Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

tidsstyring i nyeste versioner

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Vad
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 54
Tilmeldt: 15 dec 2013 10:43
Mit fyr: Scotte BS1016 16kw
Areal: 175
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8462
Dagligt forbrug: 20
Årligt forbrug: 6

tidsstyring i nyeste versioner

Indlæg af Vad » 26 okt 2014 17:35

hej.

jeg har opdateret til v. 10.0515 og ser til min gru, at tidsstyringen er ændret radikalt :shock:

først det positive: man kan nu opsætte tidsstyring afhænging af en egen ugecyklus icon_cheesygrin.gif

MEN: hvorfor kan man nu ikke få lov at vælge hvor lang tid fyret skal være i drift??? - her i sommermånederne har jeg alene haft fyret til at køre 40 min i døgnet til at opvarme min vvb. som jeg ser det skal jeg nu lade fyret brænde i mindst to timer?

det skal nævnes at jeg ikke har mulighed for at få installeret VVB styring da trækning af kabel fra ventil/temp føler ikke kan gøres trådløst og at der desværre ikke er kabelbrønd gravet ned mellem garage og hovedhus.


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9827
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

tidsstyring i nyeste versioner

Indlæg af pille bruger » 26 okt 2014 18:29

Vad skrev:hej.

jeg har opdateret til v. 10.0515 og ser til min gru, at tidsstyringen er ændret radikalt :shock:

først det positive: man kan nu opsætte tidsstyring afhænging af en egen ugecyklus icon_cheesygrin.gif

MEN: hvorfor kan man nu ikke få lov at vælge hvor lang tid fyret skal være i drift??? - her i sommermånederne har jeg alene haft fyret til at køre 40 min i døgnet til at opvarme min vvb. som jeg ser det skal jeg nu lade fyret brænde i mindst to timer?

det skal nævnes at jeg ikke har mulighed for at få installeret VVB styring da trækning af kabel fra ventil/temp føler ikke kan gøres trådløst og at der desværre ikke er kabelbrønd gravet ned mellem garage og hovedhus.
Det er stadig muligt at køre mindre end 2 timer.
Du kan koble et ur ind på terminalerne EXT icon_cheesygrin.gif
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Vad
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 54
Tilmeldt: 15 dec 2013 10:43
Mit fyr: Scotte BS1016 16kw
Areal: 175
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8462
Dagligt forbrug: 20
Årligt forbrug: 6

tidsstyring i nyeste versioner

Indlæg af Vad » 26 okt 2014 18:50

tja - tjo men ville mene at man burde overveje at tage det bedste fra to verdener og lave et felt hvor man kunne taste antal timer/min ind og såfremt dette blev gjort - ændrede man "tænd" intervallerne til rene on-off knapper, således at hvis man eks. kun ville have fyret til at køre onsdag fra kl 0200 - klikkede denne grøn - og styringen så tog den indtastede tid fra "tidsfeltet" såfremt der var tastet noget - ellers køre fra 0200 til 0400.

så er man som bruger ikke nødsaget til at købe et tænd/sluk ur og tilslutte det (og featuren med "oppetid" har jo eksisteret til og med ver 0473).

Derudover: er der nogen der ved hvad der er tænkt med at stille en af tidsknapperne til blå? (=0)

Kigan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 512
Tilmeldt: 14 aug 2008 18:32
Mit fyr: BS+ 30kw
Areal: 114 / 110L VVB
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3700
Årligt forbrug: ca. 3,5 Tons
Geografisk sted: Bornholm

tidsstyring i nyeste versioner

Indlæg af Kigan » 26 okt 2014 19:15

den blå er natsænkning da den viser 0 grader er fordi du ikke har sat nogle værdi ind i fældet til natsænkning.
Mvh
Kevin
Mit fyr http://stokercloud.dk/dev/kevinhansen.html
RTB Phoenix 30kw v16 114 m2

Vad
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 54
Tilmeldt: 15 dec 2013 10:43
Mit fyr: Scotte BS1016 16kw
Areal: 175
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8462
Dagligt forbrug: 20
Årligt forbrug: 6

tidsstyring i nyeste versioner

Indlæg af Vad » 26 okt 2014 19:19

takker for info.


Brugeravatar
jensolav
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 438
Tilmeldt: 18 mar 2012 19:05
Mit fyr: Scotte på BlackStar 16kw
Areal: 96
Brændsel: Træpiller 8 mm Velux
Fremviser gerne i postnummer: 9382
Dagligt forbrug: 4-8 kg sommer
Årligt forbrug: 4000 kg
Geografisk sted: Vildmosen Nordjylland

tidsstyring i nyeste versioner

Indlæg af jensolav » 26 okt 2014 19:58

Vad skrev:tja - tjo men ville mene at man burde overveje at tage det bedste fra to verdener og lave et felt hvor man kunne taste antal timer/min ind og såfremt dette blev gjort - ændrede man "tænd" intervallerne til rene on-off knapper, således at hvis man eks. kun ville have fyret til at køre onsdag fra kl 0200 - klikkede denne grøn - og styringen så tog den indtastede tid fra "tidsfeltet" såfremt der var tastet noget - ellers køre fra 0200 til 0400.

så er man som bruger ikke nødsaget til at købe et tænd/sluk ur og tilslutte det (og featuren med "oppetid" har jo eksisteret til og med ver 0473).

Derudover: er der nogen der ved hvad der er tænkt med at stille en af tidsknapperne til blå? (=0)
Enig med Vad, kunne også godt tænke mig noget med 1 times kørsel, som i den gamle version hvor man kunne overstyre perioder og ligeledes noget med minutter
Glad amatørfyrbøder hos Møllehuset, på Stenisenge
Ingen røg fra toppen,`ingen varme i kroppen
Hus 94 kvm- radiatorer-Scotte 16kw - Kedel: Blackstar Semirens- Styringsver 7,515
Iltstyring- NEJ - Vbb Prioritet -NEJ - Trækstabilisator -NEJ
Online: http://stokercloud.dk/dev/stenisengevej.html


Besvar