Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Bindingsperiode

Support og hjælp til mobiltelefoner
Android, iOS, Symbian, Windows mobiltelefoner
pendec

Bindingsperiode

Indlæg af pendec » 05 nov 2014 22:27

jopa skrev: Ja ok sådan er vi så forskellige.
Er modstander af at købe tingeltang uden at have pengene.
Der er jo dog også interesser og hobbies som gør os forskellige.

Spændende er måske om du har fast belånt ejendom eller er den færdig afdraget eller gjorde du gode investeringer tidligt i livet ;) Man er vel kun modstander så længe det ikke har ens interesse og dem har du vel og de er vel nok tingeltangel for andre?


Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Bindingsperiode

Indlæg af Zarge » 05 nov 2014 22:47

Arh der er vel også forskel på at smide et par håndøre for en telefon, og så købe fast ejendom...
Det er vel alligevel de færreste der har eks en mille under hovedpuden til et hus... Desuden er det nok også en lidt mere fornuftig investering set over tid end en iPhone6... :-P

jopa

Bindingsperiode

Indlæg af jopa » 05 nov 2014 23:19

Zarge skrev:Arh der er vel også forskel på at smide et par håndøre for en telefon, og så købe fast ejendom...
Det er vel alligevel de færreste der har eks en mille under hovedpuden til et hus... Desuden er det nok også en lidt mere fornuftig investering set over tid end en iPhone6... :-P
Mine ord.

At låne til en telefon er sgu for teenageragtigt.

Hus en anden sag.

jopa

Bindingsperiode

Indlæg af jopa » 05 nov 2014 23:34

Aussieboy skrev:Så længe man ikke køber over evne, ser jeg stadig ingen grund til at spare op, hvis man sådan skal spare op er det jo netop fordi man har stram økonomi. Ellers kan man vel bare købe den tlf, men kan man nu få 2 procent i rente, er det vel bedre.
Renten er ikke det eneste interessante, når man skal låne penge. De samlede årlige omkostninger fortæller hvor dyrt det reelt er at låne penge. :P

Ingen skal fortælle mig at den bedste deal ikke opnås ved at have pengene med.

Aussieboy
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 333
Tilmeldt: 03 feb 2010 13:03
Mit fyr: atmos dc 32s, oliefyr backup
Areal: 200
Brændsel: brænde
Geografisk sted: Falster
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 4 gange

Bindingsperiode

Indlæg af Aussieboy » 05 nov 2014 23:40

Jrg har købt hus uden og låne i bank først, måske fordi jeg valgte og låne til tlf-sofa gratis også lade pengene stå i noget andet, så længe man ikke køber over evne, og ikke gør det til et overforbrug kan jeg stadig kun se det som fornuftigt, det er jo ikke ensbetydende med vi køber ny tlf hver halve år, det er 3 år siden sidst.


Aussieboy
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 333
Tilmeldt: 03 feb 2010 13:03
Mit fyr: atmos dc 32s, oliefyr backup
Areal: 200
Brændsel: brænde
Geografisk sted: Falster
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 4 gange

Bindingsperiode

Indlæg af Aussieboy » 05 nov 2014 23:43

Jopa. Jeg skriver jo jeg får i rente, jeg ville ikke købe på afbetaling hvis der er så meget som 0.5 i å.o.p så er det og betale her og nu.

Aussieboy
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 333
Tilmeldt: 03 feb 2010 13:03
Mit fyr: atmos dc 32s, oliefyr backup
Areal: 200
Brændsel: brænde
Geografisk sted: Falster
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 4 gange

Bindingsperiode

Indlæg af Aussieboy » 05 nov 2014 23:45

Du kan da se om du kan få deals billigere ved det så, jeg har ikke kunnet. Og jeg er ellers en go forhandler.

pendec

Bindingsperiode

Indlæg af pendec » 05 nov 2014 23:50

Aussieboy skrev:Jopa. Jeg skriver jo jeg får i rente, jeg ville ikke købe på afbetaling hvis der er så meget som 0.5 i å.o.p så er det og betale her og nu.
Hvis man nu skal forholde sig til emnet, så kan lånet+Iphone6 = totale omkostninger, være billigere og en bedre investering, end at spare op i banken , og få 0.5% i rente over 24 måneder, hvis telefonen uden den aftale lige pludselig koster en masse mere, som gør tilbuddet med lån en rigtig god investering i forhold til de 0.5% du ville få over 2 år, og så også sidde i den situation at Iphone6 ville være udgået og være outdated og Apple ville ikke supportere den med nyeste ios, og funktioner ville være forældet og ingen gider høre om din nye gamle investering, og hjælpe hvis du ikke kan opdatere og løse problemerne. Så det er ikke altid en smart deal at spare op og så købe 24 måneder senere, det er nærmere rigtig dumt selvom det lyder fornuftigt.

Hold lige værdierne og pengepungen udenfor, at købe her og nu, for det er jo ikke relevant for dem som ikke har pengene nu og her, så rigtig dårlig sammenlignings grundlag.

Bjarke J
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 189
Tilmeldt: 29 sep 2011 00:09
Mit fyr: Scotte 10kW
Areal: 172 m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 8544
Årligt forbrug: 4 ton (i teorien!)
Geografisk sted: Mørke

Bindingsperiode

Indlæg af Bjarke J » 06 nov 2014 00:15

Når det kommer til telefoner kan man ind imellem spare et anseeligt beløb på at købe den til afbetaling med abonnement. Jeg fik min seneste 1000,- billigere i forhold til kontantprisen i gennemsnitlige detailbutikker. Jeg kunne sikker have ventet på et kontant tilbud, men dem synes der er langt imellem når det kommer til telefoner.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Bindingsperiode

Indlæg af kovas » 06 nov 2014 08:02

Hej.
Nu er jeg feks stadig kunde hos Telmore og hos dem kan man f.eks få en tlf til 2400kr på afbetaling o%iåop den koster 99kr mere kontant. Men,men men. køber du på afbetaling skal du minimum bruge 149kr/mdr i 6 md. så kan man jo regne på hvad der er billigst for den enkelte. Feks bruger jeg selv under 50kr/mdr uden abo. af nogen slags.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


Besvar