Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nyt redskabsskur i haven?

Her snakker vi om Huset samt alt "gør det selv" til huset
Alt om renovering, byggeri og konstruktion
Besvar
kimsejersen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 9
Tilmeldt: 12 nov 2014 21:19

Nyt redskabsskur i haven?

Indlæg af kimsejersen » 12 nov 2014 21:27

Hej hej :)

Jeg stpr overfor at skulle lave et redskabsskur i træ inden vårets komme. Det bliver en kæmpe opgave (den største jeg har lavet selv) - og her kommer mit spørgsmål så: Kan det betale sig at bygge sit eget, når man bare kan bestille det på internettet og selv samle det, når det bliver leveret? Jeg har hørt folk ad, og folk ved overhovedet ikke hvad det kommer til at koste. Det kommer an på træ, størrelse og isolering. Men hvis man tager udgangspunkt i et hus som dette på denne side her http://byg-selv.info/redskabsskur-trae/ så kan man se hvad jeg er ude efter. Dette er iøvrigt det man bare kan bestille og samle selv. Ikke at der er nogen form for kunst i det, men hvis det kan betale sig økonomisk og tidsmæssigt ikke mindst - og det er så her jeg står som et siv i vinden. Hvad tænker I? Jeg hører MEGET gerne fra folk der selv har bestilt disse samle-huse. Jeg har læst anmeldelser osv, men dem tør jeg ikke stole på. Jeg er ny her, så det er ikke særlig pænt bare at kræve svar med det samme, men jeg skal nok bidrage med meget mere over tid.

På forhånd tak, Kim S.


batman100
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 102
Tilmeldt: 13 apr 2012 22:17
Mit fyr: Scotte 20 kw
Areal: 280
Brændsel: piller, Barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 7160
Årligt forbrug: ca. 8 tons
Geografisk sted: 7160
Modtaget likes: 1 gang

Nyt redskabsskur i haven?

Indlæg af batman100 » 12 nov 2014 21:53

Jeg ville klart bygge det selv - min erfaring er, at de samlesæt der er på markedet er lavet af noget tyndt skodtræ. Prøv at besøge et par byggemarkeder og se ved selvsyn...

Udover stoltheden ved selv at bygge noget er jeg sikker på at du også vil spare en del penge - ikke mindst når du tager kvaliteten med i regnestykket... De penge du sparer kan jo så bruge på noget lækkert værktøj til projektet icon_cheesygrin.gif

Jeg ville - hvis du ikke er specielt erfaren - finde en opskrift på nettet f.eks http://goerdetselv.dk/udhuse/nemt-skur- ... e-detaljer eller http://boremaskinen.dk/guide-byg-et-skur/

Har selv lige bygget 30 kvm. brændeskjul med fast tag i weekenden for ca. 4.000,-kr. så det er bare på med vanten... :great:

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 334 gange
Modtaget likes: 333 gange

Nyt redskabsskur i haven?

Indlæg af MichaelK » 12 nov 2014 22:59

Hej

Jeg har hjulpet min bror med at samle sådan et "saml selv skur", og jeg synes nu kvaliteten er OK.
Der er dog plads til forbedringer, da visse bygningsdele er lidt klejne i det. Vi lagde f.eks. dobbelt
så mange understøtninger under gulvstrøerne, som angivet på tegningen.

Tagpappet var heller ikke noget at råbe hurra for, da det var den type man bare sømmer på med
papsøm. Her valgte vi at lægge bitumentagplader på istedet, da undertaget faktisk var en rigtig
god understøtning til det. Bitumentagplader har det jo med at komme til at hænge med tiden, og
det sker så ikke her.

Redskabsskuret er nu 4 år gammelt, og ser stadig ud som nyt (det er blevet træbeskyttet). Skuret
er så dobbelt så stort, som det du linker til. Så har han redskabsskur i den ene halvdel, og træpiller
i den anden halvdel.

Alt i alt et OK skur til prisen, men skulle jeg selv have lavet noget lignende, så ville jeg nok selv gøre
det fra bunden af. Men altså, det sku' da let når delene allerede er gjort klar til opsætning.



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain


Besvar