte fyret op så forsøger den optændinger den laver måske endda en fin flot forbrænding men stadig intet udslag på lux måleren. jeg har ikke justeret noget på styringen efter opstart jeg har kun opmålt sneglen til autoberegneren.?

Er der nogen der har et godt forslag til hvad mit problem kan være

Med venlig hilsen Rasmus Andersen.
PS fyret er monteret af min gode ven som er vvsér men pillefyr ved han ikke noget om. der er monteret shuntventil og aftræk regulator (den blanke lem på skorsten).
Det eneste der ikke er monteret endnu er skorstens temføler

Brugeravatar
WoodyHugo
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 528
Tilmeldt: 30 jan 2013 17:03
Mit fyr: Woody/scotte 10 kw BS20 v6.69
Areal: 150m2(115 opvarmet)
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: 3150 kg
Geografisk sted: Østhimmerland
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Hjælp til nybegynder med 10 kw Blackstar

Indlæg af WoodyHugo »

rmautosport skrev:Hej Alle jeg laver den her tråd da den anden jeg havde med displayet på hovedet havde dårlig overskrift og blev lidt blandet.
Mit problem er således. Jeg har købt et 10 kw scotte/woody blackstar mini combi. der sidder ny type lux sensor i bagenten mellem print og motor.
jeg startede fyret op for første gang i onsdags og kunne konstatere at luxmåleren viste 0 ny luxmåler monteret og den viser stadig 0. jeg kan lyse direkte på sensoren gennem påfyldningsrøret og så kommer der udslag.
Når jeg forsøger at starte fyret op så forsøger den optændinger den laver måske endda en fin flot forbrænding men stadig intet udslag på lux måleren. jeg har ikke justeret noget på styringen efter opstart jeg har kun opmålt sneglen til autoberegneren.?

Er der nogen der har et godt forslag til hvad mit problem kan være

Med venlig hilsen Rasmus Andersen.
PS fyret er monteret af min gode ven som er vvsér men pillefyr ved han ikke noget om. der er monteret shuntventil og aftræk regulator (den blanke lem på skorsten).
Det eneste der ikke er monteret endnu er skorstens temføler
Hej
Man kan justere følsomheden af lux målingen i styringen , tror der er 3 trin lav mellem og høj, se efter hvor den står nu og prøv at ændre til f.eks lav
rmautosport
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 27
Tilmeldt: 03 nov 2014 19:25

Hjælp til nybegynder med 10 kw Blackstar

Indlæg af rmautosport »

den står på høj

ok et par spørgsmål
under el-optænder står effekt på 80 og optændingsmængde på 60 gram. er det korrekt?
Under eksteren snejl står trin pr minut på 6
Brugeravatar
WoodyHugo
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 528
Tilmeldt: 30 jan 2013 17:03
Mit fyr: Woody/scotte 10 kw BS20 v6.69
Areal: 150m2(115 opvarmet)
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: 3150 kg
Geografisk sted: Østhimmerland
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Hjælp til nybegynder med 10 kw Blackstar

Indlæg af WoodyHugo »

rmautosport skrev:den står på høj

ok et par spørgsmål
under el-optænder står effekt på 80 og optændingsmængde på 60 gram. er det korrekt?
Under eksteren snejl står trin pr minut på 6
Kan se at pille bruger har hjulpet dig i den anden tråd :) så lyt til ham
rmautosport
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 27
Tilmeldt: 03 nov 2014 19:25

Hjælp til nybegynder med 10 kw Blackstar

Indlæg af rmautosport »

TIl at starte med så lytter jeg meget efter der er blot lidt ting jeg ikke helt forstår endnu. men men men men nu lykkedes det hele sku.
punkt 1 lysmåler virker jeg skrue den løs vrikkede lidt og så viste det sig sku at pladen den var nittet i den var en lille smule ude af trit så nu virker det og der er varme i radiatorene.
Punkt 2 jeg forstod ikke hvad manualen mente med effekt osv. men det gør jeg nu så mange tak til alle jer der har hjulpet mig.
Er der andet jeg skal justere på den udover at fortælle den at der sidder intelligent cirkulations pumpe og pille mængden?. Hvordan med maks /minimum temperatur på anlægget osv. hvad bruger folk der?. der er jo tonsvis af ting man kan justere men hjælper det? er det nødvendigt?

Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
16
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 57 gange

Hjælp til nybegynder med 10 kw Blackstar

Indlæg af godsejeren »

rmautosport skrev:TIl at starte med så lytter jeg meget efter der er blot lidt ting jeg ikke helt forstår endnu. men men men men nu lykkedes det hele sku.
punkt 1 lysmåler virker jeg skrue den løs vrikkede lidt og så viste det sig sku at pladen den var nittet i den var en lille smule ude af trit så nu virker det og der er varme i radiatorene.
Punkt 2 jeg forstod ikke hvad manualen mente med effekt osv. men det gør jeg nu så mange tak til alle jer der har hjulpet mig.
Er der andet jeg skal justere på den udover at fortælle den at der sidder intelligent cirkulations pumpe og pille mængden?. Hvordan med maks /minimum temperatur på anlægget osv. hvad bruger folk der?. der er jo tonsvis af ting man kan justere men hjælper det? er det nødvendigt?
Man kan justere og pille en hel masse men man kan også lade det kører på tallene fra nbe til at starte med og få lidt føling og erfaring med fyret og blive fortrolig med det der efter kan man prøve og pille lidt ved tingene for mit eget vedkommende så gider jeg ikke og pille en hel masse ved noget der bare kører så jeg kører med standard tallene endnu icon_cheesygrin.gif
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk
rmautosport
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 27
Tilmeldt: 03 nov 2014 19:25

Hjælp til nybegynder med 10 kw Blackstar

Indlæg af rmautosport »

godsejeren skrev:
Man kan justere og pille en hel masse men man kan også lade det kører på tallene fra nbe til at starte med og få lidt føling og erfaring med fyret og blive fortrolig med det der efter kan man prøve og pille lidt ved tingene for mit eget vedkommende så gider jeg ikke og pille en hel masse ved noget der bare kører så jeg kører med standard tallene endnu icon_cheesygrin.gif
Det lyder kanon jeg er bare bekymret for der er noget åbenlyst jeg har overset haha. Jeg er jo bare mekanike dieselfyr havde været nemmer for mig.
2 ting jeg skal have ordnet er selvfølgelig røgtempsensor hvordan har i sat den i jeres skorsten?
Den anden er at i nat så klaprede træklemmen helt vildt på letteste niveau så den skal self justeres "tungere" men hvordan finder man det korrekte modtryk
Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
16
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 57 gange

Hjælp til nybegynder med 10 kw Blackstar

Indlæg af godsejeren »

Min røgtemp føler sidder lige bagved kedlen i røgrøret trækstabilisatoren kan jeg ikke huske hvad den står på men mener det er 10
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk
Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
14
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Har takket: 22 gange
Blevet takket: 12 gange

Hjælp til nybegynder med 10 kw Blackstar

Indlæg af Landlyst »

rmautosport skrev:
Det lyder kanon jeg er bare bekymret for der er noget åbenlyst jeg har overset haha. Jeg er jo bare mekanike dieselfyr havde været nemmer for mig.
2 ting jeg skal have ordnet er selvfølgelig røgtempsensor hvordan har i sat den i jeres skorsten?
Den anden er at i nat så klaprede træklemmen helt vildt på letteste niveau så den skal self justeres "tungere" men hvordan finder man det korrekte modtryk
Den skal du bare lade klapre.... Den skal gøre det! Den er der for at lave et ens træk gennem kedlen.... Og i nat blæste det godt... Og så skal den gøre sådan.... Men der står nogle tal på lodet... Den skal stå på det som er opgivet til fyret...

Besvar