Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Spørjsmålstegn omkring skifte til pillefyr

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Kruse
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 783
Tilmeldt: 12 apr 2010 21:14
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 230
Geografisk sted: tarm
Givet likes: 32 gange
Modtaget likes: 25 gange

Spørjsmålstegn omkring skifte til pillefyr

Indlæg af Kruse » 06 nov 2014 21:21

Kan godt anbefale Baxi TPK, har kendskab til 4 stk på arbejde hvor de varmer huse af forskellige størrelse op.
Den ældste skal i gang med 4. vinter, og de køre uden problemer.
Styringen er lidt simpel, men kan køre sommer drift hvor der kun varmes vand vis anlægget er bygget op til det.
Livet er et spil, du ved du taber!
Hvordan vil du spille?


Eskildsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 04 nov 2014 23:20

Spørjsmålstegn omkring skifte til pillefyr

Indlæg af Eskildsen » 08 nov 2014 11:22

Blinky skrev:Jeg har et set-up næsten som det du beskriver og ønsker dig.
Du er velkommen til at se det og få nærmere oplysninger.
Jeg bor i nærheden af Vejle.
Tak for din PM, Blinky. Vi må ikke skrive eller besvare PMs selv endnu, så vi skriver igen her indtil vi når 20 beskeder...

Vi kan ikke nu i weekenden, men måske en gang i starten eller midten af næste uge? Hvordan ville det passe for dig, og i hvilket tidsrum? Det blir en lidt længere køretur, så vi vil prøve at få det meste ud af den.

Hilsen Michelle og Jacob

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Spørjsmålstegn omkring skifte til pillefyr

Indlæg af Aaen » 08 nov 2014 11:36

Hejsa, Jeg har en tpk, som jeg gerne viser frem.Har været super glad for den. Styringen er simpel, som i meget simpel. Kan man med det er det et fint fyr.

Eskildsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 04 nov 2014 23:20

Spørjsmålstegn omkring skifte til pillefyr

Indlæg af Eskildsen » 08 nov 2014 12:06

Aaen skrev:Hejsa, Jeg har en tpk, som jeg gerne viser frem.Har været super glad for den. Styringen er simpel, som i meget simpel. Kan man med det er det et fint fyr.
Hej Aaen og tak for dit tilbud. Asaa ligger lidt for langt vek (vi er i Syddjurs), men vi ville gerne høre mer om dit fyr og måske se et billede eller to på hvordan det er stillet op hjemme hos dig? :)

Hilsen

Michelle og Jacob

nemocharley

Spørjsmålstegn omkring skifte til pillefyr

Indlæg af nemocharley » 08 nov 2014 12:16

Hej

Jeg ved at Dansk Varme Service havde en liste over folk, som havde handlet solceller ved dem, og som gerne ville have besøg, dengang vi købte solceller ved dem. De har forhandlet Baxi produkter i mange år, så det kan da være de yder en tilsvarende service på pillefyrsområdet?


Eskildsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 04 nov 2014 23:20

Spørjsmålstegn omkring skifte til pillefyr

Indlæg af Eskildsen » 08 nov 2014 12:19

nemocharley skrev:Hej

Jeg ved at Dansk Varme Service havde en liste over folk, som havde handlet solceller ved dem, og som gerne ville have besøg, dengang vi købte solceller ved dem. De har forhandlet Baxi produkter i mange år, så det kan da være de yder en tilsvarende service på pillefyrsområdet?
Tak for tippet, det må vi undersøge nærmere. :)

Hilsen Michelle og Jacob

nemocharley

Spørjsmålstegn omkring skifte til pillefyr

Indlæg af nemocharley » 08 nov 2014 12:26

velbekomme - jeg ser lige de kører en kampagnepris på Baxi TPK inkl installation - jeg ved ikke om det er en god pris, men det kan være Aaen eller andre kan være behjælpelige?

http://www.danskvarmeservice.dk/aktuell ... g/baxi_tpk_/

forresten - og følgende står helt for egen regning - hvis i vælger den driftsikre Baxi TPK (eller en atmos, eller et tredje pillefyr med en mere simpel brænder) og i i forvejen skal ud og købe en ny varmtvandsbeholder, så ville jeg i den situation se hvad den reelle merudgift ville være for en form for kombi-solvarmeanlæg). Det vil forlænge brænderens levetid, spare lidt træpiller, og den periode i ikke behøver at se til pillefyret.

Eskildsen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 11
Tilmeldt: 04 nov 2014 23:20

Spørjsmålstegn omkring skifte til pillefyr

Indlæg af Eskildsen » 08 nov 2014 12:46

nemocharley skrev:velbekomme - jeg ser lige de kører en kampagnepris på Baxi TPK inkl installation - jeg ved ikke om det er en god pris, men det kan være Aaen eller andre kan være behjælpelige?

http://www.danskvarmeservice.dk/aktuell ... g/baxi_tpk_/
Jeg har lige været inde på deres side men fandt ikke någen liste. Jag såg dog tilbudet.

Problemet med solanlæg, er at vi ikke har ret meget tagoverflade der vender mod syd, da vores hus er bygget som ett T. Den del der tagene går over i hinanden drejer mod solsiden...

Hilsen

Michelle

Blinky
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 155
Tilmeldt: 29 okt 2012 01:26
Mit fyr: MGM Comfort 15 KW
Areal: 200 + 60
Brændsel: DLG Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7100
Årligt forbrug: ca. 8 ton.
Geografisk sted: Vejle
Givet likes: 23 gange
Modtaget likes: 10 gange

Spørjsmålstegn omkring skifte til pillefyr

Indlæg af Blinky » 08 nov 2014 13:21

Eskildsen skrev:
Tak for din PM, Blinky. Vi må ikke skrive eller besvare PMs selv endnu, så vi skriver igen her indtil vi når 20 beskeder...

Vi kan ikke nu i weekenden, men måske en gang i starten eller midten af næste uge? Hvordan ville det passe for dig, og i hvilket tidsrum? Det blir en lidt længere køretur, så vi vil prøve at få det meste ud af den.

Hilsen Michelle og Jacob

Ja ,- nu ved jeg jo ikke hvor I bor, men i den beskrevne tidsramme kan jeg mandag eftermiddag/aften - tirsdag aften - onsdag eftermiddag.

Ring.

nemocharley

Spørjsmålstegn omkring skifte til pillefyr

Indlæg af nemocharley » 08 nov 2014 14:08

Eskildsen skrev:
Jeg har lige været inde på deres side men fandt ikke någen liste. Jag såg dog tilbudet.

Problemet med solanlæg, er at vi ikke har ret meget tagoverflade der vender mod syd, da vores hus er bygget som ett T. Den del der tagene går over i hinanden drejer mod solsiden...

Hilsen

Michelle
Det skal nu ikke holde jer tilbage - øst/vest installationer er også udmærkede - 20-30 rør på hver side af taget til en 200-500l vvb (alt efter hvor meget gulvvarme der er at skyde evt overrskudsvarme i)

Listen er ikke offentlig men en man ringer og spørger efter - men som sagt jeg ved ikke om de har en for pillefyr.


Besvar