Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Chromecast på bl.a Netflix

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
fantasia
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 318
Tilmeldt: 17 okt 2011 23:20
Mit fyr: Woody 10Kw ver.6.78 BS20
Areal: 161
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4660
Årligt forbrug: ca. 6 t
Geografisk sted: Østsjælland
Givet likes: 17 gange
Modtaget likes: 9 gange

Chromecast på bl.a Netflix

Indlæg af fantasia » 23 okt 2014 20:13

Har købt mig sådan en fætter og synes den er smart til det den nu skal bruges til.
Derefter har jeg snydt den til at tro at den er på den anden side af vandet så jeg kan se bl.a US flix
Jeg er dog stødt på det problem at når jeg vil se Netflix US & UK så kan jeg kun se det på min tablet og ikke caste det til fjernsynet.
Det skyldes så at chromecasten komunikerer direkte med googles server så den skal man også omgå. Derefter har jeg prøvet at ændre min router opsætning så den kører som jeg gerne vil men er sgu gået lidt kold på det.

Nogen "nørder" som har erfaring/løsning på mit problem new9
Kom frisk :write:
Har Pellmon på fyret, dog ikke online.


pendec

Chromecast på bl.a Netflix

Indlæg af pendec » 23 okt 2014 21:05

yep.

løsningen er enkel.

på routeren skal du finde en mulighed for at lave en STATISK route til 8.8.8.8 og 8.8.4.4 som er google's egen DNS servere.
Du skal så pege dem mod 1.1.1.1 . Når Chromecast så ikke kan fange 1.1.1.1, så vil den bruge de DNS servere som din router smider i hovedet på den.
og de kan så være unblock-us eller andet DNS relocator service.

Alternativet er at Root'e din chromecast som desværre så måske ikke holder evigt alligevel, og en update kan fjerne det, who knows.
Så den DNS løsning ovenover er den sikre og nok eneste.

Brugeravatar
fantasia
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 318
Tilmeldt: 17 okt 2011 23:20
Mit fyr: Woody 10Kw ver.6.78 BS20
Areal: 161
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4660
Årligt forbrug: ca. 6 t
Geografisk sted: Østsjælland
Givet likes: 17 gange
Modtaget likes: 9 gange

Chromecast på bl.a Netflix

Indlæg af fantasia » 24 okt 2014 19:24

Pendec: Tak for svaret :)

Skal nok have præciseret det lidt mere.
Jeg har TDC homebox og den kan jeg ikke ændre indstillinger på så jeg har sat en gl. router i forbindelse med den og der på prøvet at ændre indstilling i. Men synes ikke lige jeg kan få held med at gøre det. Nærmest hvor jeg skal gøre det i opsætningen.

Det er denne router jeg har http://golden.jensenscandinavia.com/dow ... arch=++Vis++
Har Pellmon på fyret, dog ikke online.

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Chromecast på bl.a Netflix

Indlæg af Oldgaard » 24 okt 2014 20:10

fantasia skrev:Pendec: Tak for svaret :)

Skal nok have præciseret det lidt mere.
Jeg har TDC homebox og den kan jeg ikke ændre indstillinger på så jeg har sat en gl. router i forbindelse med den og der på prøvet at ændre indstilling i. Men synes ikke lige jeg kan få held med at gøre det. Nærmest hvor jeg skal gøre det i opsætningen.

Det er denne router jeg har http://golden.jensenscandinavia.com/dow ... arch=++Vis++
Hmm med mindre du/i har internettet via firma, så burde du da kunne komme online på din homebox
typisk via ip : 192.168.1.1
login : admin
pw : der er ikke noget som standard :roll:
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Brugeravatar
fantasia
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 318
Tilmeldt: 17 okt 2011 23:20
Mit fyr: Woody 10Kw ver.6.78 BS20
Areal: 161
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4660
Årligt forbrug: ca. 6 t
Geografisk sted: Østsjælland
Givet likes: 17 gange
Modtaget likes: 9 gange

Chromecast på bl.a Netflix

Indlæg af fantasia » 24 okt 2014 20:57

Det er firma så jeg kan ikke ændre noget opsætning det er derfor jeg har sat en anden router efter homeboxen for at lave ændringerne der :-)
Har Pellmon på fyret, dog ikke online.


Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Chromecast på bl.a Netflix

Indlæg af Oldgaard » 24 okt 2014 21:03

fantasia skrev:Det er firma så jeg kan ikke ændre noget opsætning det er derfor jeg har sat en anden router efter homeboxen for at lave ændringerne der :-)
arrg, så let slipper du ikke, husk at så længe din homebox sidder først er det den der bestemmer ;/
det er dog muligt at få tdc, til at åbne helt for den, det har jeg da lige erfaret hos en kunde, hvor hans itfirma fik fuld adgang til homeboxen, hvis du kan få den til det så slipper du for en ekstra router.
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Brugeravatar
Jobak
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
Indlæg: 873
Tilmeldt: 07 jan 2007 19:07
Mit fyr: Baxi 1.5/350 uden iltstyr
Areal: 180
Brændsel: Silva 8mm
Årligt forbrug: ca. 6t
Geografisk sted: Hjerm
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Chromecast på bl.a Netflix

Indlæg af Jobak » 24 okt 2014 21:09

Når dit firma bestiller hjemme linien, skal det vælges som tilvalg, at der skal være fuld adgang til routeren.
Det er desværre ikke nemt at få adgang bagefter da det reelt er en firma linie du har. (firma aftale)
Det er også dit firma der får brev fra den amerikanske advokat hvis du deler noget materiale med copyright på.
Har hørt at de kan finde på at kræve penge for adgangen.
Homeboxen er det duo eller trio? (tlf, tv og internet)
Hvis det er Duo og du ikke bruger telefonen, hiver du den bare fra og sætter din egen på som den første.

Med venlig hilsen
Jobak

Det brænder først, som er nærmest ved ilden.

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Chromecast på bl.a Netflix

Indlæg af Oldgaard » 24 okt 2014 21:12

Jobak skrev:
Hvis det er Duo og du ikke bruger telefonen, hiver du den bare fra og sætter din egen på som den første.
også slipper man også for at når de opdaterer firmwaren i den, så kan man pukle med at kontrollere om alle portene er åbne som de skal ;)
har nu oplevet 2 forskellige homebox som efter opdate, der var nogle af portene lukket igen :/
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

pendec

Chromecast på bl.a Netflix

Indlæg af pendec » 24 okt 2014 21:48

Jobak skrev:Når dit firma bestiller hjemme linien, skal det vælges som tilvalg, at der skal være fuld adgang til routeren.
Sålænge man har konto + password, så kan man hurtigt få den homebox smidt ud, og erstatte den med en boks som har indbygget modem(adsl2+), og så konfigurerer man bare router/modem og så er resten jo løst helt uden om homebox elementet.
Jeg har takket nej tak til homebox her, og kører stadig med adsl2 alternativerne, som jeg selv har kontrollen over, og tilfældigvis styrer jeg også netværket i firmaet ;) så det hjælper mig også lidt på sikkerheden.

Brugeravatar
fantasia
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 318
Tilmeldt: 17 okt 2011 23:20
Mit fyr: Woody 10Kw ver.6.78 BS20
Areal: 161
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4660
Årligt forbrug: ca. 6 t
Geografisk sted: Østsjælland
Givet likes: 17 gange
Modtaget likes: 9 gange

Chromecast på bl.a Netflix

Indlæg af fantasia » 24 okt 2014 21:52

Det er trio løsning men det er jo egentlig også ligemeget med homeboxen da jeg jo spørger på hvordan jeg stiller den anden router så jeg kan komme udenom Chromecasten :)
Har Pellmon på fyret, dog ikke online.


Besvar