Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
-
calle
Indlæg
af calle » 15 nov 2014 18:32
BWJ skrev:
Men det er vist teori at den skulle bruge mere brændstof, ligesom dem der hårdnakket påstår, at der er mærkbar forskel på forbruget når man bruger el-bagruden, never mind - jeg vil ikke undvære nogen af dem
Heller ikke jeg. Ajerkundajsjon tager også op mod 10 hk har jeg hørt, men heller ikke den vil jeg undvære
Venlig hilsen
-
svsommer
- Stoker XII
- Indlæg: 775
- Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
- Mit fyr: Biomax 15
- Areal: 170
- Brændsel: Træpiller
- Dagligt forbrug: ?
- Årligt forbrug: ?
- Givet likes: 1 gang
- Modtaget likes: 6 gange
-
Kontakt:
Indlæg
af svsommer » 15 nov 2014 19:20
BWJ skrev:
Men det er vist teori at den skulle bruge mere brændstof, ligesom dem der hårdnakket påstår, at der er mærkbar forskel på forbruget når man bruger el-bagruden, never mind - jeg vil ikke undvære nogen af dem
jeg vil påstå en dsg eller powershift bruger mindre brændstof
og det gør jeg udfra den har synkromesser til at holde sig i gear hvor en gammel dags automat skal bruge tryk for at holde sig i gear.
og dsg skifter væsentligt hurtigere og mere jævnt en gammel Converter hvis dsgen er iorden mærker du ikke den skifter.
men tilbage til dit problem hvorfor kommer du ikke med nogle fejlkoder?
jeg siger det fordi jeg ser flere med dårlig ledningsnet end defekt gearbox
mvh
svsommer
-
svsommer
- Stoker XII
- Indlæg: 775
- Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
- Mit fyr: Biomax 15
- Areal: 170
- Brændsel: Træpiller
- Dagligt forbrug: ?
- Årligt forbrug: ?
- Givet likes: 1 gang
- Modtaget likes: 6 gange
-
Kontakt:
Indlæg
af svsommer » 15 nov 2014 20:04
calle skrev:Tilbage til startspørgsmålet. Brændstoføkonomi. Det er min erfaring med en 2,7 TDV6 commonrail, at man kan spare en del, hvis man gider sætte bilen i neutral, når man holder for rødt, men så mister man naturligvis komforten ved automatgear. Desuden kan man spare en del ved at skifte manuelt tidligere op gennem gearene, men hvem gider det med automatgear. Det koster lidt at køre i sådan en æske, men til gengæld er der så noget stil over at smække en tusse på disken for en fuldtankning, mens de andre kunder med rystende hånd står og fedter med en gammel beskidt halvtredser
Mht. powershift/DSG, og hvad de dersens uægte tomatkasser nu ellers hedder, så skal man altså stadig holde dem med bremsen, når man holder for rødt, med mindre man altså gider sætter gearvælgeren i neutral. Det koster. Især i et regnestykke, hvor man sparer kørelyset væk bagpå, blot for at få en bedre brændstoføkonomi
Venlig hilsen
jo calle det skal man
men det er fordi olie koblingen skal vide den ikke skal roter gearbox og det svare til du holder foden på koblingen
husk på en powershift og dsg er en elektronisk gearbox
mvh
svsommer
-
calle
Indlæg
af calle » 15 nov 2014 20:30
svsommer skrev:
jeg vil påstå en dsg eller powershift bruger mindre brændstof
og det gør jeg udfra den har synkromesser til at holde sig i gear hvor en gammel dags automat skal bruge tryk for at holde sig i gear.
og dsg skifter væsentligt hurtigere og mere jævnt en gammel Converter hvis dsgen er iorden mærker du ikke den skifter.
men tilbage til dit problem hvorfor kommer du ikke med nogle fejlkoder?
jeg siger det fordi jeg ser flere med dårlig ledningsnet end defekt gearbox
At DSG skulle skifte mere jævnt end automatgear er ikke min erfaring - slet ikke. Hvis du er i tvivl, så prøv at lave en rimelig kontant og jævn nedbremsning med DSG-gear, og mærk så hvordan der kommer markante stød fra tilkoblingerne under nedbremsningen. Under opgearing er du heller ikke i tvivl, hvis du er vant til at køre med både med DSG og ægte automat. Især når DSG (vådkobling) er kold, mærker du kraftige stød under opgearing.
Venlig hilsen
-
BWJ
- Stoker XVII
- Indlæg: 3382
- Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
- Areal: 155
- Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
- Dagligt forbrug: 0
- Årligt forbrug: 0
- Givet likes: 200 gange
- Modtaget likes: 238 gange
Indlæg
af BWJ » 15 nov 2014 20:34
calle skrev:
At DSG skulle skifte mere jævnt end automatgear er ikke min erfaring - slet ikke. Hvis du er i tvivl, så prøv at lave en rimelig kontant og jævn nedbremsning med DSG-gear, og mærk så hvordan der kommer markante stød fra tilkoblingerne under nedbremsningen. Under opgearing er du heller ikke i tvivl, hvis du er vant til at køre med både med DSG og ægte automat. Især når DSG (vådkobling) er kold, mærker du kraftige stød under opgearing.
Venlig hilsen
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
-
martin_b
- Stoker XIV
- Indlæg: 957
- Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
- Mit fyr: Scotte 20 KW
- Areal: 400 m2
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6780
- Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
- Årligt forbrug: 8 tons
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Modtaget likes: 1 gang
-
Kontakt:
Indlæg
af martin_b » 15 nov 2014 20:46
svsommer skrev:
jeg vil påstå en dsg eller powershift bruger mindre brændstof
og det gør jeg udfra den har synkromesser til at holde sig i gear hvor en gammel dags automat skal bruge tryk for at holde sig i gear.
og dsg skifter væsentligt hurtigere og mere jævnt en gammel Converter hvis dsgen er iorden mærker du ikke den skifter.
men tilbage til dit problem hvorfor kommer du ikke med nogle fejlkoder?
jeg siger det fordi jeg ser flere med dårlig ledningsnet end defekt gearbox
Jamen jeg har ikke udstyr til at aflæse fejlkoder :-)
Men det ville da være fedt hvis det er elektronik og ikke gearkassen den er gal med.
-
svsommer
- Stoker XII
- Indlæg: 775
- Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
- Mit fyr: Biomax 15
- Areal: 170
- Brændsel: Træpiller
- Dagligt forbrug: ?
- Årligt forbrug: ?
- Givet likes: 1 gang
- Modtaget likes: 6 gange
-
Kontakt:
Indlæg
af svsommer » 15 nov 2014 20:52
calle skrev:
At DSG skulle skifte mere jævnt end automatgear er ikke min erfaring - slet ikke. Hvis du er i tvivl, så prøv at lave en rimelig kontant og jævn nedbremsning med DSG-gear, og mærk så hvordan der kommer markante stød fra tilkoblingerne under nedbremsningen. Under opgearing er du heller ikke i tvivl, hvis du er vant til at køre med både med DSG og ægte automat. Især når DSG (vådkobling) er kold, mærker du kraftige stød under opgearing.
Venlig hilsen
ja under en kontant ned bremsning mærker du hvordan den bruger motorbremsen sammen med gearbox derfor føles den kontant hvor en gammeldag converter køre friløb.
jeg må så sige jeg ikke har den store erfaring med powershif men en dsg gearbox der er på toppen mærker du ikke gearskift ved acc overhoved..
mvh
svsommer
-
svsommer
- Stoker XII
- Indlæg: 775
- Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
- Mit fyr: Biomax 15
- Areal: 170
- Brændsel: Træpiller
- Dagligt forbrug: ?
- Årligt forbrug: ?
- Givet likes: 1 gang
- Modtaget likes: 6 gange
-
Kontakt:
Indlæg
af svsommer » 15 nov 2014 20:59
martin_b skrev:Fantastisk bil, der kørte virkelig godt. I ca. tre uger. Nu står den stille med "transmission malfunction"-fejl. Jeg læser så lidt op på det, og det er lige præcis den model jeg har købt, hvor motoren giver lidt for meget moment, og derfor ødelægger den automatiske gearkasse. Jeg kan få en ny gearkasse for ca. 50.000,- kr. og kan så regne med, at den også går i stykker på et tidspunkt, fordi den simpelthen ikke passe til motoren
Hvad er egentligt problemet?
mvh
svsommer
-
martin_b
- Stoker XIV
- Indlæg: 957
- Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
- Mit fyr: Scotte 20 KW
- Areal: 400 m2
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6780
- Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
- Årligt forbrug: 8 tons
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Modtaget likes: 1 gang
-
Kontakt:
Indlæg
af martin_b » 15 nov 2014 21:08
Den melder transmission malfunction og kan ikke skifte gear.
-
svsommer
- Stoker XII
- Indlæg: 775
- Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
- Mit fyr: Biomax 15
- Areal: 170
- Brændsel: Træpiller
- Dagligt forbrug: ?
- Årligt forbrug: ?
- Givet likes: 1 gang
- Modtaget likes: 6 gange
-
Kontakt:
Indlæg
af svsommer » 15 nov 2014 21:10
martin_b skrev:Den melder transmission malfunction og kan ikke skifte gear.
den står i frigear motor kan starte?
mvh
svsommer