Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Klimagrossisten.dk ???

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
sørenh
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 55
Tilmeldt: 21 jun 2011 16:26
Mit fyr: Scotte opop 20kW
Areal: 230 kvm
Brændsel: Ystad 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: ca. 45 kg
Årligt forbrug: ca. 9 ton

Klimagrossisten.dk ???

Indlæg af sørenh » 30 okt 2014 22:28

Hej herinde

Jeg har været et smut forbi klimagrossisten.dk

Hans priser er billige (ikke alarmerende) , man kan ikke betale med dankort, kun med bankoverførsel?
På siden oprettes en profil, hvor man modtager sine fakturaer og i den forbindelse har jeg modtaget en faktura på en ventilationsberegning a 1250 kr. På fakturen er der ikke oplyst noget konto eller reg nummer, som man kan indbetale på.
Det skal siges jeg har modtaget en stykliste, som er reel og fyldestgørende, men for at modtage ventilationstegningen skal min betaling først have gået igennem!!! :shock:

Heldigvis har jeg ikke betalt en krone endnu og betaler heller ikke før jeg har fået afmystificeret alle de ret så åbenlyse faresignaler.

Tænk hvis forretningen er reel?! Derfor søger jeg svar fra personer herinde som har handlet hos Klimagrossisten.dk :roll:
______________________________________________________________
Mvh
Søren

Citat af A.J.P Tayler - Hvis mennesker skal respektere hinanden for, hvad de er, må de holde op med respektere hinanden for, hvad de har.


EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Klimagrossisten.dk ???

Indlæg af EJB » 30 okt 2014 23:46

Hej!

Kender desværre ikke noget til "klimagrossisten.dk", men var inde og læse hans menu "Nej tak til Dankort".
En meget spøjs artikel om hans forhold til betaling med Dankort, hvor han beretter om 3. part der tager penge for at formidle betalingen.

Jeg kan være meget enig et langt stykke af vejen, men han glemmer én lille detalje, når man betaler med Dankort i en webshop, kan kunden altid få sine penge igen, hvis der er noget galt med handelen - ikke at jeg tror der vil være det i hans shop.

Det skal da også lige tilføjes at der i hans handelsbetingelser under punktet pris og betaling står at man kan betale med Dankort.

EJB
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 592
Tilmeldt: 18 mar 2012 17:50
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 181
Brændsel: Højlund pillen
Fremviser gerne i postnummer: 5900
Geografisk sted: Langeland
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 18 gange

Klimagrossisten.dk ???

Indlæg af EJB » 31 okt 2014 00:01

Kontrollerede CVR som står i bunden af shoppen.

Prøv lige at se dette link:

http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicServ ... r=27004342

Brugeravatar
sørenh
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 55
Tilmeldt: 21 jun 2011 16:26
Mit fyr: Scotte opop 20kW
Areal: 230 kvm
Brændsel: Ystad 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: ca. 45 kg
Årligt forbrug: ca. 9 ton

Klimagrossisten.dk ???

Indlæg af sørenh » 31 okt 2014 06:37

EJB skrev:Kontrollerede CVR som står i bunden af shoppen.

Prøv lige at se dette link:

http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicServ ... r=27004342
Ja, det gør det så mindre troværdigt!?!??!

Er der nogle andre derude, som har erfaringer? Tænker det er vigtigt vi får svesken på desken og får konstateret om denne forretning har rent mel i posen...
______________________________________________________________
Mvh
Søren

Citat af A.J.P Tayler - Hvis mennesker skal respektere hinanden for, hvad de er, må de holde op med respektere hinanden for, hvad de har.

pll
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 225
Tilmeldt: 14 jan 2011 00:08
Mit fyr: KSM 275/13
Areal: 180
Brændsel: piller/korn
Fremviser gerne i postnummer: 4450
Årligt forbrug: 6t
Geografisk sted: 4450 Jyderup
Givet likes: 21 gange
Modtaget likes: 11 gange

Klimagrossisten.dk ???

Indlæg af pll » 31 okt 2014 06:49

Hvis man kontrollerer så er det pågældende CVR nummer heller ikke moms registreret. Det virker lidt underligt.


pendec

Klimagrossisten.dk ???

Indlæg af pendec » 31 okt 2014 07:28

pll skrev:Hvis man kontrollerer så er det pågældende CVR nummer heller ikke moms registreret. Det virker lidt underligt.
ikke hvis firma't omsætter for under 50.000kr , så er det normal praksis, så intet faresignal i det.

pendec

Klimagrossisten.dk ???

Indlæg af pendec » 31 okt 2014 07:32

sørenh skrev:Hans priser er billige (ikke alarmerende) , man kan ikke betale med dankort, kun med bankoverførsel?
du kan jo skrive til personen og sige du vil betale med MobilePay, som er alternativet hvor brugeren er 100% som med dankort handler.

selve firma't ser ud at være ScanVent, sælger af ventilationsanlæg http://www.scanvent.dk/ , tror ikke de har noget skummelt over sig, selvom CVR dog er registreret i konen's navn, det er der jo mange selskaber af værdi som er, fordi manden ikke må eje noget?

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Klimagrossisten.dk ???

Indlæg af Oldgaard » 31 okt 2014 07:57

pendec skrev: ikke hvis firma't omsætter for under 50.000kr , så er det normal praksis, så intet faresignal i det.
Men hvorfor så have et cvr nummer på siden tilhørende et andet firma ? og yderligt ikke inden for den branche : 869020 Fysio- og ergoterapeuter ?
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Brugeravatar
sørenh
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 55
Tilmeldt: 21 jun 2011 16:26
Mit fyr: Scotte opop 20kW
Areal: 230 kvm
Brændsel: Ystad 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4400
Dagligt forbrug: ca. 45 kg
Årligt forbrug: ca. 9 ton

Klimagrossisten.dk ???

Indlæg af sørenh » 31 okt 2014 08:03

Men hvorfor så have et cvr nummer på siden tilhørende et andet firma ? og yderligt ikke inden for den branche : 869020 Fysio- og ergoterapeuter ?[/quote]

Lige min pointe. Og hvardan kan det være at Scanvent er OPLØST? på Klimagrossisten skrives der at Scanvent stadig er kørende, med erfaring i branchen fra 2003?

Der må da være nogle som har handlet der før?
______________________________________________________________
Mvh
Søren

Citat af A.J.P Tayler - Hvis mennesker skal respektere hinanden for, hvad de er, må de holde op med respektere hinanden for, hvad de har.

levi

Klimagrossisten.dk ???

Indlæg af levi » 31 okt 2014 09:43

sørenh skrev:Hej herinde

Jeg har været et smut forbi klimagrossisten.dk

Hans priser er billige (ikke alarmerende) , man kan ikke betale med dankort, kun med bankoverførsel?
På siden oprettes en profil, hvor man modtager sine fakturaer og i den forbindelse har jeg modtaget en faktura på en ventilationsberegning a 1250 kr. På fakturen er der ikke oplyst noget konto eller reg nummer, som man kan indbetale på.
Det skal siges jeg har modtaget en stykliste, som er reel og fyldestgørende, men for at modtage ventilationstegningen skal min betaling først have gået igennem!!! :shock:

Heldigvis har jeg ikke betalt en krone endnu og betaler heller ikke før jeg har fået afmystificeret alle de ret så åbenlyse faresignaler.

Tænk hvis forretningen er reel?! Derfor søger jeg svar fra personer herinde som har handlet hos Klimagrossisten.dk :roll:
Jeg tror der her er tale om et meget lille firma med meget lav omsætning. (Evt. hobbyforretning).

Historien med Dankort betaling er lidt "tam" - jeg tror nærmere problemet er de nye regler for at få en betalingsgateway på ens hjemmeside - i dag koster det 100`000 kr på en låst konto som kun NETS har adgang til - hvis man sælger varer over et vist beløb (Jeg kan ikke huske grænsen, - men jeg mener det er varer der koster over 15000 kr).

Denne løsning forhindrer desværre mange små virksomheder i at kunne få en betalingsgateway.....


Besvar