Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

vinterdæk

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
pendec

vinterdæk

Indlæg af pendec » 02 nov 2014 22:12

Bigfoot skrev:Vi har haft Michelin Alpin A4 på begge biler, faktiksk endda A5 på fruens golf her til sidst. Magen til støjende lort skal man dælme lede længe efter. Hvad værre er, at det sæt fruen har kørt på til sidst her, har 3 ud af 4 dæk, faktisk skader i karkassen, hvor de er helt deforme. De har ikke kørt andet end langturskørsel til og fra arbejde. Ren motorvej faktisk.
Jeg havde A4 på min C-max og troede at det var støj fra hjulene men der tog jeg grueligt fejl. Min c-max skulle spores og havde derfor kørt for længe på et sæt med forkert sporing og dækkene var slidt forskelligt især bagi, hvor indersiden ikke rigtig var brugt.
Det skabte en del støj , da vognen også er gulplade og rimelig åben bagi.
Så mon ikke at støjen lige så godt kunne være at vognen krævede sporing, for det var ford og merkonom enige om, var årsagen og ikke dækkene her som støjende pga. dårlig kvalitet. Jeg købte dog anden type til næste sæson(Dunlop SP WINTER SPORT 4D ), da de jo var ødelagt og skulle smides ud.

Hvis de skulle støje så meget som meldingerne siger, så burde flere tests jo også nævne det og de målinger som laves på typen?

Det skal siges at støjen ikke var der da jeg købte Alpin A4 dækkene ;)


calle

vinterdæk

Indlæg af calle » 02 nov 2014 22:18

Så lige en tv-reklame. Der er billige Contiér hos thansen. De leveres fra dag til dag - ellers er de gratis :shock:

Venlig hilsen

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

vinterdæk

Indlæg af Aaen » 02 nov 2014 23:08

Problemerne med støj og ujævne dæk, kommer med tiden, og ikke til at starte med. Og derfor afslører test ikke disse fejl. Alle test er jo med nye dæk, der er ingen der forholder sig til hvordan dækket har det når det er halvt slidt.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

vinterdæk

Indlæg af lamborg » 02 nov 2014 23:46

køb hos dæk online og få dem montrert på værksted.På deres hjemmeside kan du læse om hver enkelt dæk og deres test hos ADAC eller andet godkendt motorblad. Der sår også meget omm rulle modstand bid og vejstøj. Desuden er de billige og levere direkte til din adr uden ekstra omkostninger.http://www.daekonline.dk/
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

pendec

vinterdæk

Indlæg af pendec » 03 nov 2014 07:30

lamborg skrev:køb hos dæk online og få dem montrert på værksted.På deres hjemmeside kan du læse om hver enkelt dæk og deres test hos ADAC eller andet godkendt motorblad. Der sår også meget omm rulle modstand bid og vejstøj. Desuden er de billige og levere direkte til din adr uden ekstra omkostninger.http://www.daekonline.dk/
så længe man ikke fortryder køb af komplet dæk hos dem, så er de da helt fine og har købt der flere gange. De har dog et lille gebyr på 975,- kr hvis du fortryder køb af komplet dæk efter 3 timer, det er sgu surt.


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

vinterdæk

Indlæg af lamborg » 03 nov 2014 08:12

Pendec hvorfor helvede er du altid så negativ :-) desuden passer det ikke, jo hvis ordren er sendt afsted efter 3 timer så skal du betale for bøvlet med at trække dem tilbage og er der noget galt i det ?
men jeg har lige købt disse her og jeg tror ikke du kan finde dem billigere noget andre steder.

Varenummer: R-157117
Artikel: Vredestein SNOWTRAC 3 195/65 R15 91T (Wi)
Antal: 4
Pris pr. stk netto: 329.26 DKK (411.57 DKK brutto)
-----------------------------------------
Samlet beløb netto: 1317.02 DKK
Forsendelse netto: 0.00 DKK
-----------------------------------------
Samlet beløb netto: 1317.02 DKK
25 % moms 329.26 DKK
-----------------------------------------
Total: 1646.28 DKK
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

vinterdæk

Indlæg af Ugelvig » 03 nov 2014 08:25

@Lamborg, du kunne have valgt et Falken... http://sortedaek.dk/product/falken-hs44 ... -91t-4563/ ;)

Men du har ret, det er sgu temmelig billigt. Det er de to sider jeg kigger dæk på i DK ellers er der jo Reifen og Reifenversand i DE, hvis man har tid at vente...
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

pendec

vinterdæk

Indlæg af pendec » 03 nov 2014 08:28

lamborg skrev:Pendec hvorfor helvede er du altid så negativ :-) desuden passer det ikke, jo hvis ordren er sendt afsted efter 3 timer så skal du betale for bøvlet med at trække dem tilbage og er der noget galt i det ?
Det passer altså fint nok, jeg kan da også vise mailene på den fine support, som ventede med at checke op på om dæk var sat på fælg indtil 15.00 næste dag, ellers skulle jeg standard betale de 975,- fordi han ikke vidste om dæk var sat på fælg. Så jo, de er skam dårlige supportere når man efter 3 timer mener ordren skal ændres og ændring så vil koste 975,- fordi de ikke gider checke op på om den er lavet endnu.

iflg. deres betingelse træder en "kontrakt" aftale på plads, når dæk leveres til døren, så kan man ikke fortryde. Men her var det altså 3 timer , så hurtigt kan GLS dog ikke levere endnu fra Tyskland.
Kontrakten bliver gyldig via Deres samtykke, når De har modtaget artiklerne,
og ok, det var 900kr, og den gælder så altså allerede inden kontraktmæssig aftale er leveret til døren, så fortæl mig lige om de er så super til supporten her?
Tilbagetagelse af komplethjul sker uden lovlig forpligtelse for Delticom's vedkommende og udelukkende mod betaling af den kontraktmæssig aftalte håndteringsafgift beløbende på 900 DKK.
PS: Dette var regler og er stadig de samme som i 2013, så de har ikke ændret noget pga. nye regler i 2014 som trådte i kraft.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

vinterdæk

Indlæg af lamborg » 03 nov 2014 10:36

har lige læst din anmeldelse i trustpilot . Ok du havde en dårlig oplevelse men som du kan se har så mange andre en super oplevelse . Nogen vil altid være uheldig sådan er det måske lå konen ikke på ryggen da ham supporteren vågnede om morgenen :-) Ved det ikke .Ved bare at jeg har handlet mange gange med dem og aldrig har haft noget at klage over. Jow det skulle da ,lige være GLS men det kan dækonline jo ikke gøre for bortset fra at de kunne vælge en anden udbringer. Det koster dog måske mere og der er jo kun kunderne til at betale for det.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

pendec

vinterdæk

Indlæg af pendec » 03 nov 2014 12:26

mine observationer er ikke på den gode handel men den ringe support. Som jeg skrev har jeg selv købt hos dem flere gange og så er det nok godt for de fleste at vide at med billigt følger der også den dårligere service ser det ud til, så bruger man ikke support så er det en god handel der.


Besvar