Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Chromecast på bl.a Netflix

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
pendec

Chromecast på bl.a Netflix

Indlæg af pendec » 24 okt 2014 22:06

fantasia skrev:Det er trio løsning men det er jo egentlig også ligemeget med homeboxen da jeg jo spørger på hvordan jeg stiller den anden router så jeg kan komme udenom Chromecasten :)
ok. Trio'n kan du så ikke lige erstatte kræver jo tv og POTS telefoni :)

1. Nå men den anden router, skal så køre DHCP, og det kræver du får det slået fra på den anden boks. Så kan du stadig køre DHCP på din gamle router og få Chromecast til at modtage DNS fra den.
eller
2. Du kan også sætte stik fra homebox ind i WAN stik på den gamle router, og stadig bruge hele router delen på din gamle router, og så bruge et helt andet netværk, så gateway også er din router. Ved du noget om hvad jeg forsøger at sige her?


Brugeravatar
fantasia
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 318
Tilmeldt: 17 okt 2011 23:20
Mit fyr: Woody 10Kw ver.6.78 BS20
Areal: 161
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4660
Årligt forbrug: ca. 6 t
Geografisk sted: Østsjælland
Givet likes: 17 gange
Modtaget likes: 9 gange

Chromecast på bl.a Netflix

Indlæg af fantasia » 26 okt 2014 00:57

Hej Pendec.
Jeg har sat stik i wan porten fra den gamle router men det du siger med at gateway også er min router forstår jeg ikke helt.
Jeg har været inde på den router jeg har sat i røven af homeboxen og prøvet med statisk route men det kan jeg ikke få til at fungere.
Kan du skære det lidt mere ud så jeg måske kan forstå det :great:
Har Pellmon på fyret, dog ikke online.

pendec

Chromecast på bl.a Netflix

Indlæg af pendec » 26 okt 2014 08:49

Ok,
Eksempel:
Din homebox's netværk er: 192.168.1.x og gateway her er 192.168.1.1
På din gamle Wifi router som har hombox sat i WAN stik, så har den fået informationerne tildelt via DHCP, hvis den er sat sådan på WAN forbindelsen.
Din gamle wifi router kører f.eks 10.1.1.0 netværket, og så vil den egentlig fungere herfra.

Det jeg forklarede med opsætning af gateway burde foregå automatisk via DHCP tildelt information. Så egentlig burde det virke når du bare tilslutter Chromecast til den gamle Wireless router du så sætter på. Så du har jo også 2 WIFI netværk, et på homebox (som du kan slå fra) og et WIFI netværk på den gamle router. De broadcaster jo begge et SSID, for homxbox nok er TDCxxxxx. Du skal ikke forbinde til TDCxxx accesspoint mere nu.

På din gamle wifi router, skal du så sætte en statisk route op, det må du lige finde i menu'rne på den.
Den statiske route kan så være sådan her:
dest: 8.8.8.8 , mask: 255.255.255.255, gw 1.1.1.1
dest: 8.8.4.4 , mask: 255.255.255.255, gw 1.1.1.1
billed kan se sådan her ud:
Billede


Besvar