Automatgear og brændstoføkonomi
- martin_b
- Stoker XIV
- 12
- Indlæg: 957
- Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
- Mit fyr: Scotte 20 KW
- Areal: 400 m2
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6780
- Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
- Årligt forbrug: 8 tons
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Blevet takket: 1 gang
- Kontakt:
Automatgear og brændstoføkonomi
Nu har vi bilen. Det er en TDCi 1.6 motor, jeg tog fejl tidligere. Den kører bare HELT suverænt! Hjemturen fra København blev til 21,8 km/liter. Den har også fået nyt bundkar, og skulle derfor ikke være disponeret for turbo-problemer mere end andre diesel-biler.
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html
- Aaen
- Stoker XV
- 12
- Indlæg: 1392
- Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
- Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
- Areal: 200
- Fremviser gerne i postnummer: 9330
- Geografisk sted: 9330 Dronninglund
- Har takket: 2 gange
- Blevet takket: 3 gange
- Kontakt:
Automatgear og brændstoføkonomi
Jeg sidder og ryster på hovedet over udmeldingrene om at det er et generelt problem. Som jeg tidligere har nævnt arbejder jeg nu på 10 år på et peugeot værksted. Har i den tid skiftet 3 turboer på den omtalte "problem-motor" . Det har alle gangene været hvor der har været kort noget der ligner det dobbelte mellem service, dvs 40000 eller mere, hvor intervallet er 20000 km.
Hvis man får skiftet sin olie rettidigt og til en korrekt type, er der ingen problemer. Det er faktisk hvad der osse står i de før nævnte artikler.
Hvis man får skiftet sin olie rettidigt og til en korrekt type, er der ingen problemer. Det er faktisk hvad der osse står i de før nævnte artikler.
-
- Stoker XII
- 15
- Indlæg: 775
- Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
- Mit fyr: Biomax 15
- Areal: 170
- Brændsel: Træpiller
- Dagligt forbrug: ?
- Årligt forbrug: ?
- Har takket: 1 gang
- Blevet takket: 6 gange
- Kontakt:
Automatgear og brændstoføkonomi
og hvor fra ved man den har fået skiftet olie rettidigt ved brugt købAaen skrev:Jeg sidder og ryster på hovedet over udmeldingrene om at det er et generelt problem. Som jeg tidligere har nævnt arbejder jeg nu på 10 år på et peugeot værksted. Har i den tid skiftet 3 turboer på den omtalte "problem-motor" . Det har alle gangene været hvor der har været kort noget der ligner det dobbelte mellem service, dvs 40000 eller mere, hvor intervallet er 20000 km.
Hvis man får skiftet sin olie rettidigt og til en korrekt type, er der ingen problemer. Det er faktisk hvad der osse står i de før nævnte artikler.
mvh
svsommer
svsommer
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 12
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Automatgear og brændstoføkonomi
Det ved man ikke - men har den en korrekt udfyldt service-bog fra autoriseret værksted må man gå ud fra at det er iorden.....svsommer skrev: og hvor fra ved man den har fået skiftet olie rettidigt ved brugt køb
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
-
- Stoker XII
- 15
- Indlæg: 775
- Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
- Mit fyr: Biomax 15
- Areal: 170
- Brændsel: Træpiller
- Dagligt forbrug: ?
- Årligt forbrug: ?
- Har takket: 1 gang
- Blevet takket: 6 gange
- Kontakt:
Automatgear og brændstoføkonomi
Hej martin_bmartin_b skrev:Nu har vi bilen. Det er en TDCi 1.6 motor, jeg tog fejl tidligere. Den kører bare HELT suverænt! Hjemturen fra København blev til 21,8 km/liter. Den har også fået nyt bundkar, og skulle derfor ikke være disponeret for turbo-problemer mere end andre diesel-biler.
Tillykke med bilen
Jeg vil anbefale dig at få tjekket det tråd filter der er i vakuumpumpen (for bremseforstærker) for slagger og fjernet det tråd filter der er i trykrør til turbo.
Og lydt til motor for mislyd når du starter den de kan have defekte kæde strammer for knast
mvh
svsommer
svsommer
- martin_b
- Stoker XIV
- 12
- Indlæg: 957
- Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
- Mit fyr: Scotte 20 KW
- Areal: 400 m2
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6780
- Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
- Årligt forbrug: 8 tons
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Blevet takket: 1 gang
- Kontakt:
Automatgear og brændstoføkonomi
Fantastisk bil, der kørte virkelig godt. I ca. tre uger. Nu står den stille med "transmission malfunction"-fejl. Jeg læser så lidt op på det, og det er lige præcis den model jeg har købt, hvor motoren giver lidt for meget moment, og derfor ødelægger den automatiske gearkasse. Jeg kan få en ny gearkasse for ca. 50.000,- kr. og kan så regne med, at den også går i stykker på et tidspunkt, fordi den simpelthen ikke passe til motoren
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html
-
- Stoker XII
- 15
- Indlæg: 775
- Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
- Mit fyr: Biomax 15
- Areal: 170
- Brændsel: Træpiller
- Dagligt forbrug: ?
- Årligt forbrug: ?
- Har takket: 1 gang
- Blevet takket: 6 gange
- Kontakt:
Automatgear og brændstoføkonomi
surt showmartin_b skrev:Fantastisk bil, der kørte virkelig godt. I ca. tre uger. Nu står den stille med "transmission malfunction"-fejl. Jeg læser så lidt op på det, og det er lige præcis den model jeg har købt, hvor motoren giver lidt for meget moment, og derfor ødelægger den automatiske gearkasse. Jeg kan få en ny gearkasse for ca. 50.000,- kr. og kan så regne med, at den også går i stykker på et tidspunkt, fordi den simpelthen ikke passe til motoren
har du nogle fejlkoder?
fik du købt den privat?
mvh
svsommer
svsommer
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 12
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Automatgear og brændstoføkonomi
DET er sur røv - Men jeg håber da ved gud at du har købt bilen et anderkendt sted så der er mulighed for reklamation.martin_b skrev:Fantastisk bil, der kørte virkelig godt. I ca. tre uger. Nu står den stille med "transmission malfunction"-fejl. Jeg læser så lidt op på det, og det er lige præcis den model jeg har købt, hvor motoren giver lidt for meget moment, og derfor ødelægger den automatiske gearkasse. Jeg kan få en ny gearkasse for ca. 50.000,- kr. og kan så regne med, at den også går i stykker på et tidspunkt, fordi den simpelthen ikke passe til motoren
Hvis omtalte model har dette problem var det måske værd at overveje om motoren skulle chippes NED i effekt.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
-
- Stoker X
- 11
- Indlæg: 414
- Tilmeldt: 29 mar 2013 20:20
- Mit fyr: Woody
- Areal: 250
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6862
- Årligt forbrug: 6
- Har takket: 7 gange
- Blevet takket: 16 gange
Automatgear og brændstoføkonomi
Er det ikke værd at undersøge hvad gearkassen rent faktisk fejler? Det kunne vel være noget så simpelt som olieskift? Eller noget af elektronikken som kan skiftes?
Jeg har en mondeo med 140hk og powershift. Har nu rullet over 200.000km uden problemer....
Jeg har en mondeo med 140hk og powershift. Har nu rullet over 200.000km uden problemer....
-
- Stoker XII
- 15
- Indlæg: 775
- Tilmeldt: 05 aug 2008 17:30
- Mit fyr: Biomax 15
- Areal: 170
- Brændsel: Træpiller
- Dagligt forbrug: ?
- Årligt forbrug: ?
- Har takket: 1 gang
- Blevet takket: 6 gange
- Kontakt:
Automatgear og brændstoføkonomi
Jeps lad os få nogle fejlkoderKnaldperlen skrev:Er det ikke værd at undersøge hvad gearkassen rent faktisk fejler? Det kunne vel være noget så simpelt som olieskift? Eller noget af elektronikken som kan skiftes?
Jeg har en mondeo med 140hk og powershift. Har nu rullet over 200.000km uden problemer....
mvh
svsommer
svsommer