Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Spørgsmål angående stoker m.m

Pillefyr, Stokerfyr eller noget helt andet?
Få hjælp til at finde det anlæg der passer netop til dine behov.
Forumregler
For at få den mest korrekte hjælp, anbefaler vi at du nøje beskriver dine behov og ønsker.
Så bliver det nemmere at hjælpe dig :)
Brugeravatar
Flunk
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 5377
Tilmeldt: 02 jan 2007 10:20
Mit fyr: Scotte 16 kW med Blackstar BS1016 kedel
Areal: 186 + 160 l VVB
Brændsel: 8 mm Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3660
Geografisk sted: Sjælland N / Slagslunde
Modtaget likes: 1 gang

Re: Spørgsmål angående stoker m.m

Indlæg af Flunk » 05 mar 2008 19:06

Liagro MGM15 er den samme som Benekov R15 med små opdateringer
__________________________________________________________

Flunk ( Claus )

Online: http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/d ... ?mac=Flunk


Sebfred
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 20 feb 2008 12:31
Mit fyr: Skal først købes
Areal: 140 m2
Brændsel: iøjeblikket gas
Geografisk sted: Hundested

Re: Spørgsmål angående stoker m.m

Indlæg af Sebfred » 05 mar 2008 19:16

Flunk skrev:Liagro MGM15 er den samme som Benekov R15 med små opdateringer
Hej Flunk så må jeg ind og se på disse.

Mvh Perj

Brugeravatar
soc
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1158
Tilmeldt: 23 dec 2006 16:27
Mit fyr: Benekov vl 50
Areal: 120
Brændsel: gratis solsikkepiller samt smuld
Dagligt forbrug: rigeligt
Årligt forbrug: alt det det kræver
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Spørgsmål angående stoker m.m

Indlæg af soc » 05 mar 2008 19:21

hej Per J

Hvis konen har problemer bare der skal olie på bilen, så er det nok ikke lige stokerfyr/træpillebrænder du skal inversterer i. Uanset anlæg, vil det altid drille på et eller andet tidspunkt. Og det er uanset anlæg, så vil der altid opstå en eller anden bagatel som kræver opmærksomhed.

Hvorfor ikke beholde varmepumpen der hvor den er. Opsætte en fornuftig træpillebrændeovn (fås faktisk i øjeblikket til gode priser) og så købe aflad ved at investerer i et nyt gasfyr. Priserne stiger på gas - tja det gør priserne jo også på træpiller.

Hvad med jordvarme, simpelt og effektivt. ingen bekymringer af nogen art. Kun betale el regningen.

Jeg tror at hvis man skal bevarer et ægteskab - så skal man lytte meget til hvad konen kan og ikke kan.
---- soc, også kaldet Stumpen. Nu ved i hvorfor c004.gif

Sebfred
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 20 feb 2008 12:31
Mit fyr: Skal først købes
Areal: 140 m2
Brændsel: iøjeblikket gas
Geografisk sted: Hundested

Re: Spørgsmål angående stoker m.m

Indlæg af Sebfred » 05 mar 2008 20:28

soc skrev:hej Per J

Hvis konen har problemer bare der skal olie på bilen, så er det nok ikke lige stokerfyr/træpillebrænder du skal inversterer i. Uanset anlæg, vil det altid drille på et eller andet tidspunkt. Og det er uanset anlæg, så vil der altid opstå en eller anden bagatel som kræver opmærksomhed.

Hvorfor ikke beholde varmepumpen der hvor den er. Opsætte en fornuftig træpillebrændeovn (fås faktisk i øjeblikket til gode priser) og så købe aflad ved at investerer i et nyt gasfyr. Priserne stiger på gas - tja det gør priserne jo også på træpiller.

Hvad med jordvarme, simpelt og effektivt. ingen bekymringer af nogen art. Kun betale el regningen.

Jeg tror at hvis man skal bevarer et ægteskab - så skal man lytte meget til hvad konen kan og ikke kan.

Hej Soc Det er vist lige meget med hvad for en slags varmanlæg man har, der kan altid opstå problemer med disse. Og vis man se sådan på det, så får man sku bare dårlig nerver. Og det er ikke det vær.
Jeg kan sagtens beholde varmpumpen, men opsætte en træpilleovn, så mangler jeg jo stadigvæk varmtvand og varm i tilbygning. Så skulle det være en med vandkammer men det bliver noget bøvlet, lille pillebeholder m.m. så er det bedrer at opsætte et anlæg der dækker behov som gaskedlen ellers yde, og hvor jeg kan bruge de radiator som der nu engang er opsat.

Angående gas så har jeg jo det tæt inde på livet og der er også problemer med gas kedler, tro mig, der har været mange problemer den jeg har, så jeg vil helst ikke have gas igen.

Jeg har undersøgt med jordvarme, er nabo til en vand boring, så det er udelukket.

Og angående at bevarer et ægteskab, det er vist et andet forum.

Mvh Perj.

Brugeravatar
soc
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1158
Tilmeldt: 23 dec 2006 16:27
Mit fyr: Benekov vl 50
Areal: 120
Brændsel: gratis solsikkepiller samt smuld
Dagligt forbrug: rigeligt
Årligt forbrug: alt det det kræver
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Spørgsmål angående stoker m.m

Indlæg af soc » 05 mar 2008 20:33

jamen så er det jo bare med at se og finde det rette anlæg. Håber at du får mange gode råd herfra.
---- soc, også kaldet Stumpen. Nu ved i hvorfor c004.gif


Paddy_dk

Re: Spørgsmål angående stoker m.m

Indlæg af Paddy_dk » 07 mar 2008 10:09

Hej Sebfred,

Skal det køre automatisk og være let for konen at betjene kan det ikke betale sig, at købe et billigt anlæg.
Så BioHeat 149 med auto tænd/sluk og askeudtag.
Eller
Vaillant, de kan levere det du efterspørger; en automatisk kedel og solvarme.

Gog Jagt

Nicolai


Besvar