Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Tablet fra Aldi

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
pendec

Tablet fra Aldi

Indlæg af pendec » 03 nov 2014 16:45

EJB skrev:Nu har jeg talt med Medion. Det var ikke meget han vidste om mobilt bredbånd på en USB.

Svaret var: "At USB porten nok ikke sendte strøm nok til et sådan USB-modem".
Men han sagde også noget om at man så skulle ha' et USB stick der var til Andoid.
Sååååå.......

Jeg kontaktede Oister chat, men de var ikke hjemme, så jeg skrev til dem, og har ikke hørt noget endnu.
Når de får sig taget sammen til at deltage i mit problem, hører I fra mig igen.
Du får nok ikke meget ud af dette, da tablets kræver special udviklede styre funktioner, og til et 3G/4G modem, skal den jo så snakke det sprog som den dongle gør, og her er chancerne virkelig små for nogen har udviklet support for præcis den din mobil udbyder sælger, da der findes rigtig mange dongles på nettet. Og jeg har været med til at udvikle disse drivere i den tidlige alder for tablet i 2008/2009 så jeg har set hvor svært det er at lave support for disse, så chancerne er virkelig små.


Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3382
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Givet likes: 200 gange
Modtaget likes: 238 gange

Tablet fra Aldi

Indlæg af BWJ » 03 nov 2014 16:49

EJB skrev:Nu har jeg talt med Medion. Det var ikke meget han vidste om mobilt bredbånd på en USB.

Svaret var: "At USB porten nok ikke sendte strøm nok til et sådan USB-modem".
Men han sagde også noget om at man så skulle ha' et USB stick der var til Andoid.
Sååååå.......

Jeg kontaktede Oister chat, men de var ikke hjemme, så jeg skrev til dem, og har ikke hørt noget endnu.
Når de får sig taget sammen til at deltage i mit problem, hører I fra mig igen.
Det nemmeste er nok, at dele dataforb. på mobilen (hotspot) og køre det over Wi-Fi på tablet
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

pendec

Tablet fra Aldi

Indlæg af pendec » 03 nov 2014 20:02

BWJ skrev:
Det nemmeste er nok, at dele dataforb. på mobilen (hotspot) og køre det over Wi-Fi på tablet
+1 Helt klart den bedste , fedeste og mest fleksible løsning der findes, og de fleste nyere modeller klarer denne opgave fint.

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Tablet fra Aldi

Indlæg af EJB » 05 nov 2014 00:16

"Så vidt vi er bekendt, er det ikke muligt at sætte et USB-modem direkte i en Android tablet og benytte internettet derfra."

Som lovet, så er dette svaret fra Oister.

Så jeg er sat skakmat.

Nu overvejer jeg så om jeg i det hele taget skal ha' en tablet.
Har i forvejen en 17" bærbar fra Lenovo, en stationær og en Medion Akoya vist nok 10" bærbar.

Tak til jer alle for jeres gode kommentarer.

-Men der var jo lige det med at skulle læse e-bøger - det foregår jo de underligste steder!!!!!!!

Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Tablet fra Aldi

Indlæg af Zarge » 05 nov 2014 06:23

Hvis det kun er til at læse bøger på, skulle skærmen på en rigtige e-reader vist være langt mere egnet...


pendec

Tablet fra Aldi

Indlæg af pendec » 05 nov 2014 08:24

EJB skrev:"Så vidt vi er bekendt, er det ikke muligt at sætte et USB-modem direkte i en Android tablet og benytte internettet derfra."

Som lovet, så er dette svaret fra Oister.

Så jeg er sat skakmat.

Nu overvejer jeg så om jeg i det hele taget skal ha' en tablet.
Har i forvejen en 17" bærbar fra Lenovo, en stationær og en Medion Akoya vist nok 10" bærbar.

Tak til jer alle for jeres gode kommentarer.

-Men der var jo lige det med at skulle læse e-bøger - det foregår jo de underligste steder!!!!!!!
hvorfor så ikke bare denne fra Lenovo?
http://www.elgiganten.dk/product/pc-tab ... ing-tablet 100,- mere og du har egentlig nok præcis hvad du har behov for.

Hvorfor købe tablet med påhæng (dongle i ledning), når du kan få en integreret i mange modeller, måske dog ikke præcis med de specs du ser på aldi'n men så kan du jo bare vælge at betale det ekstra som du skulle give for dongle som passede til sådanne en.

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Tablet fra Aldi

Indlæg af EJB » 05 nov 2014 11:01

Zarge skrev:Hvis det kun er til at læse bøger på, skulle skærmen på en rigtige e-reader vist være langt mere egnet...
Hej Zarge!
Det har du sikkert ret i, men nu er det bøger fra biblioteket, jeg har tænkt mig at læse.
Sjovt nok så har bibliotekerne fraskrevet brugen af e-bogslæsere. Se her:
http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/Boeger/ ... 155049.htm

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Tablet fra Aldi

Indlæg af EJB » 05 nov 2014 11:19

Hej Pendec!
Selvfølgelig kan jeg betale mig fra det, og få hvad jeg har brug for. En enkelt lille detalje er min økonomi.
Jeg har i forvejen en sådan påhængs-dims, da jeg bor på landet, og det er den eneste muglighed for at få bredbånd herud.
Aldis tablet så bare vidunderlig ud til prisen.

pendec

Tablet fra Aldi

Indlæg af pendec » 05 nov 2014 11:39

EJB skrev:Hej Pendec!
Selvfølgelig kan jeg betale mig fra det, og få hvad jeg har brug for. En enkelt lille detalje er min økonomi.
Jeg har i forvejen en sådan påhængs-dims, da jeg bor på landet, og det er den eneste muglighed for at få bredbånd herud.
Aldis tablet så bare vidunderlig ud til prisen.
Den lenovo har jo 3G , altså pladss til Simkort, som du søgte vildt efter, så den har også sine fordele. og her hvor jeg er er der flere nabo'r på dongle eller 3g router, da der ikke er fiber udenfor byområderne, så jeg kender det godt.

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Tablet fra Aldi

Indlæg af EJB » 05 nov 2014 12:01

pendec skrev: Den lenovo har jo 3G , altså pladss til Simkort, som du søgte vildt efter, så den har også sine fordele. og her hvor jeg er er der flere nabo'r på dongle eller 3g router, da der ikke er fiber udenfor byområderne, så jeg kender det godt.
Lige knap, det var USB porten jeg var interesseret i.
Jeg er ikke interesseret i at pille mit kort ud af USB-donglen og isætte i en kortholder, al den stund at mine fingre ikke er særligt egnet til den operation. Apropos operation, så skal jeg igen opereres i hænderne i denne måned. Så, derfor!

Med hensyn til bredbånd på landet:
Kunne det tænkes at der ikke skulle være ret meget pres på vandet, fordi vi bor på landet?
Og hvad med strømmen, måske har vi kun fortjent at få 120 V og ikke 220 V som dem i byerne?
Og spild-vandet skulle måske også stå i toilet og vask et stykke tid, inden det forsvandt?

Bare lige nogle tanker, mener også at det gamle Fyns Telefon havde fast tilslutningsafgift, uanset bopæl.


Besvar