Oliepriser

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
calle

Oliepriser

Indlæg af calle »

Igår kom jeg forbi en tankstation, hvor prisen var kr. 10,99 på en liter fyringsolie. På samme tankstation kostede 1 liter diesel 9,99 :shock: :shock: Det er da den omvendte verden :roll:

Venlig hilsen

pendec

Oliepriser

Indlæg af pendec »

læs mere her

Synd det er ulovligt at bruge diesel istedet for fyringsolie i tanken ;( for du har helt ret, det var tider, hvor folk ville tage fyringsolie og smide på bilen istedet.
calle

Oliepriser

Indlæg af calle »

pendec skrev:læs mere her

Synd det er ulovligt at bruge diesel istedet for fyringsolie i tanken ;( for du har helt ret, det var tider, hvor folk ville tage fyringsolie og smide på bilen istedet.
Ja så forstår jeg bedre new3 Men vil det så sige, at det var en skrøne, at tankstationens tank til dieselolie og fyringsolie i virkeligheden var den samme (altså før de begyndte at farve fyringsolien) new11

Venlig hilsen
Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

Oliepriser

Indlæg af kovas »

pendec skrev:læs mere her

Synd det er ulovligt at bruge diesel istedet for fyringsolie i tanken ;( for du har helt ret, det var tider, hvor folk ville tage fyringsolie og smide på bilen istedet.
God Morgen.

Nu læste jeg det som du linkede til. Jeg har haft det problem med dieselpest. Min gamle traktor står ude under ca samme betingelser som en olietank. Ville det være smart at bruge fyringsolie på traktoren? Nu er den jo dyre så det er ikke for at spare som da man kom billigere fyringsolie i dieselbilen.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
pendec

Oliepriser

Indlæg af pendec »

kovas skrev:
God Morgen.

Nu læste jeg det som du linkede til. Jeg har haft det problem med dieselpest. Min gamle traktor står ude under ca samme betingelser som en olietank. Ville det være smart at bruge fyringsolie på traktoren? Nu er den jo dyre så det er ikke for at spare som da man kom billigere fyringsolie i dieselbilen.
Go'morgen.
well, det er jo præcis hvad de mener kan ske med diesel i tanke, så mon ikke det kan være en løsning.
Forbeholdene i det indlæg er, at hvis folk skifter til diesel i tanke, ikke det omvendte ;) Og der er jo en del landmænd som har udnyttet deres mix af diesel og fyringsolie før prisen skiftede, så mon ikke det går fint, hvis du vil sikre tanken bedre.

Jensen8700
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 90
Tilmeldt: 16 jan 2011 18:24
Mit fyr: Polsk jernting
Areal: Ca 330m^2, vistnok..
Brændsel: Energikoks
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Rådved (Horsens) og Århus

Oliepriser

Indlæg af Jensen8700 »

pendec skrev:læs mere her

Synd det er ulovligt at bruge diesel istedet for fyringsolie i tanken ;( for du har helt ret, det var tider, hvor folk ville tage fyringsolie og smide på bilen istedet.
Det er ikke ulovligt at bruge diesel i stedet for fyringsolie i tanken :)
Det er ulovligt at bruge ufarvet diesel til opvarmning.... Og dermed menes der nok afgiftsfri ;)


Angående de andre ting:
Dieselpest - tja, i princippet rigtigt nok. Prøv at tage en sjat biodiesel og hæld i et syltetøjsglas, hæld et ordentligt skvæt vand oveni og lad det stå. Husk at ryste glasset en gang om måneden og fortæl hvornår der kommer antydning af dieselpest :)

"oliefyr, pumper og pakninger kan slet ikke tåle biokomponenten"
Det har jeg desværre ingen forstand på. Men jeg er ikke helt sikker på at jeg sådan for alvor tror på det.....

"Benyttes der dieselolie, er der ikke betalt forsikringspræmie, og dermed er der ingen dækning på en forureningssag, der nemt kan løbe op i flere millioner kroner. "
Den er jo til gengæld reel nok!
Men de fleste - i hvert tilfælde herinde - kender deres fyringsanlæg. Lige præcis argumentet om forsikring/forurening er nok mest rettet til de oliefyrsejere som har en underjordisk forsyningsledning fra en nedgravet tank.
Det er nok ikke rettet mod fyrbødere med indendørs tank, og som aldrig kunne drømme om at skrue forsyningsrøret af fyret og stikke det med en snøvs ned i en 200 liters olietønde med diesel, nu da tanken alligevel er halvt fuld, og dieselen er så billig....

Men man ved jo ikke ;)
knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Oliepriser

Indlæg af knaldhatte »

Jensen8700 skrev:

Nu skal du passe lidt på med hvad du råder folk til gøre. For 3år siden købte vi vores hus, der var olie fyr med indendørs tank (som står oven på gulvet) i bunden af huset (et mini værksted) vi kunne dog godt lugte det lugtede i rummet, men de påstod tanken ikke var utæt og der nok bare har været spildt lidt.

efter vi købte huset blev det ved med lugte, så vi brækkede gulvet op og kunne se store pletter af gammelt olie. Fik tage olie prøver og det endte med hele rummet skulle graves ud, manuelt med stovl og trillebør. Netop den sag dækkede den forsikring som du snakker om. det hele endte med koste lidt over 100´000kr. Hvis vi selv skulle betale det, så ville jeg da banke mig selv i hovedet, hvorfor man er så dum at ikke sørge for at været dækket ind.. så tænk jer om inden i fra skriver jer en forsikring. eller kommer med en mening om andre ligeså så godt kan fraskrive sig den. Det KAN være en meget dyr sag.

Besvar